Jak Zboží inzeráty mění online nakupování?

Na začátku září odstartovala nová služba Zboží inzeráty, od které si Seznam slibuje vyšší objemy inzerce než v minulosti. Přečtěte si, jak se mění online nakupování pro zákazníky i možnosti pro inzerenty.

Zbozi inzeraty
Zbozi inzeraty

Na začátku září došlo na velkou změnu v zobrazování produktové inzerce na Seznam.cz. Odstartovala nová služba Zboží inzeráty, od které si Seznam slibuje vyšší objemy inzerce než v minulosti. Co to znamená pro jednotlivé e-shopy a inzerenty?

Seznam avizoval chystané úpravy měsíce předem, aby měli všichni čas se připravit. Prvním změnou bylo sjednocení služby Zboží.cz a Produktových inzerátů Skliku. To vedlo ke vzniku nových Zboží inzerátů (ZI), ke kterým by se měl výhledově přidat i Seznam Marketplace. Cílovou metou Seznamu je vytvoření velké platformy Seznam Nákupy, která umožní obsloužit veškerou produktovou inzerci z jednoho místa. 

Více příležitostí pro prodejce

Zboží inzeráty jsou součástí kampaní Zboží.cz a zároveň se zobrazují i ve Vyhledávání Seznam.cz, dále na Obrázky.cz a oblíbeném bazarovém portálu Sbazar.cz.

Z pohledu uživatele, který se pohybuje na Seznamu, nejde o viditelnou změnu, ale pro inzerenta se toho mění hodně. Jde hlavně o rozšíření možností, jak oslovit potenciální zákazníky v rámci Zboží.cz i PPC reklam na Skliku

Zatímco o plánech a stavu chystaného Marketplace toho ještě moc nevíme, Zboží inzeráty jsou s námi již přes měsíc. Pojďme se tedy podívat, jak přechod na ZI probíhal a jaký vliv mají v rámci kampaní. 

Změny zvenku i uvnitř

Nejdřív si pojďme projít, jak se kampaně postupně měnily. Prvním krokem k Seznam Nákupům a ZI bylo sjednocení konverzního kódu Skliku a Zboží. Tím se mnohým e-shopům usnadnilo nasazení kódu na webové stránky.

Na první pohled si všimnete nového zobrazení inzerátů. Inzeráty se již nezobrazují pouze na pravém okraji stránky, ale také pod vyhledávacím oknem. Tento způsob umístění nabídek dokáže daleko více oslovit zákazníky, čímž roste i šance na vytvoření objednávky. Zároveň najdete i zcela nový prostor na službách Obrazky.czSbazar.

Další věc, která prošla úpravou, jsou nové možnosti nastavení a optimalizace biddingu. Ten lze nově nastavit i spravovat v administraci Skliku za pomoci produktových skupin. Výše ceny za proklik pro Zboží a Zboží inzeráty může být ovlivněná takzvanými Multiplikátory.

 

Tím ale úpravy nekončí. Kampaně je potřeba vyhodnocovat, s čímž pomáhají nové statistiky „Zdroje a zařízení“ nebo dynamické UTM parametry v odkazech na produkt pro analytické nástroje.

Jednodušší nákup z druhé ruky 

Velkou změnu přinesly Seznam Nákupy e-shopům s bazarovým či repasovaným sortimentem. Tyto e-shopy dříve často narážely na omezení inzerce na Zboží i v Produktových inzerátech. To se ale s příchodem ZI zlepšuje.

Použité produkty (rozbalené, repas, bazar) je možné zasílat ve feedu a následně zobrazit ve Zboží inzerátech. Stačí tyto produkty pouze označit v XML feedu speciálním štítkem.



Štítek má vliv pouze na Zboží inzeráty. Repas nabídky zůstanou sice pro Zboží.cz skryté, ale vzniká jim zcela nový prostor a publikum ve službě Sbazar

4 tipy z naší praxe

První významný krok Seznam Nákupů změnil hlavně správu kampaní na Zboží.cz. Pro e-shopy přinášejí Zboží inzeráty nový prostor, jak oslovit zákazníka a najít potencionální prostor pro růst.

Jaké jsou naše první zkušenosti po několikatýdenním testování?

1) Je nutné pracovat s finančním limitem na Zboží.cz. 

Po aktivaci ZI došlo k navýšení spendu Zboží právě o tuto kampaň. Pokud si nejste jistí, o jakou částku je potřeba spend navýšit, podívejte se na průměrný spend Produktových inzerátů za poslední tři měsíce nebo za Q3 2021.

2) V prvních měsících se více věnujte biddingu.

Sledujte vývoj hlavně během vánoční sezóny, kdy se výše biddu častěji mění. V našem článku si můžete přečíst, jak na automatické přeceňování.

3) Nezapomínejte na párování do produktových karet

I když se na první pohled může zdát, že párování do produktové karty nijak neovlivňuje ZI, je tomu právě naopak. Právě produktové karty se zobrazují na mobilních zařízeních místo klasických nabídek e-shopů. To se týká hlavně kategorií s velkou konkurencí, jako je například elektro.

4) Kampaně doporučujeme vyhodnocovat jako jeden zdroj

Trackování výkonu kampaní v Google Analytics pod původním rozdělením Seznam PLA a Zboží.cz již není příliš relevantní. Dohledání reálného zdroje návštěvy či konverze je totiž velmi problematické. Pokud ale nadále preferujete dělení výsledků kampaní, mohou vám pomoci nové dynamické UTM parametry, kterým se budeme věnovat v dalším článku.

Nenecháme vás v tom 

Potřebujete poradit, jak na nové nastavení a vyhodnocování? Ozvěte se námpodíváme se na to společně. A pokud jste produktovou inzerci svého zboží na Seznamu ještě nepoužívali, teď je ideální čas začít. Rádi vám pomůžeme.