Reportování výsledků. To je činnost, kterou potřebují všechny agentury. Pro každého klienta je důležité, aby měl informace o činnostech a výsledcích, nejlépe v přehledné a ucelené formě. Jak tedy přistoupit k této pravidelné a opakující se činnosti, aby bylo reportování efektivní a šetřilo čas, který následně můžete věnovat optimalizaci? Přečtěte si, jak jsme to vyřešili v PROFICIU pomocí vlastního reportovacího systému.
Z jakých platforem bereme data?
Vytvoření vlastního reportovacího systému nebyl jednoduchý úkol, naštěstí se nám to ale podařilo. V současné době je tento systém zatížený daty od téměř 300 klientů, pro které je automaticky stahujeme z několika nástrojů každý den. Jaké to jsou?
- Google Ads
- Google Analytics
- Bing Ads
- Sklik
- Adform RTB
- Facebook Ads
- Heureka CZ i SK
- Zboží
- Glami
Tyto platformy pokrývají většinu potřeb našich klientů. Zároveň není problém importovat data i z jiných systémů, které nemáme napojené automaticky.
Názorná ukázka reportu
Díky tomu, že data exportujeme z jednotlivých platforem, máme spoustu možností, jak s nimi pracovat. Nemusíme prezentovat výsledky kampaní jen podle systémů, ale můžeme je seskupovat například podle jejich typu. Tak získáme přehledný report, který obsahuje data z více platforem na jednom místě. Jak to reálně vypadá, můžete vidět na obrázku níže. Na první pohled je dobře viditelné, jak si vedly remarketingové nebo display kampaně a v případě potřeby je možné jednoduše zjistit detailnější informace.
Je libo graf či srovnání výsledků?
Kromě přehledných tabulek nabízí reportovací systém i možnost vidět historické výsledky v grafech. Velkou výhodou je i to, že si můžeme vybrat kteroukoliv metriku či jejich kombinace. Samozřejmostí je i porovnání výsledků s předchozím reportem či meziroční srovnání. Kromě grafu a procházení jednotlivých měsíců v tabulce máme i další možnost – nechat si srovnat data s předchozím měsícem nebo tím stejným měsícem předchozího roku. Podobně jako to umí i Google Analytics.
Výsledky ze systémů nebo Google Analytics?
Velmi častou otázkou je, jestli prezentovat transakce a cíle z GA, nebo z jednotlivých reklamních platforem. Na to neexistuje jedna správná odpověď, protože každá metoda má své pro a proti. Právě proto náš reportovací systém umožňuje zobrazování výsledků oběma způsoby. Záleží tedy na nás a domluvě s klientem.
Závěrem
Abychom nemuseli podobný report opakovaně naklikávat každý měsíc, pracujeme v systému se šablonami a sériemi. Stačí tedy pro klienta vytvořit jednu šablonu, ze které pak vycházíme. Díky tomu můžeme efektivně vytvářet kvalitní reporty i pro větší počet klientů. A kdyby takový report nestačil, zvládneme vytvořit komplexnější report klientovi na míru v DataStudiu. O tom ale až v dalším článku. :)
Pár čísel na konec
K datu vydání článku evidujeme v databázi reportingu:
- 27 specialistů připravující reporty
- 296 klientů
- 440 šablon reportu
- 1 187 připojených reklamních účtů
- 5 909 vytvořených reportů
- 19 049 kampaní
- 7 123 610 datových záznamů