Možnosti cílení na Facebooku všichni známe. Nebo ne?

Jak asi dobře víte, Facebook nám díky obrovskému množství dat, které mu přímo poskytujeme nebo které získává z naší každodenní aktivity, nabízí velmi zajímavé možnosti cílení reklam. Společně si projdeme některé z nich.

Všichni dobře znáte klasické zacílení dle lokality, věku, pohlaví, zájmů apod. Určitě vám není cizí ani cílení na podobná publika, návštěvníky webu nebo fanoušky facebookových stránek. Existují ale ještě další zajímavé možnosti, které vám možná nebudou tak úplně známé, a přitom pro určitá odvětví mají obrovský potenciál.

Životní události

Pojďme se hlouběji podívat do podrobného cílení na Facebooku. Zastavíme se hned u demografických údajů, kde si můžete vybrat publikum na základě vzdělání, zaměstnání, vztahů, ale také dle životních událostí.

Životní události

Lidé o sobě s oblibou sdílejí informace o svých zásnubách, čerstvě narozených potomcích nebo narozeninách, které můžete dokonce specifikovat na konkrétní měsíc. Díky tomu můžete personalizovanou reklamu zobrazovat právě těmto lidem nebo jejich přátelům.

„Čeká vás za pár týdnů výročí nebo bude mít někdo blízký narozeniny? Mohl by se vám hodit dárek.“

Cílit můžete také na rodiče dětí v konkrétním věku. To se hodí, když například prodáváte pleny nebo dětské oblečení, pořádáte tábory nebo máte stolní hry pro rodiny. Pak je tato možnost přesně pro vás. Stačí jen zvolit správný věk ratolesti a je vystaráno.

Jdeme na fotbal

Přeskočme nyní zájmy a mrkneme na chování. Zde můžete reklamu směřovat na lidi, kteří často cestují, dojíždějí za prací nebo na ty, co se nedávno se vrátili z cest.

„Nekousla vás náhodou opice? Proti vzteklině se můžete očkovat dodatečně.“

Stejně tak můžete dojíždějícím nabídnout čtečku knih. Pracovat jde dobře také s lidmi, kteří v minulosti žili v určité zemi. Pokud řešíte B2B segment, určitě oceníte zacílení na správce facebookových stránek, které lze navíc vybrat dle oboru konkrétní stránky. Opravdu zajímavá je pak možnost nazvaná „Soccer“.

Jdeme na fotbal

Tady si totiž můžete vytipovat fanoušky fotbalu podle toho, jak moc ho mají v oblibě nebo také můžete vybrat jejich přátele. Takže pokud prodáváte merchandising konkrétního klubu nebo jiný zajímavý produkt pro milovníky fotbalu, neexistuje lepší cílení.

Pozor na zájmy

Vraťme se ještě k zájmům. Pokud nemáte dostatečná data, cílení dle zájmů je jedinou možností. Když je dobře nastavené, často funguje velmi spolehlivě. Než se do toho ale vrhnete, mrkněte se na své vlastní zájmy na Facebooku a porovnejte je se skutečností.

Nejsou relevantní zájmy jako zájmy

Většinou tam najdete i poměrně dost nerelevantních věcí, proto je vždy alespoň jednou zúžte. V publiku pak budete mít lidi, kteří splňují minimálně dvě zvolená kritéria, čímž zvýšíte relevanci daného publika.

Objevili jste v článku něco nového? Tak neváhejte a vrhněte se do nastavování a testování!

Dejte vědět, jak se vám článek líbil.

Děkujeme. Nenechte si ujít další články.

Tady je evidentně co zlepšovat. Pomůžete nám s tím?

David Stašek

David Stašek

Facebook reklama je pro mě jako rybník pro kapra. Ladně v ní proplouvám a znám všechna její zákoutí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.