Zákazníci dnes očekávají mnohem víc, než jen nudný newsletter – obsah, který je nejen trefný, ale také relevantní a odpovídá jejich aktuální potřebám. Obsah, který dokáže jejich potřeby dokonce predikovat. A přesně to přináší hyperpersonalizace. Nový standard e-mail marketingu, který využívá data, umělou inteligenci a automatizace k doručení dokonale načasovaných sdělení každému jednotlivému zákazníkovi.
Personalizace vs Hyperpersonalizace: V čem je vlastně rozdíl?
V rámci tradiční personalizace se publikum rozděluje do širších segmentů podle základních informací, jako je věk, pohlaví nebo třeba lokalita. Newslettery se pak personalizují na celý zvolený segment stejným způsobem – například obecným doporučením produktů pro dané pohlaví.
Naopak cílem hyperpersonalizace je vytvoření detailních zákaznických profilů a pochopení individuálních preferencí každého zákazníka. K tomu se využívají rozsáhlá historická i real-time data, jako je historie prohlížení a nákupů, aktuální lokalita, interakce na sociálních sítích nebo třeba aktuální počasí. Díky pokročilé analytice a umělé inteligenci tak dokážete nabídnout velmi personalizovaný newsletter pro každého příjemce.
Personalizace |
Hyperpersonalizace |
Zákaznická data se využívají k získání základních informací a poskytování personalizovaných zážitků. |
Zákaznická data jsou podrobně analyzována k získání hlubších znalostí a predikci budoucího chování. |
Nabízí obecné doporučení produktů |
Unikátní a specifické doporučení produktů pro každého uživatele. |
Rozděluje segmenty do širších demografických skupin. |
Využívá mikro-segmentaci pro individuální přístup k zákazníkovi. |
Nabízí obsah na základě historického chování zákazníka. |
Může předpovědět budoucí chování a potřeby zákazníka a tomu přizpůsobit obsah. |