Co je to RTB a proč by vás to mělo zajímat?

Přesné cílení, prémiové formáty i weby, na které se s klasickými PPC kampaněmi nedostanete. To všechno se schovává za třemi písmeny – RTB. Zjistěte víc o tom, co vám může tento reklamní systém pro display kampaně nabídnout. 

RTB je transparentní nákup display reklamy v rámci aukčního systému. Jednotliví vydavatelé nabízejí přes SSP (Supply Site Platform) imprese, inzerenti zase poptávají prostor v DSP (Demand Site Platform). Vše probíhá v reálném čase. 

Největší uplatnění má RTB především pro brandové a akviziční kampaně, a to díky široké nabídce formátů a kvalitního cílení. Dobře ale funguje i u výkonnostních kampaní. V PROFICIU ke správě RTB kampaní využíváme dva systémy, a to Adform a DV360 (dříve DoubleClick).

Hlavní výhody? Data a formáty

  • Možnost zásahu širšího portfolia webů než nabízí Sklik a Google Ads, včetně kampaní na Spotify nebo programatického nákupu televize a audia. Adform nabízí prostřednictvím HbbTV nákup prostoru na televizních obrazovkách. 
  • Nákup nestandardních prémiových formátů jako jsou interaktivní Rich Media, brandingy, nativní inzeráty, data driven kreativy nebo videa.
  • Možnost využití custom made cílení od publisherů na klíčová slova z vyhledávání, konkurenci, publika s požadovanými zájmy, look-a-like a Cross-Device, publika od publisherů (Seznam, CPEx, R2B2, CNC apod.).
  • RTB systémy umožňují správu nejen programatických kampaní, ale i kampaní nakoupených na přímo, a to včetně sběru těchto publik k pozdějšímu zacílení nebo storytellingu.

Možnosti cílení kampaní v RTB

Cílení hraje jednu z klíčových rolí pro dosažení stanovených cílů, proto vždy klademe velký důraz na správně zvolené publikum

Výhodou RTB systémů je právě možnost cílení na uživatele, kteří nejvíce odpovídají vašim zákazníkům. Kromě klasického cílení, na které jsme zvyklí z ostatních platforem (demografie, geografie, cílení na kategorie, custom publika, zájmy a nákupní úmysly) můžeme prostřednictvím RTB systémů cílit na: 

  • Konkrétní weby nebo balíčky stránek zaměřené na určité téma.
  • Cross-device cílení – umožňuje zasáhnout uživatele napříč zařízeními (mobil, desktop, tablet) a jednotlivými kanály. To znamená, že jsme schopni hlídat frekvenci na jednoho uživatele a nezahltíme ho reklamou. Navíc je možné zobrazovat jiné sdělení na mobilu a na desktopu, případně vytvářet storytelling. 
  • Cílení na data vytvořená na míru od jednotlivých publisherů jako je Seznam, R2B2, CNC, CPEx a další.
  • Remarketing a cílení na podobná publika (Lookalike) návštěvníků stránek nebo zákazníků, kteří dokončili nákup, integrovali s kreativou a podobně.
  • Možnost vytvářet storytelling, kdy v různých fázích rozhodovacího procesu ukazujeme uživatelům odlišné sdělení a formáty.

Formáty

RTB systémy nabízí širokou škálu klasických bannerů, videí, nativních inzerátů a prémiových formátů, které nenajdete v jiném prostředí (Sklik, Ads), a tím je unikátní. Podívejte se na přehled těch nejzajímavějších, které můžete využít.

Rádi vám pomůžeme

RTB kampaně spravujeme od roku 2013, takže nám nechybí zkušenosti s řízením nejrůznějších typů kampaní napříč odvětvími. Realizovali jsme nespočet testů a dokážeme odhadnout, jaké cílení a strategie budou nejlépe fungovat. 

V rámci každé kampaně testujeme různá cílení, vylučujeme weby, bannery a cílení, která nedosahují potřebných výsledků. Upravujeme frekvenci zobrazení, abychom našli nejlepší řešení. Kampaně pravidelně vyhodnocujeme a reportujeme prostřednictvím speciálního reportu. Pokud máte o RTB zájem, rádi vám se vším pomůžeme. :)


Barbora Dlouhá

Pro naše klienty se starám o programatický nákup display kampaní, který probíhá v online aukci. Kladívko mám ale jenom na kolegy.