Stovky obchodů na jednom místě. To je GLAMI – vyhledávač módy a srovnávač zboží. Tato platforma dlouhodobě provádí výzkum mezi svými uživateli. Z něj teď vyplynulo, že lidé chtějí znát složení produktů, které nakupují. GLAMI se tomu bude přizpůsobovat. Jaké změny budou muset markeťáci provést a co bude potřeba upravovat na feedech? Srovnávače oblečení to mají celkem těžké. Lidé více znají přímo specifické obchody, katalogizace produktů je složitá a markeťáci s nimi ne vždy vychází. GLAMI, česká jednička na poli dedikovaných zbožáků s oblečením, přichází v roce 2019 už se druhou novinkou. Ta první se týkala změny biddingu a ve výsledku znamenala, že bude inzerce pro většinu obchodů jen dražší. A stejně tak je i druhá novinka lehce kontroverzní.
Kolik procent bavlny, tolik zmeň ve feedu
Od 1. srpna 2019 GLAMI začíná vyžadovat ve feedu informaci o materiálu a procentuálním zastoupení jednotlivých složek. Toto rozhodnutí vyplývá z jejich interního výzkumu, který prokázal narůstající důraz na parametry u produktů a stoupající oblibu filtrů v kategoriích. Rozhodnutí je to šlechetné, ale plošná implementace napříč klientskými feedy bude neskutečně náročná. Na zapracování těchto nových údajů naštěstí budeme mít nějaký čas. A pokud používáte nástroje Mergado nebo XeMeL pro úpravu produktových feedů, může změny zapracovat i váš markeťák. Stačí použít chytré vyhledávání, případně regulární výrazy. Markeťáci z této novinky nemusí být úplně nadšení. Je poměrně jednoduché do feedů dostat údaj o samotném materiálu, procentuální hodnoty jsou ale složitější jak na vyhledání, tak na samotné zapracování. Zdá se, že nám ale nic jiného nezbyde. Na druhou stranu je potřeba uznat, že směrem k zákazníkům je to skvělý krok. Každý chce přeci vědět, za co platí.
Potřebujete s GLAMI pomoct?
Inzerujete na GLAMI a tato změna se vás dotkne? Nevíte si rady? Ozvěte se nám. Pomůžeme vám situaci vyřešit a postaráme se o to, abychom vaši inzerci udrželi bez škytnutí online.