Přizpůsobujte texty RSA reklam automaticky

Jak často aktualizujete texty svých PPC reklam? Známe způsob, jak rychle a jednoduše upravovat zobrazené textace podle sezóny, akční nabídky nebo třeba skladových zásob. Pomůžou s tím personalizátory v Google Ads.

Nejprve připomeňme, jak Google Ads s RSA reklamami ve vyhledávání pracují. Poté, co zadáte několik různých nadpisů a popisů, vybírá Google automaticky pořadí a varianty textací, které uživatelům zobrazuje. V průběhu času tak testuje různé kombinace a zjišťuje nejlepší výsledky vašich vyhledávacích reklam.

Zadaný nadpis nebo popisek ale nemusí zůstávat statický, dokud jej ručně nezměníte. A přitom to není složité ani časově náročné. 

Reklamní texty u responzivních reklam lze přizpůsobovat pomocí dat vložených do účtu ze sheetu. Reklamní personalizátory pak automaticky upravují zobrazený text

Pomocí personalizátorů RSA dokážeme přizpůsobit reklamu na míru vaší nabídce. Například jako v našem příkladě se dají nahrát vlastní zdroje dat s různými personalizátory přes Firemní údaje. 

V reklamách se pak dynamicky přepisují výše slevy, počet produktů na skladě nebo cokoli, co si v sheetu nastavíme. Kreativitě se meze nekladou a co je důležité – odlišíte se od konkurence.

Hlavní výhody personalizátorů:

  • Reklamní texty se dynamicky mění na základě dat z vlastního sheetu. Jednoduše tak dostanete parametry vašich produktů přímo do reklamy.
  • Jednoduchá škálovatelnost – různé reklamy se zobrazují jen pomocí jednoho zadání
  • Aktualizace textu podle změn v sheetu probíhá rychle a reklamy se nemusí opětovně schvalovat.

Kdy využijete personalizátory RSA reklam

Možností je celá řáda. Výprodeje, akce, slevy, specifické atributy, časté speciální nabídky nebo specifické prvky pro vybrané sestavy. 

Pomocí personalizátorů můžete například zdůraznit konkrétní zvýhodněné produkty. 

Využití má téměř neomezené možnosti.

Nastavení krok za krokem

Nejdříve je potřeba zadat atributy personalizátoru RSA reklam přes Firemní údaje.

 









V tomto případě jsme vytvořili textové atributy, které budou dynamicky upravovat nadpis a popis v RSA. Customizery můžeme nastavit jak na úrovni kampaní, tak na úrovni reklamních sestav.

Samotné nastavení textu v atributech, který se má zobrazovat, provedeme například v Google Sheets.

V našem případě chceme měnit texty v závislosti na aktuální sezóně. Proto využijeme v tabulce další list, ve kterém nastavíme období, kdy se má daný text zobrazovat.

Takto připravenou tabulku nahrajeme do GAds přes hromadné akce a nastavíme automatické stahování tabulky kvůli zaznamenání změn v atributech. Důležité je také mít nasdílenou tabulku na uvedený e-mail Googlu.

 

 

Do reklam vložíme personalizátory pomocí složených závorek přímo v rozhraní GAds nebo přes Google Ads Editor.

Tip: Pokud máte více kampaní / sestav a nechcete do tabulky vše vypisovat ručně, můžete využít skript, který bude kampaně / sestavy tahat do tabulky automaticky.

Jak ověřit, že máte personalizátory zadané správně? Můžete to udělat pomocí samotného vyhledávání nebo ve Firemních údajích, kde jste na začátku atributy definovali.

Nastavíme to společně

Nechcete se do řízení a úprav PPC reklam pouštět sami? V Proficiu vám nejen s nastavením personalizátorů RSA reklam pomůžeme. Stačí se ozvat.

Chci promyšlené PPC

PPC
10. 07. 2023