V dnešní době můžeme pro sbírání leadů vybírat z celkem rozsáhlého portfolia strategií, typů reklam či rozšíření. V tomto článku si však ukážeme, že i obyčejná nativní reklama v obsahové síti Sklik může být pro tento účel velmi efektivním, ne-li tím nejefektivnějším nástrojem.
Co dělat, když je cílem kampaní sběr leadů? Nabízí se Lead Ads kampaně, strategie pro generování leadů na Facebooku nebo rozšíření o formulář jako součást vyhledávacích, obsahových či video kampaní v Google Ads.
Může se ale stát, že vás při podrobném testování překvapí nákladnost těchto řešení. A to především ve srovnání s jednoduchou reklamou v Skliku.
Souboj kampaní v projektu Živá půda
V PROFICIU jsme se nadšeně vrhli do spolupráce na projektu Živá půda od Nadace Partnerství, který pomáhá zastavit masivní znehodnocování půdy.
Cílová skupina projektu je široká. Protože:
- Vlastníkům radí, jak zlepšit kvalitu půdy a zhodnotit ji.
- Zemědělcům pomáhá hospodařit lépe a udržitelně.
- Z veřejnosti se snaží vybudovat komunitu půdochránců.
- U politiků lobuje za udržitelné zemědělství a ochranu půdy.
Kde oslovit zájemce?
Hlavním cílem bylo maximalizovat odeslané formuláře. Zaměřili jsme se primárně na vlastníky půdy a zemědělce, kterým by projekt mohl pomoci v některé z výše uvedených oblastí.
Pomiňme nyní samozřejmé řešení v podobě vyhledávací kampaně na relevantní dotazy (jejichž hledanost však není vysoká). My jsme svou pozornost zaměřili raději na FB kampaně Lead Ads v kombinaci se standardními kampaněmi vedoucími přímo na landing page.
FB Lead Ads jsme vybrali na základě dlouhodobých zkušeností a výsledků. Víme, že tento typ kampaně dokáže přivádět kvalitní leady za velmi dobrou cenu.
Potřebujeme vědět víc
V tomto případě nám ale chyběla možnost zanechání zprávy. Chtěli jsme totiž upřesnit, s čím konkrétně by dotyčný potřeboval pomoct. Proto jsme museli přidat mezikrok následného doptání se.
Z tohoto důvodu jsme na Facebooku spustili i klasické kampaně směřující přímo na landing page s formulářem.
V rámci testování jsme pak standardní kampaň nastavili se strategií Generování leadu, Návštěvnost a Zvýšení povědomí.
FB Lead Ads
FB Single Ads
Co ukázaly první výsledky?
- Cena za lead u Lead Ads kampaní byla vcelku přijatelná.
- U standardních kampaní byla poměrně vysoká (samozřejmě jsme cenu různými optimalizacemi průběžně snižovali).
Ladíme dál
Proto jsme se rozhodli otestovat ještě klasické bannery a nativní reklamu v rámci sítě Sklik.
- U všech kampaní jsme nastavili přibližně stejná zájmová cílení (zemědělství, ekologie a podobně).
- U FB jsem doplnili Lookalike publika návštěvníků webu.
- U Skliku jsem doplnili obsah s vybranými klíčovými slovy a dále samostatné cílení na vybrané zpravodajské weby.
Sklik nativní reklama
Sklik banner
Kolik stojí lead?
Po vyloučení učící fáze pak cena leadu za jednotlivé kampaně vypadala takto:
Uvedené hodnoty jsme vypočítali na základě splněných cílů v Google Analytics (tedy last click model) bez asistovaných konverzí. Těch bylo u každé kampaně poměrově stejně, takže neměly na výsledné pořadí a rozdíly vliv.
Nemilosrdné osekávání
Poslední tři prezentace, tedy klasické bannery v Skliku a klasické FB kampaně s traffic i awareness cílením, jsme poměrně brzy ukončili. Nevykazovaly totiž žádný náznak zlepšení.
V rámci FB kampaně zaměřené na sběr leadů se u žádné z reklamních sestav i přes veškerou optimalizaci nepodařilo přiblížit CPA získávaným u Sklik nativky či Lead Ads. Proto jsme i tuto kampaň po nějaké době ukončili.
Jdeme do finále
Nakonec tedy zůstaly poslední dvě kampaně dosahující podobných hodnot CPA: nativní reklama v Skliku a FB Lead Ads. U Lead Ads jsme ale museli zájemce obepisovat a zjišťovat oblast jejich zájmu.
To se po nějaké době ukázalo jako hlavní kámen úrazu.
Odezva na následné dotázaní totiž byla velmi nízká, zatímco potvrzená kvalita leadů z nativní reklamy naopak vysoká. Nakonec tedy vzešel jediný vítěz, a to nativní reklama v Skliku.
I s touto jedinou kampaní se nám bez problému daří čerpat stanovený rozpočet a výsledky jsou víceméně stabilní.
Sečteno podtrženo: pokud je vaším cílem maximalizace leadů, nemusí být tím nejlepším řešením pro jeho splnění kampaň, strategie či rozšíření zaměřené na sběr leadů.
Někdy stačí zdánlivě obyčejná nativka. Nebojte se testovat a třeba budete příjemně překvapení. Nebo se ozvěte rovnou nám a vyřešíme to společně.