Firmy.cz od A do Z

Pomozte zákazníkům vás rychle a spolehlivě najít. Založením profilu na Firmy.cz získáte zápis na webu i spoustu dalších možností. Poznejte výhody, které profil přináší. Ukážeme vám, jaké nastavení je k tomu potřeba.

Krok 1: Založte si profil

K vytvoření zápisu firmy nic zvláštního nepotřebujete. Firmy.cz nabízí možnost založení nejen z e-mailové adresy Seznam.cz, ale i z vlastního e-mailu. Stačí zaškrtnout políčko vlastní adresa, vyplnit heslo, rok narození a pohlaví. Pak už jen odsouhlasíte podmínky a zaregistrujete se.

Registrace obnáší jen pár kroků

Po registraci už se můžete vrhnout do úpravy vašeho profilu

Po registraci můžete dohledat firmu za pomocí IČO nebo názvu a jednoduše ji přidat tlačítkem „Přidat firmu“.

Nemáte IČO?

Pokud IČO nemáte, pošlete mail na info@firmy.cz s předmětem „Vložení profilu bez IČO“ a přidejte základní informace:

  • název firmy,
  • popis činnosti firmy,
  • adresa,
  • telefonní kontakt,
  • doklad, na základě kterého provozujete podnikatelskou činnost (např. registraci DPH, zaplacení rekreačního poplatku u provozování ubytování, registraci v oficiální asociaci v případě včelařů apod.).

Poslat můžete i fotografii, e-mail, webové stránky a otevírací dobu. Tyto informace ale nejsou nezbytně nutné a můžete je doplnit později. Do dvou pracovních dnů by měla být žádost vyřízená.

Pokud jste ztratili kontaktní údaje a nedostanete se ke svému firemnímu profilu, nepanikařte. Založte si nový účet a kontaktujte podporu pomocí chatového okna v pravém dolním rohu. Účet buď převede nebo vám poradí, jak dále postupovat.

Krok 2: Vylaďte si profil

Vyplňte název, přidejte popisek se slovy blízkými vašemu podnikání a všechny další informace, které vám pro zákazníka připadají relevantní.

Doporučujeme přidat i fotky. Úvodní by měla být samozřejmostí, ostatní jsou pro zaujetí. Lidé se totiž na fotky rádi dívají a díky nim více klikají na profily.

Pokud nehodláte do Firmy.cz investovat, tímto krokem to pro vás končí. Ale také všechno, co se bude zobrazovat. Pokud jste ale ochotni investovat minimálně 10 Kč denně a chcete znát výhody, které vám to přinese, čtěte dál.

S placeným profilem získáte nesporné výhody

S minimální částkou si můžete vyplnit více kategorií, ve kterých se budete zobrazovat. Přidat další telefonní čísla, e-maily, logo a fotogalerii. Ale především budete více vidět. Seznam Naplno vás může zobrazit na hlavní straně Seznam.cz, na Mapy.cz, ve vyhledávání na Seznam.cz a samozřejmě na Firmy.cz. Výhodou zobrazení placeného profilu na Firmy.cz je, že se pod vámi ve vašem zápisu nezobrazují další inzerenti.

Zobrazení na hlavní straně Seznam.cz

Zobrazení konkurenčních firem v zápisu pro neplacený profil

Zobrazení na Mapy.cz

Zobrazení ve vyhledávání

Placený zápis ve výpisu firem

Neacený zápis ve výpisu firem

U placeného profilu vidíte okamžitě telefon, webovou stránku, můžete poslat poptávku anebo si naplánovat trasu. Navíc jde vidět také logo. U neplacených zápisů tyto informace zjistíte až po rozkliknutí profilu. Co myslíte, na kterou firmu zákazník spíše klikne? Důležité je také to, že neplacené zápisy se zobrazují až za těmi placenými. Takže se k vaší firmě potenciální zákazník možná ani nedostane.

