Co chystá největší cenový srovnávač Heureka?

Portál Heureka.cz přišel s několika novinkami, které mění pravidla hry pro inzerující obchody. Jaká je budoucnost inzerce na největším srovnávači cen českého internetu? 

Slovenská Heureka už jen ve slovenštině

Slovenská verze srovnávače Heureka.sk bude ukazovat uživatelům produkty pouze se slovenskými popisky. Jedná se o jednu z největších změn, které  společnost za poslední dobu zavedla. Úprava pravidel platí od 1. dubna 2021 a apríl to není.

Co to znamená pro české e‑shopy? Ty musí do slovenské verze Heureky posílat produkty, které budou používat v elementu DESCRIPTION slovenský jazyk. Všechny české produkty postupně přestane srovnávač během roku 2021 zobrazovat. Do konce roku by měly české popisky zmizet úplně.

Času na přípravu není mnoho

Heureka o zavedení této novinky informovala poměrně brzy. Přesto si myslíme, že přinejmenším zpočátku bude společnost vstřícná a trpělivá. Nechceme přece unikátní popisky produktů nahrazovat prvoplánovým Nakúpte %TITLE% na e‑shope %SHOPNAME% už dnes za najlepšiu cenu %PRICE%. Vymyšlení originálnější verze v takovém množství trvá o trošku déle.

Proč k takovému kroku Heureka přistoupila? Společnost se dlouhodobě snaží o zkvalitnění inzerce. S touto snahou se setkáváme od minulého roku napříč srovnávači zboží.

Ať už se jedná o sjednocení produktových kategorií, vyšší důraz na kvalitu vyplněných parametrů nebo lingvistickou správnost produktových popisků. Trend je jasný – srovnávače se snaží o přesnější vyhledávání a menší chybovost.

Heureka si nakoupila

Skupina Heureka Group koupila brněnskou technologickou firmu Dataweps, která vytváří nástroje pro e‑shopy. Akvizice firmy a jejich nástrojů TrendLucid, Azor a Beed má e‑shopům zjednodušit obsluhu Heureky. 

Mezi mnoha specialisty novinka vyvolala obavy z budoucího vývoje a nezávislosti na poli automatického biddingu a editování dat v XML editorech – tedy v oblasti, která je srovnávačům velice blízká.

Heureka ale přislíbila neutralitu mezi jednotlivými nástroji a také v přístupu ke svým API. Navíc se můžeme těšit na příjemné novinky přímo v enginu Heureky, zejména v možnostech bidování a párování produktů. Obě tyto činnosti v současnosti zabírají (nebo zabíraly, ale o tom si povíme v dedikovaném článku) specialistům celkem velké množství času – obzvlášť, pokud nemáme k dispozici právě jeden z editorů. Proto Jsme zvědaví, co nám nový bidding na Heurece přinese.

Ověřeno zákazníky spravedlivěji

Poslední novinkou je úprava označení Ověřeno zákazníky udělené e‑shopům na základě spokojenosti zákazníků. Změna se týká zejména sjednocení podmínek pro odesílání dotazníků spokojenosti.

Dotazník až po doručení zboží

Doposud zákazníci obdrželi dotazníky po 14 dnech od nákupu – nezávisle na době doručení zboží. Například u Playstationu 5 proto najdete desítky negativních recenzí od uživatelů, kteří si konzoli předobjednali a už půl roku čekají na doručení. V nové variantě bude Heureka odesílat dotazníky na základě tagu DELIVERY_DATE, což si vyzkoušeli už během vánoční sezóny 2020. 

Zákazníci budou mít navíc možnost hodnocení odložit a vrátit se k němu později. To uspokojí hlavně ty, kteří si produkt chtějí napřed pořádně vyzkoušet, než svůj názor sdělí ostatním. A změní se také design dotazníku.

Lepší a jednodušší Heureka?

Celkově nám Heureka dává jasně najevo, že chce jít cestou zkvalitňování svých služeb po všech stránkách. E‑shopy dostanou nové možnosti párování a biddingu v backofficu, uživatelé pak lepší možnosti hodnocení a také více relevantních nabídek od e‑shopů.

Co na změny říkáte?


Adam Funiok

PPC, srovnávače, expanze do zahraničí. To je kromě Old Fashioned můj nejoblíbenější koktejl, o který se vám rád postarám.