Důležité otázky a odpovědi
Co se stane s cílením pro akviziční kampaně?
- Méně kvalitní publika
- Horší způsob jak zjistit, zda daný uživatel již na webu byl, či nikoliv
Co se stane s remarketingem?
Předpokládáme, že na velikost samotného publika to nebude mít vliv – je to proto, že uživatel v tomto kontextu může být spojen se souborem cookie první strany. Každopádně se může snížit počet uživatelů, na které můžeme reklamu zacílit. Tedy – počet uživatelů, kteří byli na webu a například si prohlíželi kategorii produktů, se nezmění. Každopádně by měl klesnout počet uživatelů, kterým můžeme zobrazit remarketingovou reklamu, protože pokud tato osoba nepocházela z domén marketingové platformy, nemá platforma možnost ji spojit s vaším webem.
Co se stane s atribucí v GA?
V případě atribuce, která nezahrnuje signály Google nebo atribuci řízenou daty – pravděpodobně nic.
Při použití Google Signals a Data-Driven atribuce může dojít ke snížení přesnosti, ale je otázkou, zda to vůbec budeme schopni rozpoznat, protože se již jedná o čistou černou skříňku.
Jak budeme měřit konverze po prokliku a zobrazení?
Měření konverzí po kliknutí zůstane stále stejné, jako jsme popsali výše. Kliknutí na reklamu by mělo být stále spojitelné s konverzí pomocí identifikátoru kliknutí (Click ID), který se ukládá jako cookie 1. Strany
Jako jsme psali výše, bez cookies třetích stran bude v principu nemožné asociovat zobrazení reklamy v obsahové síti. Možností, jak co nejvíc zpřesnit měření konverzí po zobrazení je posílání osobních údajů do dané platformy. Osobní údale ale můžeme mít dostupné jen při některých konverzích – typicky je to nákup nebo odeslání formuláře.
Na to, aby si daná platforma byla schopna asociovat zobrazení s konverzí, musí si osobní údaje propojit. A osobní údaje nejsou vždy na straně platformy dostupné.
Například: Pokud jsem v prohlížeči Safari a vyskočí na mě na nějaké stránce bannerová reklama od Google, Google nemá možnost si toto zobrazení asociovat s mou pozdější konverzí (pokud samozřejmě nejsem na doménách Google, jako je YouTube, kde jsem zároveň i přihlášený a následně s konverzí pošlu totožné osobní údaje).
Na základě čeho bude probíhat párování v jednotlivých systémech? Např. Sklik přes e-mail. To v podstatě přijdeme o celé REM publik nepřihlášených? Co klienti, kteří e-maily nijak nesbírají?
Zatím nedokážeme přesně vyhodnotit, jaký vliv to na REM publika bude mít. V každém případě se ale počet lidí pravděpodobně skutečně sníží a nejhorší to bude v případech, kdy nejsme schopni sbírat e-mailové adresy.
O jaké procento informací o uživatelích odhadem přijdeme?
To nelze odhadnout. Toto číslo závisí na velkém množství faktorů, jako je typ prohlížeče, kvalita sbíraných dat, konkrétní platforma a podobně.
Ovlivní to výkonnost kampaní (SEA, PMAX)? Určitě ano, jelikož bude méně signálů, které automatické strategie berou při bidování v potaz. Které všechny signály to ovlivní? Např. historie vyhledávání by měla být OK, to je pro Google v podstatě 1st party data, ne?
Tady je také složité odhadnout, jaký dopad to bude mít na výkon těchto kampaní. Malým vodítkem by mohlo být to, jestli pozorujeme horší výkon kampaní u uživatelů s Apple zařízeními. Historie vyhledávání je v jistém smyslu skutečně 1st party informací.
Odhady o kolik dat přijdeme vs. dokážeme říci, kolik lidí používá aktuálně ad blocker?
To je v podstatě nemožné říct. Je těžké zjistit, kolik lidí používá adblocker – závisí to na cílové skupině, zemi, prohlížeči a podobně.
Chápu správně, že nyní jsme nesbírali publika a neměřili konverze uživatelů používající Safari a Firefox?
Ne. Počet změřených konverzí závisí na 1st party cookies – ty jsme sbírali a sbírat nadále budeme (když odhlédneme od jistých omezení). Publika se u obou prohlížečů určitě sbírala také, ale schopnost zacílit REM byla nejspíš do určité míry omezená.
Zde si mohou Apple uživatelé položit otázku sami – zobrazovala se vám/jim relevantní reklama i na Apple zařízeních? Já sám používám Mac i iPhone a musím říct, že se mi stále zobrazuje reklama relevantně podle toho, o co se zajímám. Platí to zejména pro YouTube (kde jsem přihlášený) a pro Facebook.