Instagram velí: Přestaňte se schovávat a přiznejte barvu

Před pikolou za pikolou… Instagram přišel v roce 2019 s nástrojem pro označení spolupráce mezi influencerem a značkou. Usiluje tak o větší transparentnost reklam pro instagramovou komunitu. Není to ale jen pro dobro fanoušků, označení má výhody i pro firmy. Jak na to?

3 důvody budou stačit

  • Máte to pojištěné

Želízka vám nehrozí, ale pravdou je, že ve světě už se za neoznačené reklamy rozdávaly pokuty. A mohly by i u nás, protože ze zákonů o ochraně spotřebitele a regulaci reklamy jasně vyplývá: sponzorovaná reklama má být jasně označená. 

  • Okamžitě uvidíte, jak si příspěvek vede

Nemusíte trávit čas vypisováním e-mailů a doprošováním se influencerů o statistiky. Máte je pěkně černé na bílém ve svém Business Manageru, kde je můžete průběžně kontrolovat. Neustálé posílání screenshotů nebo zkreslené statistiky mají utrum. 

  • Ze spolupráce získáte maximum

Proč nechávat příspěvek pouze pro fanoušky influencera? Díky označení placené spolupráce ho můžete využít jako reklamu do kanálu příspěvků nebo Stories. Oslovíte tak větší okruh uživatelů.

Není to žádná věda. Stačí pár kliknutí

Aby mohl influencer označovat placenou spolupráci s vaší značkou, musíte mu k tomu dát oprávnění. To udělíte přímo v Nastavení vašeho instagramového profilu.

V záložce Firma najdete možnost Značkový obsah, kde zakliknete Vyžadovat schválení. Tak zamezíte tomu, že vás bude moct označovat kdokoli a vyhnete se případnému spojení vaší značky s nevhodným obsahem. Influencery, se kterými spolupracujete, přidejte do Schválených účtů.

Vy máte hotovo, teď je řada na influencerovi. Všechny kroky provede při nahrávání samotného příspěvku v pokročilém nastavení (u Stories je to ikonka pro odkaz v horní části). Zaklikne Označit obchodního partnera a povolit mu propagaci a tím pro ně práce končí. Pokud budete chtít z příspěvku udělat reklamu, stačí při vytvoření ve Správci reklam vybrat Použít existující příspěvek.

Je to přesně tak snadné, jak to vypadá, a usnadní vám to spoustu zbytečných nepříjemností. Už jste tuhle novinku vyzkoušeli?


Alexandra Bendová

Poznat klienta, vžít se do kůže zákazníka a najít ta správná slova, která ho zaujmou. To je, oč tu běží.