Bing: Výhody, nevýhody a skryté nástrahy

Rozhodli jste se zvýšit objem prodejů či leadů a zařadit do marketingové mixu také reklamní systém Microsoft Ads (neboli Bing)? Je to rozhodně krok správným směrem! Používání tohoto systému má ale také svá specifika a úskalí. V tomto článku vám nejčastější z nich představíme, ať se vyhnete nepříjemným překvapením.

Bing neboli Microsoft Ads
Bing neboli Microsoft Ads

Microsoft Ads neboli Bing je minimálně v českých luzích a hájích často neprávem opomíjeným reklamním systémem. Přitom v ČR zaujímá 5 % market share mezi vyhledávači, v Německu 8 % a například v USA je to dokonce 13 % (v součtu s partnerskými vyhledávači jako Yahoo či DuckDuckGo). A i když se budeme držet pouze české kotliny, pak 5% nárůst objemu není vůbec špatný, že?

Pokud jste tedy dostatečně velká firma na to, aby vám 5 % navíc bohatě pokrylo náklady spojené se správou dalšího reklamního systému, není nad čím váhat.

Výhody

1. Snadná orientace 

Bing nikdy nechodil kolem horké kaše a jednoduše celý Google Ads systém zkopíroval (až na drobné výjimky). Kdo tedy umí v Google Ads, bude si s Bingem hned od začátku skvěle rozumět.


2. Nižší konkurence

Ve srovnání s Google Ads je zde mnohem nižší konkurence – měli byste tedy dosahovat nižšího CPC spolu s vyšším CTR.

3. Kompatibilita

Bing si dobře rozumí s Google Ads. Import kampaní i Google Merchant Center je v podstatě na pár kliknutí. Zde se ale mohou skrývat ony nástrahy, na které se podíváme dále v tomto článku.

4. Umístění a cílení, které Google Ads nemá 

Například publika na základě dat z LinkedIn, tedy cílení na konkrétní pozice, obory či konkrétní firmy (v ČR  je toto cílení zatím nedostupné, např. v Německu ale funguje). Velmi zajímavá je také možnost umístění reklam na Netflixu (v rámci Evropy zatím dostupné v DE, FR, UK a ES).

5. Lepší efektivita

Vzhledem k nižší konkurenci a cenám bidů většinou dostanete dodatečný objem tržeb/​leadů s mnohem vyšší návratností investic.

Nevýhody

1. Chybí české rozhraní systému a podpora

Bez angličtiny či jiného světového jazyka se tedy neobejdete.

2. Nelze nastavit měnu v CZK

I pro kampaně cílené v ČR tedy budete muset provádět platby v EUR/USD (či v jiné z dostupných měn).

3. Složitější nastavení konverzí 

Navíc chybí propojení s Google Analytics, odkud tedy konverze není možné importovat. Snad se ale blýská na lepší časy, protože Bing nedávno oznámil plánovanou možnost importu konverzí přímo z Google Ads.

4. Jeden atribuční model

Když zůstaneme u konverzí, jediný dostupný atribuční model je Last click (prozatím). 

Na co si dát pozor?

  • Nepřikládejte počtu systémových konverzí stejnou váhu jako konverzím z Google Ads a porovnávejte i s údaji v GA4. Z naší zkušenosti totiž Bing konverze ve srovnání s Google Ads mnohem více nadměřuje a často si připisue i zásluhy z organicu.
  • Nenechávejte výši bidů zbytečně moc povolenou. Obecně by výše bidu měla být nižší než v Google Ads (kvůli nižší konkurenci). Bing se nicméně v minulosti ukázal jako poměrně „nenažraný“ – opakovaně se nám stávalo, že při povolení bidu začal systém mnohem více utrácet a bid navyšovat, aniž by k tomu byl reálný důvod. Po snížení bidu jsme pak získali v podstatě stejný objem za nižší cenu. 
  • Automatické strategie z naší zkušenosti nejsou příliš spolehlivé. Většinou je to z důvodu nižšího objemu dat. I když jsme jich ale měli v kampaních dostatek, byly často výsledky jako na horské dráze. Proto v drtivé většině kampaní používáme starý dobrý manuální bidding.
  • Volná shoda většinou nefunguje dobře ani ve spojení s automatickou strategií a dokáže se zobrazovat na naprosté nesmysly. Zde pro představu vidíte, jaký může být rozptyl vyhledávacích dotazů na jediné klíčové slovo ve volné shodě:

