3 přednášky, do kterých jsme se zamilovali na Marketing with Love

Dají se v marketingu skloubit emoce a čísla? Pokud jste jen na vteřinu zapochybovali, pak jste prohráli bitvu jménem Dobrá práce. Letošní druhý ročník konference Marketing with Love ukázal, že mnohem důležitější než krátkodobé výsledky je budování silné značky, která funguje i poté, co vypnete všechny reklamy.

Hlavním problémem reklamy je, že už vlastně nefunguje. Lidi pochopili, že je to lež. Tak konferenci uvedl moderátor Jiří Charvát a ve stejném duchu se nesla celý den. Pojďte se s námi podívat na shrnutí 3 přednášek, které nás zahřály u srdíčka.

Hynek, který zbořil předsudky o brandu

Digicamp, Digikids, HackerSchool. To vše má společného jmenovatele, kterým je Hynek Zbořil. Svoji přednášku začal tím, že všechny slidy v jeho prezentaci jsou kradené. A vzápětí také vysvětlil, proč.

Není špatné, když se inspirujete u někoho šikovného a úspěšného. Odrazte se od fungující myšlenky, přidejte špetku vlastní autenticity a vytvořte něco nového. Podobně Hynek pracuje se svým týmem v Creative Docku, kde se snaží přivádět na trh především inovativní řešení.

Mluvil také o tom, proč je důležité budovat brand. Existuje přibližně 8 000 online nástrojů, pomocí kterých můžete mluvit ke svému zákazníkovi. A proto je důležité mít jedinečnou a silnou značku, protože bez ní vás ani ta nejlepší reklama nespasí.

Vzpomeňte si na reklamu s Bobikem. Všichni si pamatují ubohého pejska, ale víte, jaká firma za tím stála? Pravděpodobně ne. Brand totiž není reklama, logo, ani vnitřní mise. Je to něco, co vás odlišuje od konkurence a je na první pohled rozpoznatelné.  

Co s tím? Začněte praktikovat GROWTH HACKING neupravujte cíle, ale kroky, které k nim vedou. Před 2 tisíci let to řekl Konfucius a podle Hynka to platí dodnes. GROWTH HACKING se odlišuje celkovým přístupem. Myslí za hranici klasické 3měsíční kampaně, po jejímž skončení vám často všechna čísla klesnou. Není totiž těžké přinutit lidi, aby si stáhli nějakou aplikaci. Mnohem důležitější je, aby s aplikací přežili déle než pár měsíců.

Na takové cestě budete potřebovat jednu důležitou věc, a to jsou chyby. Největší společnosti světa udělají ročně tisíce experimentů. A zdaleka ne všechny končí úspěchem. V tom je ale jejich síla a může být i vaše. Přicházejte s nápady, rychle je testujte a opravujte později. Protože jak řekl Jeff Bezos: Being slow will kill you.

Hynek Zbořil

Korporát, startup nebo obojí? Odpovídá Václav Pavlečka

Ani myšlenka, ani reklama, lov nebo vytváření potřeb. Je to všechno a nic. Marketing se podle Vaška Pavlečky nedá shrnout do jednoho nebo dvou slov. Je to něco mnohem šiřšího. A základ toho tvoří inovace.

Je naivní si myslet, že dnešní doba je plná inovací více než kdy jindy. Inovace tu jsou odpradávna a my se jen musíme naučit, jak s nimi pracovat ve svůj prospěch.

Jedním ze střetů současné doby jsou korporáty versus startupy. Na první pohled jsou startupy velmi inovativní a u korporátů zase trvá měsíce, než něco schválí. 

Zatímco korporáty jsou podle Google vyhledávání modré, skleněné a plné lidí v oblecích, startupy jsou jako raketka nebo jednorožec. Podle Vaška v tom ale takový rozdíl není a jedni se můžou učit od druhých. Korporáty chtějí být pro mladé lidi cool, zatímco startupy už jsou.

Začínající firmy chtějí investice a stabilní klienty, což už mají právě ti giganti. Proto je důležité zmačkat a zahodit klišé startup versus korporát a začít navzájem komunikovat. Pravda je totiž taková, že obě instituce jsou si velmi podobné a z úspěšné malé firmy se často stává světová společnost.

Excelentní Tyvolelógia v podání Michala Pastiera

Jejich kampaně získávají jednu cenu za druhou a podle Facebooku patří mezi 10 agentur světa, které využívají sociální sítě nejkreativněji. Přivítejte na scéně Zaraguzu, konkrétně Michala Pastiera. Těžko si představit někoho zkušenějšího, kdo vám bude vyprávět o tom, jak budovat brand a co stojí za úspěšnými reklamami pro světové značky.

Michal Pastier

Hlavním problémem je podle Michala to, že jsou firmy příliš zahleděné do sebe, bojí se legrace a zdánlivě dětinských nápadů. Zaraguza na to jde přesně opačně. A tak vymysleli například antistresovou ovečku pro Martinus, z billboardu České Spořitelny udělali obrovskou skluzavku, dali nám šišlajícího pejska v reklamě na Kofolu, natočili videa o hejterských komentářích pro Škoda Auto, kampaň s Rytmusem pro Rexonu nebo legendární reklamu pro Popradskou kávu. Všechny spojuje nápad a uvědomění si toho, že lidi se chtějí hlavně bavit.

Většina markeťáků vám řekne, že vše důležité musíte ve videu říct hned na začátku, protože potom ztrácíte pozornost sledujícího. A v tom Michal nesouhlasí. Říká, že neplatí, že krátké je lepší. Dobré je lepší. A jde to. Jejich reklamy drtivá většina lidí dokouká až do konce.

Jen hezké video ale nestačí. Pokud má být kampaň úspěšná, musí být naplánovaná v horizontu let a promyšlená do všech dalších cestiček. Nekupujte si lidi soutěžemi, nedávejte jim slevy. Ukažte svoje výhody, stůjte si za svými produkty a neřešte módní vlny.

Budujte brand, který si lidi pamatují i potom, co vypnete PPCčka. I díky tomuhle přístupu má dnes Popradská káva svůj vlastní merch, existuje 20 000 certifikovaných pravých kávičkárov a mnohonásobně jim stouply prodeje, i když mají pořád ten stejný nelíbivý obal.

Závěr?

Vykašlete se na předsudky a odhoďte stud stranou. Nepřemýšlejte v řádů měsíců a krátkodobých cílů a budujte autentickou značku, ne jenom jednorázové kampaně.

Byli jste na Marketing with Love taky? Co vás zaujalo a co se vám naopak nelíbilo? Napište nám do komentářů a u příští akce pro markeťáky zase na viděnou!

Tereza Paďourová

Tereza Paďourová

Obsah je králem marketingu, tak píšu. Za manžela mám sice copywriting všeho druhu, ale čas od času mu ve vší počestnosti zahýbám se sociálními sítěmi a PR.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.