Optimalizujte

Nastavení kampaní podle klíčových slov najdete v záložce Hledání

Jako první v řadě si na hlavní straně přidejte veškeré kategorie, které souvisí s vaším podnikáním. V dalším kroku se soustřeďte na klíčová slova. Nad fotkou se proklikněte do Hledání a objeví se před vámi tabulka s klíčovými slovy.

Opět přidejte ta, která mají co do činění s vaší prací. Některá máte ve spodní části přímo navržená a jiná si můžete najít. Soustřeďte se na slova s pacičkou, na ta se totiž zobrazíte v upoutávkách ve vyhledávání. Ne vždy je to ale výhra.

Vzhledem k tomu, že lidé většinou chtějí najít nejbližší pobočku, je dobré soustředit se i na longtailové výrazy třeba ve spojení s městem, ve kterém se nacházíte. Nejlépe uděláte, když si výrazy otestujete a zjistíte, které jsou pro vás konverznější.

Vyzkoušejte si nastavení kampaní, dobijte peníze a pusťte se do nich na ostro

Když máte vyplněné kategorie i klíčová slova, vyberte si ta, co vás nejvíce vystihují a zároveň je hledá nejvíce lidí. Cílit můžete buď podle kategorií nebo přímo podle klíčových slov. U kategorií nevidíte, která slova se propisují na Seznam.cz, proto si klíčová slova vždy aspoň zkontrolujte.

Držte se na předních pozicích

Při nastavování můžete vidět, jak se váš zápis bude zobrazovat pro celou Českou republiku, v kraji a okrese. Pozice se pohybují podle výšky stanovené částky. Ideální je držet se do 5. pozice, protože ta se propisuje do vyhledávaní. Pokud se chcete dostat do upoutávky na hlavní stranu, musíte se držet do 3. pozice. Umístění ovlivníte vždy den dopředu. Nejpozději ho můžete nastavit kolem 22 hodiny.

Poslední záložka s názvem Hlavní strana vám ukazuje kategorie, díky kterým se budete zobrazovat na hlavní straně Seznam.cz. Zároveň vidíte, jak zápis na hlavní straně vypadá. Seznam tyto zápisy zobrazuje podle věku a pohlaví. Nemusí být tedy vždy úplně relevantní.

Zacilte správným směrem

Jednou ze zajímavých možností je cílení. V překladu to znamená, že když máte pobočku třeba v Blansku, ale víte, že by o vaše služby měli zájem i v Brně, můžete cílit na obyvatele Brna. Obzvlášť, pokud jste jediní, kteří dané služby široko daleko nabízejí.

Takto můžete se Seznamem naplno cílit až na 50 měst pomocí jedné pobočky

Statistika není nuda

Pomocí statistiky v horní liště si zobrazíte, kolik jste již investovali do svého profilu a kolik si vás zobrazilo lidí. Kdo na co klikl nebo kolik to přineslo objednávek. Můžete si tak lehce vyhodnotit, zda investice měly smysl. Jedinou nevýhodou statistiky a celkově Firmy.cz je, že vám nedokáží ukázat, na jakých pozicích jste se kdy zobrazovali. Vidíte vždy jen aktuální a následující den.

Objevte další funkce

Pod lištou Profil se skrývá ještě pár zajímavých funkcí. Můžete tady odpovídat na recenze, vydávat akční nabídky nebo informovat o událostech, které se u vás dějí. Na druhém konci lišty pak najdete peněženku, kde si dobíjíte peníze. Než je ale dobijete, vyzkoušejte si nastavení kampaní. Jakmile peníze přidáte a kampaň spustíte, už je to naostro.

Vzhůru do práce

Doufáme, že vám náš článek pomůže lehce začít s profilem na firmy.cz. Pokud si ale nebudete stále vědět rady, obraťte se na nás a my se vám o zápis postaráme.

Kateřina Ligasová

Kateřina Ligasová

Věnuji se optimalizaci stránek a linkbuildingovým strategiím. Mám na starost i firemní profily na Google My Business a Firmy.cz. Snažím se, aby si zákazníci našli cestu právě k vám.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.