Důvody, proč byste měli využívat affiliate marketing

Spojte síly se správným obchodním partnerem, který vám přivede nové zákazníky. Díky affiliate kampaním získáte další možnosti, jak své podnikání můžete prezentovat. Přitom nemusíte platit za žádné prokliky.

Affiliate
Affiliate

Spojte síly se správným obchodním partnerem, který vám přivede nové zákazníky. Díky affiliate kampaním získáte další možnosti, jak své podnikání můžete prezentovat. Přitom nemusíte platit za žádné prokliky.

Affiliate marketing je způsob online reklamy, který funguje na spolupráci dvou stran – inzerenta a provizního partnera. Partneři propagují značku a produkty inzerenta a za přivedení zákazníka získávají dohodnutou odměnu.

Partnerem může být blog, zpravodaj, magazín, kuponový a slevový portál, recenzní web nebo třeba stránka na sociálních sítích.

Jak to funguje?

Na jedné straně je inzerent se svým online projektem, který chce propagovat mezi zákazníky. Nejčastěji se jedná o e-shop. 

Na druhé straně je partner (publisher), který má své online prostory, kam umísťuje zadanou reklamu.

Zákazník se pak jednoduše přes reklamu proklikne na webové stránky inzerenta. Když zde uskuteční akci, jeho nákup se zaznamená v systému a partner za něj získá vyplacenou odměnu.

Cena za lead vs. cena za prodej

Affiliate marketing ve většině případů nefunguje na základě ceny za proklik (CPC), která je běžnější v jiných formách online reklamy. Affiliate jde dál a oceňuje až skutečně provedenou akci ve formě nákupu nebo jiné dohodnuté aktivity:

  • Cena za lead (CPL)

Partner získá odměnu například za vyplnění poptávkového formuláře, registrace nebo kontaktních údajů.

  • Cena za prodej (CPS)

Partner získá odměnu za uskutečněnou objednávku. 

Pro koho je affiliate vhodný?

Affiliate kampaně nebývají hlavním prodejním kanálem, ale spíše doplňkem ke stávajícím kampaním. Většinou přinášejí přibližně desetinu celkového výkonu.

Affiliate kampaně doporučujeme klientům, kteří už mají svůj e-shop zaběhnutý, vybudovaný brand a jsou určitou stálicí na trhu.

Díky tomu budou pro potenciální partnery důvěryhodnější. Roli hraje také návštěvnost webu, případně počet objednávek nebo obrat.

Naopak nevhodné jsou affiliate kampaně pro projekty, kde konverze neprobíhá online. Překážkou bude také lokálně omezená dostupnost nebo úzkoprofilové či finančně nákladnější zboží.

Jak se do affiliate zapojit?

Existuje několik možností, jak affiliate marketing spravovat. 

  1. Vlastní affiliate program

Pokud chcete řešení na míru, můžete vytvořit vlastní program podle svých představ. Tato varianta je však nákladná a časově náročná. 

  1. Využívání hotového systému

Již hotové řešení pro vlastní affiliate kampaň je rychlejší cesta, nicméně stále poměrně finančně nákladná. 

  1. Připojení k affiliate síti

Další možností je zapojení do již fungující sítě. Cena spuštění affiliate kampaní se liší podle podmínek každé sítě. Některé umožňují spuštění zdarma, jiné požadují vstupní poplatek. Většina z nich si účtuje určité procento z partnerských provizí pro sebe jako odměnu za poskytnutí programu.

 

Kdy affiliate oceníte?

V případě, že se rozhodnete zapojit do již existující affiliate sítě, čekají vás minimální startovní náklady. Ani spuštění kampaní není časově náročné. Zároveň můžete sami do jisté míry ovlivnit náklady podle nastavení odměny pro partnera.

Další výhodou affiliate marketingu je férovost spolupráce.

Ve většině případů platíte pouze za uskutečněnou objednávku nebo jinou akci, kterou si předem stanovíte jako konverzi. Samozřejmě je možné využít i model s platbou za proklik.

Vzhledem k umístění odkazů na partnerských webech a přivádění dalších návštěv, může affiliate marketing posílit SEO a brand.

Pro co nejpřesnější „doměření“ výkonu je možné implementovat server-to-server trackování. Nefunguje na základě cookies a dokáže doměřit 99 procent výkonu.

Na co si dát pozor?

Čím více provizních partnerů, tím větší potřeba všechno ohlídat. Mezi hlavní nevýhodu affiliate marketingu patří nízká kontrola nad tím, jak a kde přesně se reklama zobrazuje. Je tedy potřeba partnery pravidelně kontrolovat a sledovat i jejich PPC kampaně.

Například v případě, kdy je podle podmínek zakázané používat inzerentova klíčová slova nebo brand. Další nevýhodou je prodloužení konverzní cesty.

Pojďme do toho společně

Máte chuť zapojit svůj e-shop do provizní sítě? Nemusíte jít metodou pokus-omyl. Se startem affiliate kampaní máme dlouhodobé zkušenosti. Rádi s vámi projdeme podrobnosti a připravíme nabídku pro založení affiliate kampaní i jejich efektivní správu.



 

Srovnávače zboží 20. 05. 2022