Sociální sítě vám dodají přesně to, o co si řeknete. Někdy stačí produkt ukázat a prodej je na světě, jindy je potřeba vybudovat si u zákazníků důvěru nebo jim poskytnout dostatek informací.
Data a infrastruktura
Data jsou klíč k úspěchu. A v posledních letech je to také čím dál tím více skloňovaný termín. Jak se týká vás, jako menšího byznysu?
Jednoduše: Sociální sítě disponují velkým množstvím informací o uživatelích. Jaké akce provádí, jaké zboží si prohlížejí a mnoho dalšího. Zároveň ale musí dodržovat soukromí svých uživatelů – alespoň do určité míry.
Pro vás je proto důležité zajistit:
- Že máte souhlas k využití určitých informací,
- nebo že sbíráte vlastní data.
A je to jednodušší, než byste si mohli myslet.
Mocné sousloví „lookalike audiences“
Protože už máte nějaké zákazníky a jejich kontaktní údaje, máte také první část skládačky dat, která můžete využít. Měli byste také mít přístup k (anonymním) údajům těchto lidí. Pak si můžete například vyfiltrovat zákazníky, kteří často utrácí vyšší částky – to budou další užitečné informace.
To je obvykle první krok k úspěchu – pomocí lookalike audiences můžete svou sadu kontaktů sdílet s Metou nebo jiným kanálem a říct: „Tohle jsou lidé, které hledám.“ Systém pak najde širší publikum lidí, kteří jsou jim podobní.
Pixely a měření
Dalším automatizovaným způsobem využití dat je odesílání vlastních signálů. Implementací měřicích pixelů na své webové stránky a označením určitých interakcí (například nákupů, odeslání formuláře nebo přidání něčeho do košíku) systému jednoduše řeknete: „Tito lidé provádějí na mém webu tyhle akce.“
Díky tomu uvidíte dopad své reklamy, ale vaše kampaň může zároveň vyhledat, kdo tyto akce provádí, a hledat podobné lidi z širšího publika – tím se vaše investice zefektivní a sníží se náklady na požadovaný výsledek.