Strategické strukturování kampaní a reklamních sestav
Pro maximalizaci efektivity a relevance kampaní podnikáme při implementaci holistické strategie následující kroky:
1. Konsolidace kampaní
Pokud máte více kampaní se stejným cílem, konsolidujte je do jedné. Tím nejen zefektivníte jejich správu, ale také vylepšíte celistvost dat pro smart bidding. O relevanci rozšíření na úrovni kampaní se bát nemusíte, protože je můžete nastavit na úrovni jednotlivých reklamních sestav v rámci nové, sjednocené kampaně. Konsolidace zjednodušuje správu rozšíření a zajišťuje ucelenost cílů a optimalizace.
2. Dynamické vkládání klíčových slov:
Využitím DKI (Dynamic Keyword Insertion) v reklamách zachováte jejich relevanci při konsolidaci reklamních sestav. Tato funkce automaticky vkládá do reklamy klíčové slovo z reklamní sestavy, které spustilo vyhledávání. To pomáhá zvýšit míru prokliku a relevanci reklamy. DKI také zvyšuje sílu reklamy, což má vliv na reklamní aukci.
U jednoho z našich klientů jsme díky relevantnějším reklamám po implementaci DKI zaznamenali zvýšení CTR o 19 %.
V reklamách také doporučujeme využít maximální počet nadpisů a popisů a nechávat je odepnuté. Google algoritmu tak pomůžete zjistit, jaké kombinace podkladů mají nejlepší výkon.
3. Strukturování reklamních sestav na základě URL:
Uspořádejte své reklamní sestavy na základě URL adres. Umístěte všechna klíčová slova mířící na stejnou URL do jedné reklamní sestavy – tím zvýšíte efektivitu smart biddingu, protože snáz pochopí, jaké je téma dané sestavy.
4. Cílení na URL na úrovni klíčových slov:
Pro ještě vyšší relevanci využívejte cílení URL na úrovni klíčových slov. Díky tomu nasměrujete uživatele na nejrelevantnější cílovou stránku na základě konkrétního klíčového slova, a zlepšíte tak jeho uživatelský zážitek. Díky vyšší relevanci můžete také potenciálně zvýšit konverzní poměr.
5. Klíčová slova ve volné shodě
Z našich zkušeností vyplývá, že nejúčinnější jsou v rámci holistické strategie klíčová slova ve volné shodě. Volná shoda (broad match) je jediný typ shody, který využívá AI signály a zohledňuje také ostatní klíčová slova v reklamní sestavě, stejně jako historii vyhledávání uživatele. Tyto dodatečné signály pomáhají smart biddingu lépe odhadnout pravděpodobnost konverze.
Nezapomeňte, že volná shoda je nejúčinnější právě v kombinaci se smart biddingem – strategie maximalizace konverzí (volitelně s tCPA), nebo maximalizace hodnoty konverzí (volitelně s tROAS).
Zmíněné strategie nabídek pomáhají s plným využitím potenciálu volné shody. U jednoho z našich klientů, kde jsme viděli příležitost ke škálování kampaní a implementaci holistické strategie, jsme po vyladění struktury v 1. čtvrtletí 2024 zaznamenali meziroční nárůst konverzí o 24,7 %. A to při zachování stejného ROAS.