Jak zákazníky informovat o opatřeních v době koronavirové

Dejte zákazníkům vědět, že jste se nikam neztratili a fungujete i v době karantény. Včasná a dobře cílená komunikace je klíčem k úspěchu.

Snažíte se fungovat i přes různá omezení? Chcete pomáhat těm, kteří to aktuálně potřebují? Dejte zákazníkům vědět, že jste se nikam neztratili a jste tu stále pro ně. Včasná a dobře cílená komunikace je klíčem k úspěchu. Sepsali jsme pro vás několik tipů, jak na to.

Začněte na webu

Spousta zákazníků bude informace hledat na právě vašem webu. Dejte jim vědět, že máte otevřeno, nebo že si produkty můžou objednat online a vy je bezpečně doručíte až k nim domů.

Informaci přidejte na místo, kde ji lidé hned uvidí. A nechte ji viditelnou na všech ostatních stránkách webu.

Takovou speciální lištu s nejčastějšími dotazy najdete třeba na ZOOTU.

 

Pokud je o vaše produkty zájem i v době krize, může se stát, že se doba vyřízení poptávky prodlouží. Nestíháte? Řekněte to lidem rovnou. V současné situaci je to pochopitelné a zamezíte tím pozdějšímu rozhořčení nespokojených zákazníků.

 

Máte blog nebo sekci novinek? I tam je místo pro krizovou komunikaci. Sepište do článku všechna omezení, která se nákupu týkají:

  • Platba pouze předem
  • Uzavření/​omezení výdejních míst
  • Delší dodací lhůty z důvodu nižšího počtu zaměstnanců (snížení rizika šíření koronaviru, starání se o děti)

Ukažte lidem, že to společně zvládnete a nabídněte jim to, co teď nejvíc ocení. Může to být doprava zdarma nebo speciální sleva na vybraný sortiment. Potřebujete v karanténě zabavit vaše drahé potomky? SportObchod.cz vám pomůže.

 

Využijte příležitosti a popište, jak se situace dotýká přímo vás. Jsme přeci jen lidi. Nebojte se zákazníkům přiblížit, jak se vám daří firmu v zavirované době držet na nohou.

Lidé jsou na sociálních sítích. Buďte tam taky

Většina lidí pracuje z domova nebo je na nařízené dovolené. Čas strávený na sociálních sítích významně roste a s ním také důležitost komunikovat s fanoušky a udržovat je v obraze.

1. Změňte úvodní fotku

Připravte novou, na které shrnete hlavní informace o svém fungování. Prostě to nejdůležitější, co se má člověk dozvědět při příchodu na profil.

2. Připravte speciální příspěvky

Dejte lidem vědět, že fungujete a v jakém režimu

Napište například, že nabízíte zboží přes e-shop a platba je možná pouze předem. Ideálně to doplňte o reálnou fotkou. Poraďte lidem, jak u vás můžou nakoupit co nejpříjemněji. Pokud máte v době krize dopravu zdarma, nezapomeňte to také pravidelně zmiňovat. Tak, aby to noví zákazníci viděli, ale zároveň to příliš neobtěžovalo ty stávající.

 

Ukažte, jak chráníte své zaměstnance a zákazníky

Popište opatření, která jste přijali. Ukažte reálné nebo aspoň ilustrační fotografie toho, jak probíhají. Pokud můžete, natočte i video.

Pokud kvůli omezení rušíte konkrétní akce, zmiňte je jmenovitě

A nezapomeňte připsat, co vás k tomu vedlo a zmínit důležitost ochrany zdraví.

Pokud jakkoliv pomáháte, nebojte se to ukázat

Nerozepisujte se moc o sobě. Popište, komu pomáháte, proč je vnímáte jako důležité a vyzvěte ostatní, aby taky pomohli, jak jen budou moct.

Povzbuďte lidi

Každý teď tráví na internetu spoustu času, během kterého vstřebává převážně negativní zprávy. Nabídněte jim změnu a oddych.

 

Představte své produkty z nového pohledu

Podívejte se na ně z perspektivy lidí, kteří tráví naprostou většinu času doma. 

  • Jak jim mohou v této situaci pomoct? 
  • Dokážou jim zkrátit dlouhou chvíli?
  • Pomůžou zabavit děti? 
  • Umožní být ve spojení s blízkými na dálku?

Nezapomeňte na kampaně a remarketing

Dejte lidem vědět, že  stále expedujete, případně informujte o možné prodlevě doručení, a to konkrétně:

1. V popisech u kampaní ve vyhledávání

2. Podobně u responzivních formátů v remarketingovém textu

Dále přidejte stránku s aktuálními informacemi ke COVID-19 do rozšíření (o podstránky) reklam. V neposlední řadě sledujte recenze na Heurece, zda nedochází ke zhoršení služeb.

Aktualizujte firemní profily na Google My Business a dalších

Udržujte informace aktuální i na Google My Business a Firmy.cz. Při vyhledávání vaší firmy a informací o ní je Google My Business jedno z prvních míst, na které zákazníci narazí. 

Co můžete udělat?

  • Informujte o změně pracovní doby, o uzavření prodejny apod. Využijte k tomu pole pro zvláštní otevírací dobu.
  • Aktualizujte informace. Máte momentálně více telefonních čísel či novou krizovou linku? Přidejte ji.
  • Proběhly ve vaší firmě změny? Napište to do popisu společnosti.
  • Vytvářejte příspěvky a řekněte, co se u vás děje. Máte nově rozvoz? Nabízíte pomoc? Dejte o tom lidem vědět.

Dle svých možností upravte i profil na Firmy.cz

  • Aktualizujte informace, otevírací dobu, telefonní čísla a e-maily. Nejlépe vám k tomu poslouží pole nastavení svátků a provozních výjimek.
  • Máte-li firmy Naplno, zaměřte se na nastavení kampaní. Zacilte na ty kategorie, které jsou pro vás aktuálně důležité. Optimalizujte na pobočky, které zůstaly otevřené.
  • I zde můžete přidávat příspěvky s novými informacemi, jde to ale pouze, pokud máte placený účet.

Jednoduše se snažte udržovat veškeré informace co nejaktuálnější, aby zákazníci měli přehled, co se u vás v této nelehké době děje.

Posílejte aktuální newslettery

Informace o fungování společnosti pošlete svým zákazníkům, dodavatelům a obchodním partnerům také e-mailem. Máte kamenné prodejny, které musely zavřít, ale váš e-shop běží bez omezení? Dejte svým zákazníkům vědět, že o své oblíbené produkty nepřijdou. Nebojte se přitom zvýšit frekvenci mailingu. Hodně lidí teď tráví čas doma, a tak vašim e-mailům můžou věnovat potřebnou pozornost.

Šiřte pozitivní myšlenky

Právě teď je načase využít každý komunikační kanál, jehož prostřednictvím můžete lidem zlepšit náladu a vykouzlit úsměv na tváři. #spolutozvladneme