Kampaně na TikToku? Hodně impresí za málo peněz! 

TikTok, TikTok. Tahle bomba už vybouchla! O této sociální síti slyšel určitě každý. V posledních letech zaznamenává obrovský boom v počtu aktivních uživatelů. A rychle se taky zvětšuje doba, kterou na Tiktoku trávíme. Může porazit Facebook? Pojďme se na to spolu podívat. 

TikTok
TikTok

TikTok, TikTok. Tahle bomba už vybouchla! O sociální síti TikTok slyšel určitě každý. V posledních letech zaznamenává obrovský boom v počtu aktivních uživatelů. A rychle se taky zvětšuje doba, kterou na něm trávíme. Může TikTok porazit Facebook? Pojďme se na to spolu podívat. 

TikTok má v Česku přes 1,8 milionu uživatelů. Už dávno neplatí tvrzení, že je to sociální síť pro mladé. Plnoletých je celých 80 procent.

Podle některých prognóz se z TikToku brzy stane sociální síť #1.

Platí to i pro brandové a výkonnostní kampaně?

Z vlastní zkušenosti

Kampaně na TikToku pro naše klienty spravujeme už více než rok. Otestovali jsme si jak ty brandové, tak i výkonnostní s primárním cílem získat nové zákazníky. Než se podíváme na samotné výsledky, krátce shrneme možnosti, které TikTok v rámci inzerce nabízí.

Obdobně jako na jiných platformách jsou účely kampaní rozdělené do tří kategorií

  • povědomí
  • zvažování
  • konverze

V rámci zvažování pak ještě můžete volit mezi pěti účely

  • klasická návštěvnost
  • instalace aplikace
  • zhlédnutí videa
  • generování potenciálních zákazníků
  • nově Community interaction (s cílem získat více followers a návštěv vašeho profilu)

Brandové kampaně aneb oslovte cílovou skupinu za pakatel

Bezesporu největší výhodou TikTok kampaní je velmi (ale opravdu velmi) nízká cena za inzerci. S cenou za tisíc impresí (CPM) se dostanete pod 10 korun a cena za klik* (CPC) vychází na jednotky korun.

Narozdíl od jiných platforem tak dokážeme na TikToku získat za stejný rozpočet výrazně vyšší počty impresí. Máme tak šanci oslovit více potenciálních zákazníků za stejný rozpočet a při shodné frekvenci. 

* TikTok neuvádí metriku proklik na cílovou URL adresu, ale celkový počet kliknutí na vaši reklamu (včetně prokliků na LP).

Určitě tedy doporučujeme TikTok zařadit do vašeho komunikačního mixu. S velkou pravděpodobností to i pro vás bude nejlevnější inzerční platforma.

Výkon? Žádný problém!

Výkonnostní kampaně na Facebooku jsou běžná věc, pro naše klienty spravujeme takové kampaně v měsíčních rozpočtech v řádech milionů korun. Co ale TikTok? Dokážeme i zde doručit takové výsledky, aby kampaně nebyly ztrátové?

U našich e-commerce klientů jsme vyzkoušeli konverzní kampaně na českém a německém trhu (TikTok zatím nenabízí možnost inzerování na Slovensku). Zejména v Německu jsme byli příjemně překvapeni s výsledky.

Poznámka autorky: Pokud je mezi čtenáři někdo, kdo by chtěl namítat, že PNO dle Google Analytics je přece strašně vysoké a že se taková inzerce klientovi nemůže vyplatit, nechť se na mě obrátí. :)

Na koho můžeme cílit? 

Český TikTok nabízí aktuálně potenciální cílovou skupinu o velikosti asi 1,6 až 1,9 milionu uživatelů (hodnota z reklamního systému).

Zároveň platí, že uživatelé TikToku jsou jiní než uživatelé Facebooku, Instagramu či dalších sociálních sítí. Nabízí se tedy ideální možnost oslovit nové zákazníky, které na jiných platformách nezasáhneme.

Kromě základních demografických a geografických údajů umožňují kampaně na TikToku cílení dle zájmů a chování. V Česku lze vybrat jako lokalitu pouze celé území republiky, uživatele lze dělit podle pohlaví nebo věkového segmentu. 

  • Mezi zájmy najdete základní skupiny podle uživatelových interakcí s obsahem na síti. 
  • U chování můžeme zjistit, zda uživatelé sledují videa až do konce, či lajkují a komentují, jaký typ videí sledují nebo jaké konkrétní hashtagy.

Nechybí ani cílení dle zařízení, tedy operační systém a jeho verze, model zařízení, typ připojení či dokonce mobilní operátor v daných lokalitách. Případně jde cílit i dle hodnoty zařízení a tím si například vyspecifikovat movitější zákazníky.

Zároveň můžete s pomocí TikTok pixelu remarketovat návštěvníky vašich webových stránek i uživatele, kteří zhlédli vaše TikTok video nebo provedli jinou interakci s obsahem na vašem profilu. Také je možné vytvářet relevantní lookalike publika pro akviziční cílení.

Obsah? Video! Video! Video! 

Pokud jste už stihli propadnout TikToku, tak víte, že díky video obsahu je opravdu obtížné tuto sociální síť vypnout. Řada uživatelů si dokonce nastavuje maximální časový limit, aby se dokázali od obrazovky odtrhnout. (A my se jim nedivíme.) 

Při plánování inzerce na TikToku proto nezapomínejte na tento důležitý fakt a přizpůsobte své reklamní video této sociální síti na míru. 

Video by mělo být hravé, vtipné a ideálně s lidmi. Nebojte se odvázat!

Tip 1: Pozor na safe zone! Neumísťujte důležité prvky do oblastí vyznačených na obrázku. Už jsme narazili na několik reklamních videí, kde například titulky ve videu nebyly čitelné a překrývaly se s popiskem videa.

Tip 2: Bez titulků!  Většina uživatelů konzumuje TikTok videa se zvukem. Titulky jsou zde narozdíl od Facebooku nebo Instagramu zbytečné. 

Pojďme tiktokovat společně

Zvažujete inzerci na TikToku? Dejte nám vědět a určitě spolu vymyslíme vhodnou strategii, jak zaujmout to správné publikum. Pomůžeme vám se vším od nápadu přes natočení videa až po nastavení kampaně.

Sociální sítě
17. 06. 2022