Rok 2016 je za námi a společně se můžeme ohlédnout, co loni nejvíce hýbalo Twitterem. Na něm jsme našli nejpopulárnější statusy markeťáků a z nich vybrali ty nejzajímavější. Jaké to jsou? A jak jsme vybírali? Čtěte dál a dozvíte se.
Jak jsme vybírali?
Dali jsme dohromady hlavní influencery, které na Twitteru sledujeme. Potom jsme vytvořili python skript, který přes Twitter API agregoval tweety z vybraných profilů a příspěvky řadil podle popularity. Pak už zbývalo “jen” dát dohromady ty nej.
Trocha čísel
Rozhodli jsme se dát dohromady žebříček 100 top tweetů. Abychom je našli, museli jsme projít 9851 statusů od 40 autorů. Nejaktivnější byl @bigvilik a nezahálel ani @PavelUngr. Průměrně napsal v roce 2016 běžný marketingový influencer 246 krátkých zpráv.
Co na Twitteru nejvíce bavilo?
Opět se nám ukázalo několik hlavních témat, která se řešila nejvíce. Z nich jsme vybrali tweety, které nás nejvíce zaujaly.
Těžký život markeťákův
“Chtěli by pomoct se značkou, líbí se jim, co děláš. Neznáš někoho, co by dělal něco takovýho, ale nestálo to tolik co ty? Nejlíp studenta.”
— Vilém Rubeš (@bigvilik) 21. prosince 2016
***
Úplně nejlepší!!! 😂😂😂 pic.twitter.com/IJqMp7v8h3
— Eliška Vyhnánková (@annaud) 19. července 2016
***
Kdyby se vztah poměřoval podle toho, jak často vám píše, volá a kolik do něj vrážíte peněz, tak chodím s vodafonem.
— Michelle Losekoot (@Michelle_LSKT) 26. srpna 2016
***
“Naší cílovou skupinou je v podstatě každý, kdo má o naše služby zájem.”
Voni jsou hlava, pane marketing!
— Vilém Rubeš (@bigvilik) 28. května 2016
***
✔️ Dorazit pozdě na svou přednášku na akci o dochvilnosti a time managementu.
— Jan Tichý (@jantichy) 8. září 2016
***
Ještě máte 20 % času na těch 80 % práce, co jste chtěli v roce 2016 stihnout :) https://t.co/oTm8gW1Xtu
— Pavel Jašek (@paveljasek) 19. října 2016
***
„Chci udělat hodně vydělávající eshop se značkovejma věcma mareketing už mam promyšlenej už dokonale.“ https://t.co/tPuRdUYZh9
— Jan Tichý (@jantichy) 7. ledna 2016
***
Stav služeb v ČR
Švýcarská pošta zkouší doručovat balíčky dronem. Česká pošta zkouší doručovat.
— Michelle Losekoot (@Michelle_LSKT) 21. listopadu 2016
***
— „Chcete taštičku za korunku?”
— „Děkuji, mám svou za 7 tisíc.“— Jirka Chomát (@JirkaCh) 14. září 2016
***
Pokud je zisk firmy závislý na tom, že dáváte dlouhodobě zaměstnancům minimální mzdu, pak si zasloužíte skončit.
— Jan Řezáč (@janrezac) 18. března 2016
***
Pravidelná dávka inspirace
Super nápad. Digitální citylight s připojeným terminálem pro platby kartou. Přiložením karty ihned přispějete 100Kč na #kapkanadeje pic.twitter.com/ciPnshZuCC
— Robert Štípek (@robertstipek) 29. září 2016
***
Standardní sdílecí čudlíky jsou čiré zlo. Zde je alternativa bez hromady zbytečných dat a requestů: https://t.co/MvTTqmmSEd
— Marek Prokop (@MarekP) 3. srpna 2016
***
Do & Don’t when designing FORMS. https://t.co/I2NdsSZ6g5 #UI pic.twitter.com/WBlfiFoIz4
— Jan Řezáč (@janrezac) 25. července 2016
***
Docela dobrý ne? pic.twitter.com/VLhJJMUHup
— Michala Gregorová (@copywriterka) 31. ledna 2016
***
Technický ředitel Google právě stárne tempem 5 let za sekundu. Z budovy Seznamu vytéká šampus i okny. Peklo mrzne.
— 🇺🇦 🇪🇺 Lukáš Pítra (@Lukaspitra) 22. listopadu 2016
100 nejlepších tweetů roku 2016
Další inspiraci najdete v kompletním žebříčku nej tweetů českých markeťáků. Podívejte se, zda jste se do něj dostali i vy.