  • Automaticky zahrnutá obsahová síť u kampaní ve vyhledávání. U většiny search kampaní tvoří poměr spendu v obsahové síti naprosté minimum – takže no big deal. Najdou se ale výjimečně případy, kdy je poměr spendu obsahovky vyšší než samotný poměr spendu ve vyhledávání. Nevýhodou je, že se obsahová síť nedá z vyhledávání jednoduše vyloučit. 

Kategorie sama pro sebe: Import kampaní

Kromě výše zmíněného se nejvíce kostlivců ve skříni schovává pod samotným importem kampaní. Jak jsme již řekli, import kampaní je velmi jednoduchý a rychlý. Ušetřený čas ale můžete ve výsledku strávit nápravou nastavení, které se vám při importu rozhodí. 

Zde jsou ty nejzásadnější chyby, které se mohou objevit:

  • Pokud budete importovat kampaně z Google Ads, které používají automatickou strategii, a následně v Bingu u těchto kampaní změníte strategii na manuální CPC, může se nastavit průměrný bid za posledních 30 dnů, ale v cizí měně. To znamená, že Pokud byl u kampaní průměrný bid 10 Kč, nastaví se bid 10 €. A z toho pak může být mrzení…
  • Při přechodu z automatické strategie na manuální navíc může dojít (a děje se to často) k nastavení bidu na úrovni klíčových slov. Takže pak snižujete bidy na úrovni sestavy jak zběsilí, divíte se, proč kampaň stále tolik utrácí a proč má tak vysoké CPC… Raději  zkontrolujte klíčová slova hned, ať se tomu vyhnete.
  • Různé náhodné bidy a úpravy nabídek, které u původních kampaní v Google Ads nebyly, se také mohou objevit na úrovni zařízení, lokalit, publik či rozšíření o jiné typy kampaní, jako např. Multimedia Ads. 

  • Shopping/​PMAX kampaně doporučujeme vytvářet primárně ručně. Při importu Google Merchant Centra se totiž kromě importovaného feedu nastaví i defaultní katalog, který má jako lokaci nastaveny Spojené státy. Při importu PLA/PMAX kampaní se vám pak do kampaně automaticky jako místo cílení propíše právě USA, což pak bohužel nejde nikde (ani v Editoru) změnit. Je to něco, čeho si hned nevšimnete – první týden budete řešit, proč se kampaně nerozjely, až se nakonec spojíte s podporou, která toto odhalí.

Doporučujeme tedy vytvářet ručně, případně už s tímto počítat a naimprotovanou kampaň s chybným cílením si v Editoru zduplikovat. Cílení můžete opravit, původní kampaň smazat a spolu s novou kampaní zveřejnit. Pak už by mělo být vše tak, jak má být. 

Toto jsou hlavní „špeky“ systému Microsoft Ads/​Bing – člověk u něj ale nikdy neví, čím novým ho překvapí. I přes toto všechno ho ale využíváme velmi rádi, protože dodatečný objem klidně s polovičním PNO jen tak na zemi ležet nenajdete.

Nuda s tímto systémem rozhodně není.

Naladíme Bing i pro vás!

Zaujala vás možnost obohatit svůj marketingový mix také o kampaně v Microsoft Ads? Pokud budete chtít s nastavením kampaní v Bingu pomoct či poradit, neváhejte se na nás obrátit! Najdeme pro vás to nejlepší řešení a vychytáme všechny mouchy, které by se mohly objevit.

 

Mrkněte, s čím vám pomůžeme

PPC 19. 06. 2024