Co je to Facebook Pixel a proč je dobré s ním pracovat

Využíváte placenou propagaci na Facebooku? Neměli jste zatím tu čest a uniká vám spojení Facebook Pixel? Pak je tento článek přesně pro vás.

Facebook Pixel je takový kousek Matrixu (vlastně je to script), který vložíte do zdrojového kódu webu. K čemu? Měří a značkuje vaše návštěvníky, takže na ně poté můžete lépe cílit.

Facebook Pixel

Co všechno Pixel umí

Jednou jsme se kolegyně ptali, proč klient na webu nemá Facebook Pixel. Když zaznělo, že nám Prý musí stačit Google Analytics,“ jako by se Země na chvíli přestala otáčet. Co remarketing? A vytváření publik? Žádné měření a vyhodnocování Facebook kampaní nebude? Bez Pixelu určitě né.

Remarketing

Bez implementovaného Pixelu remarketingové kampaně na Facebooku nenastavíte. Pokud tedy vaše reklama souvisí s webovými stránkami a nehodláte cílit pouze na uživatele již interagující s vaší Facebook stránkou. Tento chytrý script si totiž označkuje vaše návštěvníky a následně je dohledá na Facebooku. Můžete tak retargetovat uživatele, kteří si u vás vložili produkty do košíku, ale samotný nákup již neprovedli. Nebo můžete využít cross-sell a up-sell a nastavit cílení na uživatele, kteří u vás před nějakou dobou nakoupili. O nutnosti Pixelu pro dynamický remarketing snad ani psát nemusíme. Pro jistotu ale přece – bez Pixelu dynamický remarketing rovněž nepoběží.

Akviziční kampaně

Facebook Pixel je velmi nápomocný i pro oslovení potenciálních zákazníků, kteří o vašem webu ještě nikdy neslyšeli. Zde totiž přichází na scénu kampaně optimalizované na konverze, kdy je potřeba Facebooku říct, jakou konverzi (cíl) od cílové skupiny vyžadujete. Jednoduše tak můžete své kampaně optimalizovat na nákupy, zobrazení produktu nebo odeslání formuláře. Facebook pak bude doručovat reklamu právě těm uživatelům, u kterých je předpoklad, že daný cíl splní. Zní to jako sci-fi? Kupodivu to však funguje.

Vytváření publik

Vytváření publik, a zejména podobných publik, je velmi užitečná možnost při cílení reklam na Facebooku. Díky nasbíraným datům z Pixelu jednoduše vytvoříte zdrojové publikum (například uživatelé, kteří na vašem e‑shopu v posledních 30 dnech nakoupili) a následně řeknete Facebooku něco jako: Mrkni, co mají ti lidi společného, a najdi mi jim podobné.“ Facebook pak pomocí svých algoritmů vytvoří publikum, které se těm zdrojovým bude velmi podobat. Podobná publika jsou pak skvělou cílovkou pro akviziční kampaně

Vyhodnocování kampaní

Ano, to v Google Analytics jde. K tomu Facebook Pixel nepotřebujeme. Má to ale jeden háček. Google pracuje s last-click atribucí, tedy přiřazuje konverze poslednímu prokliku před uskutečněním dané události. Facebook je naopak víc chamtivý. Většinou pracuje s atribucí 28 dní po prokliku a 1 den po zobrazení reklamy. Výsledky se tedy podstatně liší a ano, ty z Facebooku jsou o dost hezčí. Nicméně nelze říct, že by jeden či druhý nástroj měl stoprocentní pravdu. Proto je dobré si porovnat čísla přímo z Facebooku a čísla z Google Analytics a najít pravdu“ někde mezi.

Implementace a nastavení

Vložení Pixelu do zdrojového kódu webu není nic složitého. Je potřeba si přes Business Manager vygenerovat script s unikátním ID Pixelu a ten vložit do hlavičky zdrojového kódu webu. Případně lze využít Google Tag Manager nebo další podobné nástroje, které na svém webu již využíváte. Pro základní měření máme tímto krokem splněno, je však dobré nastavit i měření všech událostí, které návštěvník na vašem webu může provést. Ať už se jedná o průchod e‑shopem od zobrazení produktu přes přidání do košíku po děkovací stránku za nákup, nebo vyplňování formulářů, kliknutí na tlačítka s kontakty a mnoho dalších. S tím vám pomůže váš programátor nebo můžete využít Správce událostí.

Události

TIP: Mějte v prohlížeči nainstalovaný doplněk Facebook Pixel Helper. Snadno tak poznáte, zda Pixel na webových stránkách funguje správně a jaké události měří.

Pixel Helper

Pokud pracujete s Facebookem jako prodejním kanálem, chcete upoutat pozornost cílové skupiny a najít nové zákazníky, pak by vám téma Facebook Pixelu rozhodně nemělo být cizí. V případě jakýchkoliv nejasností vám samozřejmě rádi pomůžeme. Stačí nám jen dát vědět.

Leona Mirošová
Leona Mirošová

Nejsem vyloženě sportovní typ, ale jakmile mám podat výkon na sockách, nic mě nezastaví. Kromě čokolády. Té dám přednost vždy!