Jak na efektivní reportování výsledků

Reportování výsledků. To je činnost, kterou potřebují všechny agentury. Pro každého klienta je důležité, aby měl informace o činnostech a výsledcích, nejlépe v přehledné a ucelené formě. Jak tedy přistoupit k této pravidelné a opakující se činnosti, aby bylo reportování efektivní a šetřilo čas, který následně můžete věnovat optimalizaci? Přečtěte si, jak jsme to vyřešili v PROFICIU pomocí vlastního reportovacího systému.

Z jakých platforem bereme data?

Vytvoření vlastního reportovacího systému nebyl jednoduchý úkol, naštěstí se nám to ale podařilo. V současné době je tento systém zatížený daty od téměř 300 klientů, pro které je automaticky stahujeme z několika nástrojů každý den. Jaké to jsou?

  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Bing Ads
  • Sklik
  • Adform RTB
  • Facebook Ads
  • Heureka CZSK
  • Zboží
  • Glami

Tyto platformy pokrývají většinu potřeb našich klientů. Zároveň není problém importovat data i z jiných systémů, které nemáme napojené automaticky. 

Názorná ukázka reportu

Díky tomu, že data exportujeme z jednotlivých platforem, máme spoustu možností, jak s nimi pracovat. Nemusíme prezentovat výsledky kampaní jen podle systémů, ale můžeme je seskupovat například podle jejich typu. Tak získáme přehledný report, který obsahuje data z více platforem na jednom místě. Jak to reálně vypadá, můžete vidět na obrázku níže. 

Jak vypadá náš reportovací systém

Na první pohled je dobře viditelné, jak si vedly remarketingové nebo display kampaně a v případě potřeby je možné jednoduše zjistit detailnější informace

Remarketingové a brandové kampaně

Je libo graf či srovnání výsledků?

Kromě přehledných tabulek nabízí reportovací systém i možnost vidět historické výsledky v grafech. Velkou výhodou je i to, že si můžeme vybrat kteroukoliv metriku či jejich kombinace. 

Historické výsledky

Samozřejmostí je i porovnání výsledků s předchozím reportem či meziroční srovnání. Kromě grafu a procházení jednotlivých měsíců v tabulce máme i další možnost – nechat si srovnat data s předchozím měsícem nebo tím stejným měsícem předchozího roku. Podobně jako to umí i Google Analytics. 

Možnosti srovnání

Výsledky ze systémů nebo Google Analytics? 

Velmi častou otázkou je, jestli prezentovat transakce a cíle z GA, nebo z jednotlivých reklamních platforem. Na to neexistuje jedna správná odpověď, protože každá metoda má své pro a proti. Právě proto náš reportovací systém umožňuje zobrazování výsledků oběma způsoby. Záleží tedy na nás a domluvě s klientem. 

Závěrem

Abychom nemuseli podobný report opakovaně naklikávat každý měsíc, pracujeme v systému se šablonami a sériemi. Stačí tedy pro klienta vytvořit jednu šablonu, ze které pak vycházíme. Díky tomu můžeme efektivně vytvářet kvalitní reporty i pro větší počet klientů. A kdyby takový report nestačil, zvládneme vytvořit komplexnější report klientovi na míru v DataStudiu. O tom ale až v dalším článku. :) 

Pár čísel na konec

K datu vydání článku evidujeme v databázi reportingu:

  • 27 specialistů připravující reporty
  • 296 klientů
  • 440 šablon reportu
  • 1 187 připojených reklamních účtů
  • 5 909 vytvořených reportů
  • 19 049 kampaní
  • 7 123 610 datových záznamů

Tomáš Netík
Tomáš Netík

Jsem sportovní a analytická duše v jednom těle. V PROFICIU kopu právě za analytický tým a hledám příležitosti v kupě dat. Zajišťuji jejich sběr a bráním je před tím, aby se nesprávně interpretovala klientům.