Jak vznikala naše vizuální identita od Studia Najbrt?

Měníme se z výkonnostní agentury v marketingově-konzultační skupinu. Uvnitř i navenek. Vizuální proměnu jsme svěřili do rukou známého Studia Najbrt. 

Určitě jste si všimli, že se Proficio během posledních týdnů zabalilo do nového designu i barev. Nová vizuální identita je dílem Studia Najbrt, mezi jehož klienty dlouhodobě patří Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary či skupina restaurací Ambiente. Vytvořilo také lehce kontroverzní logo města Ostravy.

Plně jsme si uvědomovali, že změna vizuálního stylu je křehký proces, jehož výsledky nemusí být vždy přijaté pozitivně. I proto jsme hledali silného a z našeho pohledu i nejlepšího partnera na českém trhu, se kterým si výsledek nebudeme muset obhajovat.“ 

Petr Halík

Petr Halík

zakladatel a CEO Proficia

Nová vizuální identita, která hraje prim i na novém webu, podtrhuje změnu našeho positioningu. Přerostli jsme původní výkonnostní agenturu a měníme se v marketingově-konzultační skupinu, pod kterou kromě Proficia patří také Porta DesignDataby. I rok 2023 bude ve znamení další transformace.

Při prvotních myšlenkách na zásadní brand redesign Proficia jsme věděli, že chceme celou identitu vložit do rukou někoho, kdo tuto velkou odpovědnost ustojí a komu můžeme opravdu důvěřovat. 

Lenka Halíková

Lenka Halíková

zakladatelka Proficia

Na práci Aleše Najbrta měli majitelé Proficia pozitivní ohlasy od těch nejlepších odborníků napříč různými obory, což se potvrdilo i během práce na nové vizuální identitě.

Majitel studia a jeho kreativní ředitel Aleš Najbrt hodnotí přístup Proficia jako profesionální už od kvalitního zadání: „Lidé z Proficia přesně věděli, proč ke změně značky přistoupili. Naším cílem bylo vytvořit logotyp jednoduchý a sebevědomý, ve kterém nechybí dynamika a pohyb se specifickým P, od kterého se odvíjejí i ostatní litery.“ 

Logotyp Proficia zastupuje celou skupinu firem, i proto jeho relativní jednoduchost odpovídá zastřešení skupiny a otevírá možnosti pro další subbrandy. „Implementace zatím odpovídá našim představám, což se nestává vždy,“ dodal Aleš Najbrt.

Implementaci jednotlivých prvků nové vizuální identity si vzalo na starost studio Porta Design, které patří pod Proficio. Společně jsme museli změnit vizuální styl včetně nového způsobu komunikace napříč všemi komunikačními kanály –⁠ od webu přes sociální sítě a propagační materiály až po interní reporting pro klienty.

Kromě vzhledu jsme upravovali i strukturu služeb, aby odpovídala novému positioningu Proficia. Vznikla spousta nového obsahu a zároveň jsme si museli pohlídat kontinuitu skrze SEO a vše technicky dotáhnout.

My se v nových barvách cítíme moc dobře. A jak se nové logo a styl líbí vám?