Case Study: Konica Minolta – efektivní cílení vede k vytouženému cíli

Společnost Konica Minolta uvedla na podzim roku 2018 na trh novou platformu Workplace Hub. Součástí kampaně pro tuto technologickou společnost byla také online podpora a generování leadů. Mrkněte, jaké výsledky naše rozsáhlá kampaň klientovi přinesla.

Vydláždit cestu pro zákazníka

Abychom dosáhli skutečně maximálního počtu leadů, potřebovali jsme nastavit co nejpřesnější cílení na dostatečně velké publikum. Tím jsme dokázali zaujmout velké množství potenciálních zákazníků, které jsme údernou vstupní stránkou přivedli k jednoduchému kontaktnímu formuláři. Jeho prostřednictvím se pak zákazníci dostali až k obchodnímu zástupci Konica Minolta. 

Kanály aneb Kde oslovit publikum?

Věděli jsme, že nejširší publika k oslovení vytvoříme v reklamní síti Googlu, Seznamu a v RTB platformě Adform. Objem relevantního vyhledávání a vhodných klíčových slov k PPC inzerci sice nebyl velký, ale ani tady jsme nechtěli zákazníky minout. Navíc se dalo očekávat, že objem vyhledávání bude růst hned po spuštění kampaně. 

V záloze jsme měli také formát LinkedIn sponzorovaných zpráv a vhodnou databázi jsme oslovili i e‑mailem. Na úvodní oslovení navazoval remarketing, u něhož už jsme volili údernější komunikaci a rotovali několik různých formátů pro zvýšení zaujetí. 

Microsite 

Po spuštění kampaní jsme postupně optimalizovali a přesouvali rozpočty do nejlepších formátů a cílení zajišťujících nejvyšší poměr zaujatých návštěvníků, kteří si prohlédli většinu informací na vstupní stránce. 

Detailně jsme procházeli chování návštěvníků na vstupní stránce a realizovali jsme některé větší úpravy

  • Přidali jsme nový kontaktní formulář jen pro získání telefonního čísla, 
  • upravovali textaci u jednotlivých oborů, 
  • testovali zrušení textace u oborů, abychom zmenšili stránku, 
  • a odstranili z formuláře odvětví a velikost firmy. 

Tyto modifikace nám pomohly ke zvýšení konverzního poměru na stránce. 

Cílení, které fungovalo nejlépe

V cílení jsme se zaměřovali jak na konkrétní zájmové oblasti (obchodní a finanční služby, reklama a marketing, firemní akce, firemní zákazníci (B2B) a obchodní technologie), tak vytipované pracovní pozice (ředitel + vyšší vzdělání, výkonný ředitel + vyšší vzdělání).

Přehled výsledků jednotlivých kanálů pak nabízí následující výčet:

  • Facebook – lookalike audience (75 % scroll stránky) 
  • RTB – data od Seznamu zaměřená na B2B trhy a dále mobilní formát intersroller s cílením na data od R2b2 Business 
  • RTB – u cíle scroll 75 % nejlepších výsledků dosáhlo cílení na vybrané manažerské a IT weby 
  • Ads – responzivní inzeráty se zaměřením na vlastní publika rozdělená podle zájmů na IT a business weby, nákup obchodních služeb a technologií 
  • Sklik – responzivní inzeráty s cílením na zájmy o business a finance a dále také na témata zaměřená na finance 

Kampaň v detailních číslech

Po 6 intenzivních týdnech, během nichž běžely display kampaně v zajímavých formátech s více než 1 000 000 zobrazení týdně, jsme z brandové kampaně a budování povědomí přešli do výrazně výkonnostnějšího režimu. 

Nechali jsme běžet pouze ty nejefektivnější formáty a média, které z pohledu nákladů na přivedený lead fungovaly nejlépe. Dále jsme do kampaně zahrnuli také profesní síť LinkedIn.

Výsledky jednotlivých kanálů včetně cílení si můžete prohlédnout v přehledných infografikách.

 

 

 

 

CÍLENÍ NA FACEBOOKU 

  • Vedoucí pozice v relevantních odvětvích/​oborech
  • Majitelé SMB, IT manažeři a technologičtí průkopníci 
  • Podnikový administrátoři facebookové stránky s potenciálem B2B
  • Publikum „lookalike“ – vytvořeno z předchozích návštěvníků naší microsite 
  • Remarketing – předchozí návštěvníci, kteří nevyplnili formulář


 

CÍLENÍ V DALŠÍCH KANÁLECH

Adform

  • Příslušný B2B segment a malé podniky 
  • Cílení na webové stránky se zaměřením na manažery a IT specialisty
  • Vedoucí pozice v relevantních odvětvích/​oborech.
  • Remarketing předchozích návštěvníků, kteří nevyplnili formulář a scrolovali/​přečetli více než 75 % informací na vstupní stránce 

Sklik 

  • Zájem o nákup IT služeb a hardwaru/​softwaru 
  • Zájem o obchod, finance a B2B služby 
  • Cílená klíčová slova zahrnující IT služby a podnikový informační systém 
  • Témata zaměřená na finance, obchod, hardware a software 

Google Ads 

  • Custom intent publikum – publikum se zájmem o obchod a IT 
  • Custom afinity publikum – publikum ze stránek IT a obchodu, návštěvníci konkurenčních stránek 
  • Témata zaměřená na finance, obchod a marketing 
  • Zájem o nákup obchodních, finančních a marketingových služeb

Kreativa, která zaujme

Účinná a poutavá kreativa tvoří základ každé úspěšné kampaně. Tu naši jsme spustili jak s hravým copy, tak grafickým pojetím reklamních bannerů. O výsledku se můžete přesvědčit sami. 

 

REKLAMA NA GOOGLU 

  • Brandová klíčová slova – Konica Minolta a Workplacehub 
  • Nebrandová klíčová slova – korporátní cloud a server, IT správa a služby, řízení IT sítě, podnikový informační systém

 

 

CÍLENÍ NA LINKEDIN

Vedoucí pozice v relevantních odvětvích/​oborech.

CÍLENÍ E‑MAILINGU

  • Celkem 5 030 e‑mailových kontaktů v celé databázi 
  • Databáze byla rozdělena na 14 segmentů 
  • Po čištění databáze pouze 3 319 validních kontaktů 
  • Průměrný open rate 20 % a click rate 2 %
  • I přes úpravy a personalizaci byl výsledek neefektivní a rozhodli jsme se dále nepokračovat

Dejte nám vědět

Efektivně řízenou kampaň dokážeme vytvořit na míru i pro vás. Pokud máte zájem o zasažení relevantního publika, neváhejte se nám ozvat. Určitě spolu najdeme ideální cestu, jak pomoci vašemu byznysu.


Dominik Neckař

Dominik se stará o strategický rozvoj klientů PROFICIA. Chcete dosáhnout vyššího zisku či objevit potenciál na trhu? Anebo potřebujete „jen“ vyřešit rozpočet a marketingový mix vzhledem k cílové skupině a KPI? Přesně to s vámi vyladí.