Jak jsme redesignem webu zaplnili zubní ordinaci za 21 dní

Jednoduše. Měli jsme klienta, který nám důvěřoval. Od analýzy klíčových slov jsme se dostali až k vypnutí kampaní ve vyhledávání. Proč? Všechno do sebe krásně zapadlo a ordinace se zaplnila rychleji, než byste řekli pryskyřičná zubní protéza. Jak už to ale bývá, za každým skvělým výsledkem stojí spousta práce. Přečtěte si, jak jsme se z nuly dostali až ke 188 kontaktům z vyplněného formuláře.  

Na začátku všeho byl šok

Klient k nám přišel s tímto: „Máme volné zubní ordinace a potřebujeme více zaplnit kapacity zubařů. Pomůžete nám?“ Tomu jsme nechtěli věřit. K dobrému zubaři s moderním vybavením a vstřícným přístupem se lidé musí jen hrnout. Tady musí být nějaký problém a ten chceme najít a vyřešit.

Rozjeli jsme pátrací akci

Hlavní závadu jsme objevili docela brzy. Stačilo, aby nám klient poslal odkaz na své webové stránky. Rodinný zubař měl web jako z muzea. Zadali jsme do Googlu „zubař Brno“ a sledovali jsme, kolik stránek se objevilo. Velká část měla web zpracovaný jednoduchým a čistým designem. Některé působily více moderně, jiné méně. Ovšem prezentace našeho klienta mezi ostatním vypadala hodně zastarale. Posuďte sami:

Rodinný zubař - starý web

Věděli jsme, že tento rodinný zubař nemůže obstát mezi konkurencí. Hlavně v případě, kdy potřebuje nalákat nové zákazníky.

Hlavním problémem byl nesoulad mezi tím, co o sobě klient říkal a tím, jak se ve skutečnosti prezentoval na internetu. Pokud klient tvrdí: „Používáme nejmodernější techniky pro ošetření vašich zubů,“ a uživatel to čte na webu, který je zastaralý, těžko tomu uvěří. Spíš mu automaticky naskočí představa starých klinik, kam jako dítě chodil tak nerad. A tak se nemůžeme divit, že tato slova nikoho nepřesvědčí a zákazník se jde objednat jinam.  

Jak navrhnout rychlé a efektivní řešení?

Provedli jsme analýzu konkurence a zjistili, jak se prezentuje, jaké jsou její silné a slabé stránky. Na základě toho jsme klientovi navrhli řešení: „Vytvoříme web na jednoduché WordPress šabloně. Ušetříme tím spoustu času a taky část rozpočtu oproti variantě s grafickým návrhem na míru.

Základ všeho? Správná šablona

Na internetu najdete tisíce šablon. A my chtěli nějakou, kterou budeme moci maximálně využít a nebude potřeba do ní zasahovat. A přesně takovou jsme našli. Základ webu máme!

Rodinný zubař - nový web

Obsah nasadí webu korunu

Na původním webu byly velmi obsáhle popsané služby. Ty nám posloužily jako základní kámen pro vytvoření nového obsahu. Chtěli jsme, aby web obstál nejen v placené konkurenci, ale i v organickém vyhledávání. K tomu nám pomohla analýza klíčových slov (KWA). Díky ní jsme byli schopni původní texty upravit a optimalizovat pro uživatele, kteří hledají služby spojené se zubní ordinací.

Pro zjištění potřeb klientů zubní ordinace jsme využili Value Proposition Canvas. Jedná se o nástroj, který pomůže definovat:

  • Potřeby vaší cílové skupiny,
  • obavy (pains) ve spojitosti s využitím služby,
  • benefity, výhody a touhy, které vaše cílová skupina požaduje.

Z Value Proposition Canvas jsme využili hlavně část věnovanou k popisu cílové skupiny. Druhá fáze se už totiž věnuje popisu jednotlivých služeb, které klient nabízí. Pomáhá popsat, jakým způsobem lze řešit obavy zákazníků a jaké benefity, které zákazníci požadují, jim nabízíme. Naším výstupem bylo sepsání právě zmíněných potřeb, obav a tužeb cílové skupiny. Tam jsme ale neskončili. Vše bylo potřeba ještě popsat, vyvrátit a vysvětlit na webu.

