Nefunguje to. A vyzkoušeli jste (Brand) Restart?

Ať už jde o úpravu marketingové strategie, firemní kultury či kompletní rebranding, byznysové změny musíte vždy provádět v souladu se značkou. V opačném případě riskujete, že se vám rozpadne pod rukama. O tom ví své řečníci z konference Brand Restart, která se věnovala budování značky. Které přednášky nás zaujaly nejvíc?

Je brand marketing žumpa na peníze, nebo must have?

Roman Zámečník spolu s Hankou Hutlovou nám přiblížili cestu, kterou musela projít značka Vivantis provozující 12 e‑shopů na 5 trzích. Hanka říká, že Pro malý e‑shop je budování značky cesta. Pro ty velký je to must have.“ 

S Romanem z Brain One se jim podařilo protlačit změny do firmy, která se orientovala hlavně na výkonnostní marketing a prokazatelná čísla. Brandová komunikace zaostávala opodál. Společně přesvědčili vedení, že brand a výkonnostní marketing nejsou oddělené světy. Jejich kampaň Vivantisu zlepšila SEO návštěvnost, a dokonce zlevnila výkonnostní kampaně o 24 %.

BrandRestart

Jak nám na Instagramu brand vydělává peníze

O tom, jak spolupracují s influencery, nám povyprávěl Daniel Klíma z Queens. Během 10 minut se jim podařilo prodat přes Instories 100 mikin Viktora Sheena a při představení nových tenisek jim praskají místnosti ve švech pod nátlakem zvědavých fanoušků. Jak je to všechno možné? 

V Queens se starají o komunitu a ta chce být cool. Heuréka má odzvoněno, mladá cílovka toužící po nových módních trendech tam není. Největší procento lidí přijde do e‑shopu Queens přes Instagram. Svajpni stories a nakup si pod lavicí. To funguje na naše fanoušky,“ říká David. S influencery nemají žádné smlouvy, vše je založené na kamarádství. V Queens hledají mladé talenty, které pak podporují v jejich tvorbě. Neříkáme – Jsi cool, otaguj nás. Ale říkáme – Jsi super, pojď se kamarádit.“

https://​twit​ter​.com/​P​R​O​F​I​C​I​O​c​z​/​s​t​a​t​u​s​/​1​1​0​2​8​5​8​2​1​9​6​4​9​7​12128

Průzkumnické výpravy, kterými akcelerujeme značky

Honza Páv z agentury Lovebrand nás přesvědčil o tom, jak je důležité dokonale poznat zákazníky klientů, abychom vytvářeli lepší značky. Pokud nejdeš do hloubky, budeš průměr.“ Značka by měla stavět na insightu a ten z dotazníku nevyčtete. 

Kde ale insight získat? Hodně toho zažijte, poznejte příběhy lidí, ptejte se, objevujte skryté motivace, nahlédněte zákazníkům do hlavy na focus group. Vhled vám rozšíří obzory. Co udělat vám ale neřeknou lidé, to musíte vymyslet.“

https://​twit​ter​.com/​c​o​l​l​a​b​i​m​_​c​z​/​s​t​a​t​u​s​/​1​1​0​2​8​6​4​3​0​6​0​0​8​3​95777

Design thinking a cesta k radikální změně značky

Dostali zadání na tvorbu reklamních bannerů, ale tušili, že tudy cesta nepovede. Petr Rubáček nám přiblížil příběh za zakázkou s Nafigate Cosmetics. Firma bojovala s limity designu produktu, který nesahal konkurenčním produktů ani na paty. 

Petrovi se podařilo protlačit názor, že s novým designem a konceptem má firma na trhu šanci budovat kosmetický lovebrand. Kompletně přepracovali design produktů, webu i e‑shopu a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Objem objednávek vzrostl o 25 % a 3 měsíce po redesignu získal Nafigate 4 velké B2B partnery, zatímco za první 3 roky svého fungování měl pouze 4. 

Další myšlenky, které nám utkvěly v paměti

  • Strategie není svěrací kazajka. Má vést, né spoutat.
  • Without data you are just another person with opinion. Without opinion you are just another person with data.
  • Content marketing je něco, s čím budou chtít lidé trávit svůj čas.

BrandRestart 2019

Alexandra Bendová
Alexandra Bendová

Poznat klienta, vžít se do kůže zákazníka a najít ta správná slova, která ho zaujmou. To je, oč tu běží.