Na jaře 2023 obletěl Flowboost Labelizer PPC komunitu a začalo se diskutovat o jeho razantním přínosu. A tak jsme se v Proficiu pustili do aktivního využívání a porovnání výsledků. Nyní po několika měsících testů pro vás máme ucelené poznatky, které jsme nasbírali.
Co dokáže Flowbelizer
Jak Flowboost Labelizer neboli Flowbelizer funguje?
- Z vašeho Google Ads účtu vytáhne veškerá produktová data a uloží je do Google Sheetu. Stačí vybrat zvolené období.
- Na základě vámi zvolených kritérií produkty zařadí do příslušných kategorií/štítků.
- Data jednotlivých kategorií agreguje, a tak získáte zajímavý pohled na efektivitu jednotlivých produktů.
Skript se neustále vyvíjí, a tak je každá verze komplexnější než ta předchozí. Základní konfigurace skriptu je však více méně podobná.
Pro představu uvádíme to nejzákladnější nastavení a volby:
- Možnost, zda chcete produkty štítkovat na základě ROAS nebo CPA.
- Požadovaný ROAS/CPA, kterého má „efektivní“ produkt dosahovat.
- Procentuální rozdíl od tROAS nebo tCPA, který je pro vás ještě únosný.
- Prahová hodnota impresí pro „no-index“ štítek.
- Možnost, zda chcete využívat štítek „over-index“.
- Počet dní, se kterými má skript pracovat.
Nahlédněte do nitra dat
Pokud máte skript nastavený, můžete se do toho pustit. Do vámi vytvořeného Google Sheet reportu se propíšou veškerá data produktů, které za zvolené období měly alespoň jedno zobrazení. Data veškerých štítků se do Sheetu agregují také.
Tabulky a grafy dodají větší přehled o výkonu jednotlivých kategorií. Lze sledovat jejich konverze, hodnotu konverzí, průměrný ROAS, CPA nebo například počet produktů v dané kategorii.
Pokud si nastavíte denní spouštění skriptu, uvidíte agregovaná data i v čase. Díky tomu získáte přehled, zda změny, které v účtu provádíte, mají reálný dopad na výkon jednotlivých kategorií.
Google Sheet můžete následně nahrát přímo do Merchant Center jako doplňkový feed.
Pokud nastavíte automatické nahrávání, produkty se začnou v Google Ads štítkovat pravidelně.
Jak toho nejlépe využít?
Oštítkování jednotlivých produktů má být základním kamenem pro tak zvanou výkonnostní strukturu kampaní.
Jakmile dokážeme produkty oštítkovat na základě jejich momentálního výkonu, můžeme je následně rozdělit do separátních kampaní. Pak je snadnější nastavit jim takovou strategii, abychom z každého produktu dostali maximum.