7 inspirativních přednášek z konference WebTop100

U příležitosti vyhlašování vítězů soutěže WebTop100 se uskutečnila i konference se stejným názvem. Z ní jsme si odnesli hromadu inspirace a nápadů, které využijeme pro naše klienty. A pro čtenáře našeho blogu jsme sepsali informace ze 7 přednášek, které nás inspirovaly nejvíce.

Obsahová strategie Hypoteční banky – aneb jak cílíme na zákazníky ve fázi SEE

Kateřina Krásová nám představila návod, jak změnit názor veřejnosti na svůj produkt. Hypotečka k tomu využívá dva hlavní kanály: blog a seriál na Streamu. Obojí pomáhá vzbudit u lidí zájem o bydlení podle vlastních představ. Banka tak přestává být jen poskytovatelem hypoték a stává se tím, kdo lidem pomáhá získat bydlení svých snů.

Jako zajímavost přidala Kateřina informaci, že blogy o bydlení čtou hlavně ženy a nejvíce ráno při cestě do práce. A to i přesto, že velkou část jejich obsahu tvoří DIY návody.

Jak udělat z návštěvníka zákazníka pomocí obsahu

Štěpán Jandl a Martin Molčan nás nechali nahlédnout pod pokličku toho, jak pracují s potřebami své cílové skupiny ve Feedo. Mají na to jednoduchý framework:

  1. Potřeba – zdravé a nakrmené dítě
  2. Osoba – čerstvý rodič
  3. Situace – změna hodnot
  4. Produkt – Feedo

Jako své stěžejní výhody si vytyčili širokou nabídku a podávání informací lidem. Aby mohli informace k lidem dostat, museli si na to vytvořit místa. To vyžadovalo hodně experimentování a testování.

Co však dělat, když zjistíte, že lidi na vašem blogu zajímá to nejméně zajímavé pro vás? A když obsah, který je pro vás nejhodnotnější, nikoho neoslovuje. Najděte mu nové místo. Tak se Feedu podařilo vytvořit informační portál z toho, co na blogu netáhlo. A najednou je o to zájem. U některých témat nemusíte mít každý týden nový článek. Stačí připravit obsah na místo, kde ho vždy uživatelé najdou.

Pro nejcennější informace je potřeba jít z internetu pryč. Uspořádat workshopy, setkání či jinou akci a tam se nenápadně zeptat na to, co vás zajímá. Nebo si třeba zajistit přebalovací stan a s ním objíždět outdoorové akce, kde je vaše cílová skupina.

Jak proniknout do srdcí mladých žen

Josef Olšavský nám předvedl, jak se značka Olympus vypořádala s nelichotivou pozicí na trhu a našla pro své produkty novou ideální skupinu. Jejich nová kategorie fotoaparátů se ukázala jako vhodným zbožím pro mladé ženy. A tak začala cesta do jejich srdcí.

Změna přístupu se hned projevila na homepage. Místa technických parametrů zaujaly ukázky designu, informace o užitné hodnotě a inspirace k focení. Po roce přibylo v portfoliu i příslušenství zaměřené výhradně na ženy.

Přišel také čas na nový způsob komunikace. V tom se nejvíce osvědčily blogerky. Ty už mají k dispozici vlastní Olympus roomVedle toho pro ně pořádají workshopy focení, půjčují jim foťáky na akce jako Celoevropské setkání blogerek a byli partnery Prague Fashion Week.

Strašák jménem REDESIGN WEBU – úspěšný přechod z informačního na prodejní web

Přednáška Marka Bláhy měla dvě části. Z nich mi přišla zajímavější ta druhá. V ní Marek ukázal, jak v IVT postupovali při uvedení nového tepelného čerpadla na trh.

Jako hlavní informační médium použili prezentaci na Slideshare, kterou umístili na homepage. Uživatel si v ní mohl projít informace vlastním tempem, vrátit se k tomu, co ho zaujalo a pohodlně si texty kopírovat. Brzy se na diskusních fórech začaly objevovat informace, které nebyly jinde dostupné. To byla první známka úspěchu prezentace. Na ní navázaly další.

Weby jsou na nic, následujte své klienty

Jan Průša představil nový trend v oslovování uživatelů. Podle něj nemá smysl lidi neustále tahat na web. Je potřeba jim jít naproti. Dnes se většinu potřebných informací veřejnost dozví dřív, než k vám na web vstoupí. Dost pravděpodobně jim to naservíruje Google nebo Facebook.

Lidé také přikládají mnohem větší váhu tomu, co se o vás dozví jinde. Proto si musíte hlídat i to, co o vás napíšou jinde. Lidé už dnes nečtou články, jen titulky. A stejně mají potřebu komentovat a sdílet články.

Jak nedělat data

Pak přišel na stage Tomáš Trnka. A on bavil. Na úsměvných příkladech z praxe ukazoval, jak data rozhodně nedělat. A co jsme se dozvěděli?

  • CRM neslouží k určení, komu dát slevu, ale ke zjištění, jak zlepšit svou službu.
  • Pokud se při výrobě zubních past stává, že jdou do oběhu prázdné krabičky a lidi jsou naštvaní, nepotřebujete data. Dejte na expediční pás větrák, který bude shazovat prázdné krabičky.
  • Že něco jde dělat, ještě neznamená, že to musíte dělat. Nebo že byste měli.
  • Neoptimalizujte na metriku. Je jednoduché získat tisíce prokliků. Ale pokud vám hned po něm lidi z webu utečou, tak máte sice pěkné CTR, ale zisk nula.

Opomíjené technologické novinky a jejich vliv na uživatele v praxi

A vrchol dne přišel s přednáškou Davida Dvořáka. Ten nám prozradil jak se portál Amateri.com vyrovnává s omezeními, které propagace erotického obsahu skýtá. Vše doplnil vtipnými poznámkami z praxe.

První technologickou vychytávkou jsou push notifikace v PC. Aby si je uživatelé chtěli povolit, musíte jim to správně prodat. Říct jim, co tím získají, zvolit vhodné výchozí nastavení a umožnit jeho snadnou změnu. A hlavně nespamovat.

Druhou představenou novinkou je Web App Manifest. Ta umožní vašemu webu, aby se na mobilních zařízeních tvářil jako aplikace. Uživatel tak může mít ikonku webu na ploše a systém ho k tomu občas sám vybízí. Kromě toho se stránka v prohlížeči otevírá bez adresního řádku. Uživatel tak někdy ze stránky prostě nemůže odejít jinam. A samozřejmostí je možnost push notifikací.

A jak jim to funguje? 10 % návštěvnosti přichází z push notifikací, průměrná doba návštěvy je 24 minut a bounce rate 6 %. A tady můžeme zase citovat Davida: „Kdo z vás to má?“

A to bude zhruba asi tak všechno

Dozvěděli jsme se toho samozřejmě víc, ale nechceme vás zahltit velkým množstvím nových informací. Musíme to všechno vstřebat a něco si nechat pro naše klienty.

Martin Smutek

Martin Smutek

Obsahovému marketingu se věnuje od roku 2012, kdy spoluzaložil portál FairList.cz. Na něm vybudoval svého času největší jazykový blog v ČR, který získal i řadu mezinárodních ocenění. Od roku 2015 pomáhá klientům PROFICIA získávat věrné zákazníky obsahovým marketingem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *