Co je user-rewarded content?
Jedná se o typ nepřeskočitelné reklamy, který nabízí uživatelům odměnu za interakci s vaší reklamou.
Ve světě digitální reklamy neustále hledáme nové způsoby, jak oslovit a zaujmout uživatele. Jednou z metod, která si získává stále větší pozornost, je user-rewarded content (URC). Tento přístup přináší oboustranný prospěch – inzerenti získávají vyšší míru interakce s reklamou, zatímco uživatelé jsou odměněni za svůj čas.
Jedná se o typ nepřeskočitelné reklamy, který nabízí uživatelům odměnu za interakci s vaší reklamou.
Odměny mohou mít různou podobu: od virtuální měny, dodatečného života ve hře, zpřístupnění prémiového obsahu až po slevy na produkty či služby.
Tento koncept je založen na principu dobrovolnosti – uživatel se sám rozhoduje, zda chce s reklamou interagovat a získat odměnu. Nejčastěji na URC reklamy narazíte v prostředí aplikací, primárně her.
Pro URC kampaně se nejčastěji využívají videa. Plochy, které tento typ reklamy nabízejí, si můžete zpřístupnit přes RTB platformy. Ať už přes privátní dealy či open auction.
Konkrétně v systému DV360 si URC zpřístupníte v nastavení line item. V sekci Targeting zvolte User-rewarded content a ponechte zaškrtlé pouze políčko User-rewarded content. V Proficiu pro tento typ cílení také omezujeme vydávání pouze na mobily a tablety, jelikož na těchto zařízeních mají aplikace s URC nejvyšší zastoupení. Proto také v nastavení Environment vybíráme pouze App inventory.
Poměrně nedávno se také v DV360 objevilo cílení na nové public inventory – App mediation partners, které slibuje vyšší návratnost z inzerce právě v aplikacích. Brzy budeme toto inventory testovat – výsledky a postřehy vám přineseme zase příště.
URC kampaně se dají využít v různých fázích konverzní trasy: od budování povědomí až po podporu prodejů. Např. v aplikaci na nákup oblečení může uživatel získat slevu na první nákup za zhlédnutí vaší reklamy.
Obsah reklamy ale vždy rozhodně přizpůsobte dané fázi konverzní trasy v rámci vašeho cílení. Zároveň je důležité zmínit, že odměny určuje vývojář dané aplikace. Vy pouze dodáte reklamu, která se bude zobrazovat.
Protože se URC reklamy zobrazují primárně v aplikacích s herní tématikou, doporučujeme hned před spuštěním kampaně vyloučit rovnou ty nejvíce nerelevantní. Zpravidla to jsou aplikace s dětským obsahem. Pokud nebudete pravidelně kontrolovat umístění a nepohlídáte si vyloučení nerelevantních aplikací, může vás kampaň stát nekvalitní návštěvnost a zbytečné náklady.
Pro měření efektivity URC kampaní je důležité sledovat klíčové metriky. Ty se budou vždy odvíjet od fáze konverzní trasy, pro kterou URC kampaně využíváte – stejně jako u jiných kampaní. V rámci zvažování nejčastěji vyhodnocujeme URC kampaně podle přivedených uživatelů na web, CTR, míry zapojení na webu a v případě videí také míry dokoukatelnosti.
U jednoho z našich klientů jsme v DV360 doplnili klasickou videokampaň o URC kampaň, abychom otestovali nový formát, pomocí kterého bychom podpořili návštěvnost webu. Klasická videokampaň využívala in-stream formát v open auction a web inventory. Nejednalo se tak o YouTube kampaň. URC videokampaň využívala stejné cílení v open auction s tím rozdílem, že jsme nastavili user-rewarded content a cílení pouze na app inventory a mobilní zařízení.
Kampaň |
CPM |
CTR |
CPC |
Dokoukatelnost |
Klasické video (in-stream) |
82,9 Kč |
0,15 % |
56,6 Kč |
68,5 % |
URC (non-skip) |
106,3 Kč |
0,60 % |
17,7 Kč |
96,2 % |
% rozdíl |
+28 % |
+300 % |
-69 % |
+40 % |
Výsledkem bylo dražší CPM o 28 %, ale o 300 % vyšší CTR. Díky 3krát vyššímu CTR společně s téměř o 70 % nižším CPC tak přivedla URC kampaň ve výsledku vyšší návštěvnost při nižších nákladech oproti klasické videokampani. I přestože bylo CPM dražší a jednalo se o nepřeskočitelnou reklamu. O 40 % vyšší míra dokoukatelnosti videa pomohla naopak povědomí, kdy uživatelé strávili se sdělením více času. Míra zapojení dle GA4 byla u obou kampaní podobná.
URC je zajímavá strategie, která přináší uživatelům odměny za interakci s reklamou a tím zvyšuje jejich zapojení. Tento přístup umožňuje inzerentům dosáhnout lepších výsledků kampaní, zejména pokud jde o zvýšení interakce s reklamou a dokoukatelnost videoreklam. Díky zaměření na uživatele a jejich motivaci nabízí URC zajímavou cestu, jak dále posunout a škálovat RTB kampaně, a získat tak dodatečnou kvalitní návštěvnost po boku klasických cílení.
S DV360 posuneme na vyšší úroveň i vaše brandové kampaně. S efektivním řízením frekvence nezahtlíte uživatele ani při využití mnoha formátů. Neváhejte nás kontaktovat a společně pro vás vytvoříme RTB strategii na míru.