User – rewarded content: Cesta k vyššímu zapojení a efektivnější reklamě

Ve světě digitální reklamy neustále hledáme nové způsoby, jak oslovit a zaujmout uživatele. Jednou z metod, která si získává stále větší pozornost, je user-rewarded content (URC). Tento přístup přináší oboustranný prospěch – inzerenti získávají vyšší míru interakce s reklamou, zatímco uživatelé jsou odměněni za svůj čas.

User-rewarded content je zajímavý doplněk klasických kampaní.
User-rewarded content je zajímavý doplněk klasických kampaní.

Co je user-rewarded content?

Jedná se o typ nepřeskočitelné reklamy, který nabízí uživatelům odměnu za interakci s vaší reklamou.

Odměny mohou mít různou podobu: od virtuální měny, dodatečného života ve hře, zpřístupnění prémiového obsahu až po slevy na produkty či služby. 

Tento koncept je založen na principu dobrovolnosti – uživatel se sám rozhoduje, zda chce s reklamou interagovat a získat odměnu. Nejčastěji na URC reklamy narazíte v prostředí aplikací, primárně her.


Formáty URC: Odměny, které motivují

Pro URC kampaně se nejčastěji využívají videa. Plochy, které tento typ reklamy nabízejí, si můžete zpřístupnit přes RTB platformy. Ať už přes privátní dealy či open auction.

Konkrétně v systému DV360 si URC zpřístupníte v nastavení line item. V sekci Targeting zvolte User-rewarded content a ponechte zaškrtlé pouze políčko User-rewarded content. V Proficiu pro tento typ cílení také omezujeme vydávání pouze na mobily a tablety, jelikož na těchto zařízeních mají aplikace s URC nejvyšší zastoupení. Proto také v nastavení Environment vybíráme pouze App inventory.


Poměrně nedávno se také v DV360 objevilo cílení na nové public inventory – App mediation partners, které slibuje vyšší návratnost z inzerce právě v aplikacích. Brzy budeme toto inventory testovat – výsledky a postřehy vám přineseme zase příště.

URC kampaně se dají využít v různých fázích konverzní trasy: od budování povědomí až po podporu prodejů. Např. v aplikaci na nákup oblečení může uživatel získat slevu na první nákup za zhlédnutí vaší reklamy. 

Obsah reklamy ale vždy rozhodně přizpůsobte dané fázi konverzní trasy v rámci vašeho cílení. Zároveň je důležité zmínit, že odměny určuje vývojář dané aplikace. Vy pouze dodáte reklamu, která se bude zobrazovat.

Protože se URC reklamy zobrazují primárně v aplikacích s herní tématikou, doporučujeme hned před spuštěním kampaně vyloučit rovnou ty nejvíce nerelevantní. Zpravidla to jsou aplikace s dětským obsahem. Pokud nebudete pravidelně kontrolovat umístění a nepohlídáte si vyloučení nerelevantních aplikací, může vás kampaň stát nekvalitní návštěvnost a zbytečné náklady.

Měření a vyhodnocování úspěšnosti URC kampaní: Příklad z praxe

Pro měření efektivity URC kampaní je důležité sledovat klíčové metriky. Ty se budou vždy odvíjet od fáze konverzní trasy, pro kterou URC kampaně využíváte – stejně jako u jiných kampaní. V rámci zvažování nejčastěji vyhodnocujeme URC kampaně podle přivedených uživatelů na web, CTR, míry zapojení na webu a v případě videí také míry dokoukatelnosti.

U jednoho z našich klientů jsme v DV360 doplnili klasickou videokampaň o URC kampaň, abychom otestovali nový formát, pomocí kterého bychom podpořili návštěvnost webu. Klasická videokampaň využívala in-stream formát v open auction a web inventory. Nejednalo se tak o YouTube kampaň. URC videokampaň využívala stejné cílení v open auction s tím rozdílem, že jsme nastavili user-rewarded content a cílení pouze na app inventory a mobilní zařízení.

Výsledky v číslech

Kampaň

CPM

CTR

CPC

Dokoukatelnost

Klasické video (in-stream)

82,9 Kč

0,15 %

56,6 Kč

68,5 %

URC (non-skip)

106,3 Kč

0,60 %

17,7 Kč

96,2 %

% rozdíl

+28 %

+300 %

-69 %

+40 %

 

Výsledkem bylo dražší CPM o 28 %, ale o 300 % vyšší CTR. Díky 3krát vyššímu CTR společně s téměř o 70 % nižším CPC tak přivedla URC kampaň ve výsledku vyšší návštěvnost při nižších nákladech oproti klasické videokampani. I přestože bylo CPM dražší a jednalo se o nepřeskočitelnou reklamu. O 40 % vyšší míra dokoukatelnosti videa pomohla naopak povědomí, kdy uživatelé strávili se sdělením více času. Míra zapojení dle GA4 byla u obou kampaní podobná.

Závěrem

URC je zajímavá strategie, která přináší uživatelům odměny za interakci s reklamou a tím zvyšuje jejich zapojení. Tento přístup umožňuje inzerentům dosáhnout lepších výsledků kampaní, zejména pokud jde o zvýšení interakce s reklamou a dokoukatelnost videoreklam. Díky zaměření na uživatele a jejich motivaci nabízí URC zajímavou cestu, jak dále posunout a škálovat RTB kampaně, a získat tak dodatečnou kvalitní návštěvnost po boku klasických cílení.

Vyšperkujeme i vaše kampaně! 

S DV360 posuneme na vyšší úroveň i vaše brandové kampaně. S efektivním řízením frekvence nezahtlíte uživatele ani při využití mnoha formátů. Neváhejte nás kontaktovat a společně pro vás vytvoříme RTB strategii na míru.

Mrkněte, s čím vám pomůžeme

RTB 27. 11. 2024