Na platformě Shoptet již běží více než 34 000 e-shopů a jejich zvyšující se počet znamená také růst konkurence. Jak získat náskok před ostatními? Kromě marketingové strategie postavené na PPC je ideální věnovat pozornost také SEO.
Kde začít s optimalizací e-shopu na Shoptetu
Ještě než se vrhneme na doplňky Shoptetu a optimalizaci e-shopu, je důležité připravit kvalitní SEO strategii dlouhodobého charakteru.
Měla by vycházet mimo jiné z:
- analýzy klíčových slov
- správně nastavených KPI pro měřitelnost
- prioritizace aktivit
Teprve když máte hotovou komplexní a dlouhodobou strategii pro SEO, je čas pustit se do detailnějšího nastavení v rámci Shoptetu. V jeho administraci najdete doplňky Základní SEO a Pokročilé SEO. Jak s nimi efektivně pracovat?
Základní SEO
Tento doplněk je součástí každého tarifu od Shoptetu zdarma. V administraci jej najdeme v kartě Marketing → Základní SEO.
V rámci tohoto doplňku můžeme nastavovat automatické generování meta tagů s proměnnými pro celou strukturu e-shopu. Jde o úvodní stránku, kategorie, produkty, výrobce produktů, články i rubriky. Můžeme nastavit, jak se bude generovat struktura URL adres na e-shopu a umožní také nastavení přesměrování jednotlivých stránek.
Pojďme si postupně představit jednotlivé nastavení a způsoby, jak s nimi pracovat.
1. Meta tagy
V této sekci pracujeme s nastavením titulku a meta popisku pro všechny stránky na vašem e-shopu. Titulek a meta popisek slouží k informaci, co se na dané stránce nachází.