Auction Insights: Sledování konkurence pomocí statistik aukcí

Chcete vědět, jaký podíl zobrazení má reklama konkurence na dané klíčové slovo v porovnání s tou vaší? Využijte Auction Insights.

Auction Insights
Auction Insights

Chcete vědět, jaký podíl zobrazení má reklama konkurence na dané klíčové slovo v porovnání s tou vaší? Využijte Auction Insights. Ty pomáhají inzerentům v PPC reklamě pochopit, jak se v těchto aukcích daří jejich kampaním v porovnání s ostatním. 

Konkurenti, kteří vstupují v PPC reklamě do stejných aukcí jako vy, ovlivňují výslednou cenu za proklik, a tím i vývoj výkonu vašich kampaní. V Google Ads existují Auction Insights, které vám umožňují zobrazit všechny ostatní, kteří s vámi bidují. 

Získáte také informace o tom, jak si vedete napříč různými výkonnostními metrikami. Zjistíte například, jaký je podíl zobrazení vašich reklam ve srovnání s těmi dalšími – ať už v shoppingu nebo ve vyhledávací síti. 

Zobrazovaná data jsou prezentována pouze v tabulce, což vám neumožňuje dobře analyzovat trendy ve vývoji konkurence. Abyste mohli přehledně a rychle kontrolovat údaje, které jsou pro vaše kampaně nejdůležitější, doporučujeme data exportovat a vizualizovat pomocí grafů.

Co jsou statistiky aukcí v placené reklamě?

Pokaždé, když uživatel do vyhledávače vloží jedno z vašich klíčových slov, spustí Google nebo Seznam na pozadí aukci reklam. Určí tím, která se ve výsledcích vyhledávání zobrazí a v jakém pořadí. 

I když třeba inzerujete na klíčové slovo „hodinky“, neznamená to, že se vaše reklama zobrazí každému uživateli. Auction Insights vám ukáže, kolika procentům uživatelů se zobrazuje právě vaše reklama a kolika procentům uživatelů reklama jiných firem.

 

Statistiky aukcí jsou k dispozici u kampaní ve Vyhledávací síti a v Nákupech Google. 

Ve Vyhledávací síti nabízí přehledy 5 různých metrik: 

  • podíl zobrazení
  • míru překrytí
  • míru vyšší pozice
  • míru zobrazení v horní části stránky
  • podíl vítězných zobrazení

Přehledy pro kampaně v Nákupech Google poskytují tyto 3 metriky: 

  • podíl zobrazení
  • míru překrytí
  • podíl vítězných zobrazení

U kampaní v Nákupech Google se může objevovat několik vašich vlastních reklam najednou. Aby se zamezilo dvojímu započtení, tak systém započítá do podílu zobrazení jen nejlépe hodnocenou reklamu.

Kde najít přehled Statistiky aukcí

Při výběru kampaní v Nákupech Google musíte v rozbalovací nabídce vybrat možnost kampaně v Shopping campaigns a následně vyberte v přehledu kampaní Auction Insights. U shopping kampaní můžete vytvářet přehledy podle reklamních sestav a kampaní.

Zobrazený přehled nabízí seznam konkurentů, kteří s vámi v dané aukci soutěží a metriky:

  • Impression share (Podíl zobrazení) – představuje počet zobrazení vaší reklamy vydělený celkovým počtem teoreticky možných zobrazení
  • Overlap rate (Míra překrytí) – znamená, jak často se vaše reklama zobrazila současně s reklamou jiné firmy
  • Outranking share (Podíl vítězných zobrazení) – tedy počtu případů, kdy vaše reklamy získaly vyšší hodnocení než reklamy jiného inzerenta, vydělený celkovým počtem aukcí

Výsledky můžete filtrovat podle času a zařízení. Report, který vám bude vyhovovat, pak můžete buď exportovat do Google Sheets, odeslat na e-mail nebo pro něj nastavit pravidelný export.

Vizualizace dat Auction Insights

Pro následnou vizualizaci vybraných dat použijte Data Studio, kde můžete rychle a snadno zobrazit, jak dobře nebo špatně si ostatní vedou v určitém časovém období. 

K zobrazení trendů v průběhu času můžete použít skládaný plošný graf Area Charts. Dokáže vám to vysvětlit, proč jsou v některém období konverze drahé a někdy naopak levnější, ačkoliv vy v účtu třeba nic neměníte. Můžete tu třeba taky zjistit, jak reaguje konkurence na konkrétní období (například Vánoce, Black Friday, valentýnské akce apod.).

Analýzu konkurence ve vašem účtu můžete začít odpověďmi na tyto otázky:

  • Jak ovlivňuje přítomnost konkurenta výkon mého účtu?
  • Jsou moje CPC ovlivněny počtem ostatních, kteří bidují na stejné klíčové slovo?
  • Jsou na trhu nějací noví konkurenti, kteří tam dříve nebyli?
  • Nebo existují ti, kteří biddují náš brandový výraz?

Dále můžete například zjistit, že počet soupeřů vaší nejvýkonnější kampaně nebo reklamní sestavy se neustále zvyšuje. Díky tomu můžete reagovat zvýšením rozpočtu pro tyto kampaně. Nebo možná budete chtít vyzkoušet smart bigging zaměřený na cílový podíl zobrazení, abyste u klíčových kampaní udrželi podíl zobrazení. 

Strategie nabídek Cílový podíl zobrazení za vás automaticky bidduje tak, aby se vaše reklama na stránce s výsledky vyhledávání zobrazila a pomohla dosáhnout cílového podílu zobrazení.

Je více způsobů, jak přehledy statistik aukcí použít. Abyste však byli napřed, zkuste při analýze kombinovat různé metriky. 

Může být náročně tahat tato data manuálně každý den. Přesto v takto exponovaných obdobích jako je vánoční sezona chcete sledovat vývoj výkonu pravidelně a s aktuálními daty. Pro takový případ máme od Karla Ruizla k dispozici script, který připravená data stahuje automaticky a můžeme tak reagovat třeba na náhlý bidding konkurence.

Analytika 09. 12. 2020