Ukázka Value Proposition Canvas na službu s dentální hygienou

Ukázka Value Proposition Canvas na službu s dentální hygienou

Návštěvníkům webu jsme dali odpovědi na otázky, které je s výběrem zubaře trápí. Naši copywriteři dokázali do obsahu zakomponovat emoční linku, aby budoucí klienti věděli, že jsou ve správných rukou.

Je potřeba nové logo?

Původně jsme logo řešit nechtěli, protože pro úpravu webu nebylo důležité. Ale klient zároveň řešil v ordinaci polepy oken a chtěl to mít vše v jednom stylu. Původní logo by navíc těžko podporovalo vnímání rodinného zubaře jako moderní ordinace. Obrázek u loga dostatečně nevytvářel asociaci k péči o zuby. Kdybyste oddělili název webu od piktogramu, těžko byste poznali, jakou službu piktogram představuje. Proto jsme přišli s několika návrhy loga, které na první pohled uživatele informuje, o jakou službu se jedná.

Klient si vybral variantu, kde jednoduchým tahem naznačujeme linii zubů. Jasně tak ukazuje, čím se zabývá a tři zuby v různé velikosti symbolizují rodinu. Celkové spojení vyjadřuje zubní péči pro celou rodinu.

Nové logo

Zapojili jsme i psychologii

Logo i web jsme ladili do odstínů modré. Chtěli jsme v návštěvníkovi vyvolat důvěru a ubezpečit ho, že je v dobrých rukou rodinných zubařů. Pro uchování pocitu důvěry na celém webu jsme u tlačítek použili zaoblené rohy místo drsných hranatých. U barvy písma jsme se drželi jemných odstínů šedé a modré barvy.

Web jsme naplnili obsahem, otestovali a spustili 24. ledna 2019. Návštěvnost webu jsme podpořili kampaněmi ve vyhledávání na Googlu a Seznamu.

Chcete čísla? Máme čísla!

Díky redesignu jsme k 23. květnu 2019 získali 188 kontaktů jen z vyplněného formuláře, který na předchozím webu nebyl. Z toho 62 % z placeného vyhledávání, 30 % z organiky a zbylých 8 % z directu, sociálních sítí a refferalu. Další desítky telefonátů pak směřovaly přímo do ordinace. Po 3 týdnech od spuštění nového webu zavolal klient, ať vypneme kampaně.

Návrhem webu jsme neskončili

Klient byl s webem spokojený. Proto nám nakonec přenechal také návrh polepů do oken ordinace s novým logem.

Ukázka polepů

Dále jsme pokračovali nafocením reálných fotografií zubařů, zubařek a celého týmu. Ty dodávají webu lidskou tvář. Pouze u několika stránek jsme museli sáhnout po fotkách z fotobank.

Proč jsme uspěli?

  • Obor klienta. Služba, po které je větší poptávka než nabídka se vždycky lépe nabízí. Stačilo vyměnit starý kabát za nový.
  • Investice do analýzy klíčových slov. Klíčovka byla základ pro dobré copy a pro úspěch PPC kampaní.
  • Důvěra klienta v PROFICIO tým. Klient věří v to, že jsme odborníci, kteří pro něj navrhnou nejefektivnější řešení. Pak už jsme jen ladili obsah, na který je zase odborníkem klient.

Mise splněna. Kdo bude další?

Dejte vědět, jak se vám článek líbil.

Děkujeme. Nenechte si ujít další články.

Tady je evidentně co zlepšovat. Pomůžete nám s tím?

Erika Seďová

Erika Seďová

Sleduji a analyzuji chování uživatelů na webu. Dávám klientům doporučení jak optimalizovat web, aby se z jejich návštěvníků stali zákazníci.

1 komentář u „Jak jsme redesignem webu zaplnili zubní ordinaci za 21 dní

  1. Profilový obrázekRadim

    Dost zvláštní – v dnešní době kdy se lidi dopatrávají horko těžko zubařů, kteří přijímají – stačí o takové ordinace dát zmínku na facebook a za 2 dny mají plno – u nás se otevírala zubní ordinace, dali na facebook telefon a 3 dny se nikdo nebyl schopny dovolat, protoze imrvere obsazeno :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.