Firemní profily jsou nezbytná záležitost pro podniky s lokální působností. V článku se dozvíte základní informace o dvou největších portálech, kde můžete svoji firmu prezentovat zdarma. A prozradíme vám 7 tipů, jak z nich vytěžit maximum.
Seznámení na úvod
Firmy.cz
Na tomto portálu, který patří společnosti Seznam, si můžete zaregistrovat svoji firmu. A to i v případě, že nemá vlastní webové stránky. Správně vytvořený profil pak snadno využijete v PPC. Stačí ho jen propojit s Sklikem. Jednotlivé společnosti jsou rozděleny do kategorií. Pokud se ve své kategorii dostanete na jednu z prvních 3 pozic, budete se zobrazovat i ve výsledcích organického vyhledávání na Seznamu.
Google my Business
Portál, který se dříve jmenoval Google Places, funguje podobně jako Firmy.cz. Vytvoříte si firemní zápis, kde vyplníte všechny informace o firmě, ověříte ji a pak už se budete zobrazovat na Mapách Google. I v případě vyhledávače Google se zápisy společností zobrazují ve výsledcích organického vyhledávání. A také zde je můžete využít v PPC jako rozšíření o lokalitu v AdWords.
7 tipů pro optimalizaci zápisů
1. Vyplňte všechny informace
Hlavně v Google my Business vám to pomůže k lepší viditelnosti a rychlejší indexaci profilu. U portálu Firmy.cz získáte možnost sdělit své kontaktní informace i lidem, kteří se nedostanou až na váš web.
2. Mějte zřetelnou a hezkou úvodní fotografii
Na Firmy.cz jsme zjistili, že pobočky bez fotografie mají nižší míru zobrazení detailu a tedy sníženou šanci na následný proklik na web než pobočky s fotografií. Míra zobrazení detailu byla o 50 % nižší, tedy žádné zanedbatelné číslo. Na Google my Places tato fotografie naopak není příliš důležitá.
3. Nezanedbávejte copy v popisku
Napište své firmě popisek, který ji dobře vystihne a zároveň odliší od ostatních. Pomůže vám to k vyšší míře zobrazení detailu a většímu počtu prokliků na web.
4. Vedle kategorií sledujte i konkrétní klíčová slova
Tohle platí výhradně pro Firmy.cz. Pokud si platíte kampaně, sledujte konkrétní klíčová slova. Nejen kategorie. Pozice jednotlivých klíčových slov se mohou lišit od té, kterou bude mít celá kategorie.
5. Získejte dostatek recenzí
Tím nemyslím, abyste si je psali sami z falešných e-mailů. Ale postarejte se, aby vám je zákazníci chtěli psát. A psali. Na Google my Business to hodně pomůže viditelnosti pobočky. Zvlášť pokud je podobných firem v okolí více. Na Firmy.cz naopak získáte hvězdičky s údajem o počtu recenzí. Tato hodnocení zvyšují míru zobrazení detailu vašeho profilu. Recenze však nejdou přesouvat. Pokud máte více poboček, třeba v každém kraji jinou, je potřeba hlídat, aby zákazníci recenzi psali k těm správným.
6. Otestujte akce
Pokud máte akční nabídku, využijte ji na Firmy.cz. Po nastavení vám u zápisu přibude v levém horním rohu oranžový nápis AKCE. My jsme vliv na proklikovost nebo zobrazení detailu nezaznamenali. Zápisy s akcí i bez akce se nijak nelišily oproti předchozímu stavu. U vaší firmy to však může být jinak.
7. Měřte
Z Firmy.cz můžete získat celkem užitečný report. Z jaké kategorie přišlo kolik lidí, u jaké to bylo pobočky a jestli to bylo z fulltextového vyhledávání, z Firmy.cz (včetně mobilní aplikace) nebo Mapy.cz. K dispozici máte také report jednotlivých klíčových slov a kategorií.
Reporty se dají celkem rychle a elegantně sumarizovat pomocí kontingenčních tabulek. Máte také možnost označit si každou pobočku štítkem (otagovat), takže v GA uvidíte přesně ty informace, které budete potřebovat. V Google my Business je sledování o něco těžší. Nejprve musíte pobočky otagovat, abyste viděli vůbec návštěvnost v GA v přehledu všech návštěvníků. Na úrovni jednotlivých profilů pak máte statistiky počtu zobrazení. Ale kompletní report se statistikami zatím není k dispozici. Bez tagování se tedy neobejdete, pokud chcete návštěvnost více sledovat a vyhodnocovat. Pro firmy s více pobočkami je to dost užitečné.
Co optimalizace přinesla našemu klientovi
- Zvýšili jsme počet konverzí webu o 10 %.
- Konverzní poměr návštěvnosti z Google my Business a Firmy.cz je o 120 % vyšší než průměr webu.
- Míra opuštění je 20 %, tedy poloviční oproti průměru celého webu.
- Lepší image firmy při vyhledávání v posledních fázích nákupního procesu.
Závěr
Tyto portály mají přínos pro všechny společnosti, které mají kamennou prodejnu a chtějí být vidět na internetu. Proto se rozhodně vyplatí věnovat čas vyladění profilů a jejich pravidelné aktualizaci.