Case study: Organický traffic SPP vyrostl o 300 procent

Za dva roky na přední místo mezi českými dodavateli energií? To je náš výsledek spolupráce s firmou SPP. Díky poctivé SEO práci jsme dokázali prolomit hned několik bariér a dostat klienta mezi elitu ve výsledcích vyhledávání na Googlu.

Dodavatel plynu a elektřiny SPP nás oslovil v roce 2019. Hned na začátku jsem se museli vypořádat s řadou výzev:

  • První v podobě souboje s obry energetického trhu. 
  • Druhou bylo omezení na úrovni rozpočtu pro akvizici odkazů. 
  • A poslední představovaly limity ladění klíčových vstupních stránek.

I přesto jsme našli společnou cestu, jak projekt posunout dál, ještě před energetickou krizí na českém trhu. Výsledek? 

V období 2019 až 2021 jsme v organickém trafficu vyrostli přibližně o 300 procent.

Chcete také svůj brand posunout výrazně dopředu? Dejte nám vědět a podíváme se na to společně.

Chci SEO analýzu

Cílení v segmentu dodavatelů energií

Jak se nám to povedlo? Společně s klientem jsme definovali cílení, které dávalo smysl z pohledu akvizice. Při výběru frází jsme implicitně používali známé schéma STDC. 

Framework nám pomohl identifikovat primární a sekundární témata k cílení. 

  • Nejdůležitější větví v tomto směru jsou fráze typu dodavatel energií/​elektřiny/​plynu (dále jen „e/​e/​p“).

Sekundární cílení zahrnuje témata porovnávání a změny:

  • změna dodavatele e/​e/​p
  • cena e/​e/​p
  • kalkulačka/​kalkulátor e/​e/​p

Terciární segmenty:

  • tarify/​sazby e/​p
  • přípojka e/​p
  • noční proud
  • jak topit/​čím topit/​jak ušetřit
  • a další podobné

Silná konkurence ve výsledcích vyhledávání

Zaujmout přední pozice na hlavní segment (dodavatel energií) se bez bližšího zkoumání zdálo jako nemožný úkol. 

Na trhu přece vládnou distributoři s neporovnatelnou kapitalizací a k tomu se přidávají konkurenti s intenzivní marketingovou činností. Výzvou v tomto směru byl střet všeobecně rozšířených značek s méně známou firmou původem ze Slovenska.

Témata spojená s kalkulátory

I tady však vládne velká konkurence. Na srovnání/​porovnání cen, kalkulátory a podobně cílí řada internetových srovnávačů. Kromě toho je tento segment zajímavý i pro média. Některé weby mají již své dlouholeté žebříčky a pravidelně je aktualizují.

Podobný je výchozí stav u terciární témat, kdy uživatelé řeší aktuální spotřebu, zajímají se o možnosti, jak ušetřit, jak si zajistit energie pro novostavbu a podobně.

Svázané ruce a úsporný rozpočet

V rámci SEO projektu jsme neměli velkou bednu marketingových nábojů, které bychom mohli střílet do prostoru, a doufat. 

Možnosti, jak web posouvat na pozicích, byly relativně limitované. 

Šlo hlavně o tyto aktivity:
  • PR články a nákupy odkazů – omezený rozpočet pro větší nárůst odkazů v krátkém horizontu.
  • Optimalizace TOP vstupních stránek elektřina/​plyn/​homepage – omezené možnosti z pohledu tvorby nových odstavců textu.
  • Alternativní odkazy – nenašli jsme společnou cestu, jak získávat odkazy jinak, například přes partnery nebo weby zákazníků.
Našly se ale i některé výhody:
  • Technický stav webu byl velmi dobrý. Nebylo potřeba web nějak zásadně ladit.
  • Magazín/​blog na webu – zde jsme měli relativně volnou ruku z pohledu vypracování témat.

Na co jsme se zaměřili

Z výše popsaných důvodů jsme kladli důraz na kvalitu obsahu a maximální využití dat z analýzy klíčových slov. Věděli jsme, že v odkazech web poroste pomalu a drobné technické úpravy na webu nás nezachrání. 

I v odkazech jsme se soustředili na maximální relevanci cílení. Podpora primárního segmentu „dodavatel“ byla zcela zásadní.

