#4 EGC: Zaměstnanci tváří vašeho brandu
UGC už všichni známe – slyšeli jste ale o EGC? Pod těmito písmenky se skrývá Employee Generated Content, tedy obsah generovaný zaměstnanci. Umožňuje značkám prezentovat svou osobnost nebo produkty skrze reálné lidi ze svých řad. Neomezuje se už jen na LinkedIn – krátká videa na motivy různých trendů dnes potkáte i na Instagramu nebo TikToku.
Pohledy do zákulisí značky zvyšují její důvěryhodnost – a ta je pro zákazníky jedním z nejdůležitějších faktorů při rozhodování o nákupu. EGC může být sdílený na sítích firmy, ale i na osobních profilech zaměstnanců – z těch se postupně stávají ambasadoři brandu a prostor tak dostává více různých tváří a příběhů.
Posiluje to navíc i employer branding a pozici firmy při náboru – potenciální zaměstnanci mají možnost lépe si představit, jak to ve firmě funguje.

Virální EGC na profilu Kaufland Slovensko, které obletělo československý internet. Zdroj: TikTok Kaufland Slovensko
#5 Zákaz TikToku v USA: Situace, jakou jsme tu ještě neměli
O zákazu služby TikTok v USA se v uplynulých týden diskutovalo každý den napříč celým internetem. TikTok měl být zakázán 19. ledna a objevily se dokonce i spekulace o tom, že ho odkoupí Elon Musk. V neděli 19. ledna aplikace skutečně na několik hodin nefungovala – nakonec byl ale zákaz odložen o 75 dní. Vypadá to, že USA bude jednat s čínskou společností ByteDance, aby zajistili, že TikTok bude v USA fungovat i nadále.
Přestože zákaz TikToku se týká USA a v Evropě platforma zakázaná nebyla a není, může mít na aplikaci jako celek velký dopad. Pokud by došlo k jejímu prodeji, mohlo by z platformy odejít mnoho tvůrců i uživatelů, podobně jako se to stalo Twitteru, když se proměnil na X.
Zatím se zdá, že není třeba se obávat – kompletní zákaz celé platformy je ale v západním světě zajímavým precedentem, který se odehrál úplně poprvé. Situaci je proto dobré nepodcenit – v Proficiu bedlivě sledujeme, jak se bude situace dál vyvíjet. Tak nezapomeňte sledovat nás, aby vám žádná novinka neutekla.
Mějte oči otevřené – trendy nečekají
Jak jsme zmínili na začátku – trendy na sociálních sítích jsou všechno, jen ne předvídatelné. Nejdůležitější je proto zůstat ve střehu a sledovat, co se na sítích děje. Příští virální video může být klidně to vaše!
A pokud chcete s obsahem na sítě pomoct, dejte nám vědět – rádi ho vyšperkujeme i pro vás!
Mrkněte, s čím vám pomůžeme