Webový obsah jako základní stavební kámen

Na obsahu webu jsme si dali záležet. Přece jen je to aktivum, které vám nikdo nevezme. I z pohledu výše uvedených konsekvencí pro nás byla příprava obsahu na vstupních stránkách zcela zásadní.

Základem pro optimalizaci a tvorbu textů byla analýza klíčových slov. 

Posbírali jsme asi 400 vyhledávacích dotazů, které jsou relevantní pro našeho klienta a roztřídili je do výše uvedených skupin. 

Z naměřených dat bylo patrné, že web má velký potenciál růstu a pozice na cílové segmenty nejsou ani na 2. straně na Googlu. Není na co čekat, pustíme se do práce!

Úprava dalších stránek webu

Ladění vstupních stránek typu elektřina/​plyn bylo citlivé téma. Potřebovali jsme přidat nové bloky textu, prostor, kde můžeme pracovat s informacemi a klíčovými slovy. 

Na druhou stranu klient trval na komunikaci vlastních formulací. 

Nakonec se nám povedlo dohodnout kompromis, který ve výsledku není špatný

Namísto fádních bloků textu se přidaly následující pasáže:
  • jednoduchý kalkulátor úspory
  • průběh převodu smlouvy
  • výhody SPP
  • související dokumenty
  • FAQ

K tomu navíc přibyly drobné úpravy úvodních textů, nadpisu, titulku a meta description.

Nové bloky k sobě nabalily související text a celkově stránky začaly vypadat vizuálně lépe.

Magazínová témata pro „energické čtení“

Abychom web podpořili kontextově, pustili jsme se do tvorby obsahových témat typu noční proud, plynová přípojka, jak topit v rodinném domě a další. 

Články jsme psali tak, aby se uživatel v textu rychle orientoval a našel, co potřebuje. Soustředili jsme se na fakta a tam, kde to dávalo smysl, jsme odkazovali na související zdroje. 

Magazín ožil a klient jej využívá i pro komunikaci vlastních témat.

Vyšívání na magazínu se vyplatilo. Segment kontinuálně roste, publikují se nové články a ty staré se drží na dobrých pozicích, ze kterých bude web těžit i v budoucnu.

Externími odkazy vpřed

Technicky byl web dobře připravený. Odladili jsme jen pár drobností a mohli se vrhnout na odkazové příležitosti.

Stačilo všeho všudy několik relevantních článků na kvalitních českých magazínech, koření v podobě dalších pár jednotek kvalitních odkazů a růstový trend byl na světě. 

Omezený rozpočet se výsledku ukázal jako malá bariéra růstu. Z dlouhodobé stagnace se web rázem posouval mílovými kroky ke splnění stanovených cílů.  

Za úspěchem vidíme nejen „odkazovou šťávu“, ale také odladění vstupních stránek na webu. Bez nich by to nešlo.

Trvale udržitelný růst

Je pravda, že po přesunu na přední pozice by bylo lákavé usnout na vavřínech. Ale nechtěli jsme se jen kochat pozicí „na bedně“ před velikány. 

Poupravili jsme proto strategii a připravili si půdu pro další růst. I když by se už mohlo zdát, že není kam.

Jaké jsou naše další kroky?
  • Soustředíme na udržení již získaných pozic pro nejdůležitější segmenty.
  • Zkoumáme cesty optimalizace proklikovost snippetů.
  • Hledáme nové odkazové příležitosti pro podporu autority webu.
  • Píšeme nová témata s ohledem na tržní situaci.

Bez produktu není reklama

Uvědomujeme si, že pokud by v SPP nedělali svoji práci dobře, nemohli bychom se posouvat dopředu. Rádi bychom tímto poděkovali za spolupráci panu Neckářovi a těšíme se na další dosažené mety.

Chcete lepší pozici ve vyhledávačích?

Pokud se do testování a realizace nechcete pouštět sami, neváhejte nás kontaktovat. Rádi zanalyzujeme vaši současnou situaci a připravíme strategii, jak zaútočit na přední pozice. Stejně jako se nám povedlo u SPP.

Chci se do toho pustit

SEO 04. 05. 2023