Co nejvíc zahýbalo twitterovými účty markeťáků v roce 2018? Vybrali jsme pro vás příspěvky, u kterých se roztrhl pytel se srdíčky a retweety. Jsou seriózní i zábavné, z oboru i ze života. A podle počtu reakcí rozhodně stojí za připomenutí.
Kde se vzaly?
Možná se ptáte, jak jsme vlastně vybrali ty nejpopulárnější statusy. Je to snadné. Dali jsme dohromady hlavní marketingové influencery, které na Twitteru sledujeme a napsali skript v Pythonu, který nám jejich tweety exportoval do tabulek. Do článku jsme pak “jen” vybrali ty s největším počtem srdíček. Máme pro vás ještě jeden žebříček, kde pracujeme s vlastním indexem popularity. O tom ale více až na konci článku, ať se máte na co těšit. Suverénně nejaktivnější byl Vilém Rubeš se 2 765 tweety, pozadu nezůstal ani Pavel Ungr nebo Ondřej Ilinčev. Prošli jsme celkem 7 107 statusů od 35 autorů. A ač se to možná nezdá, je to žrout času. Museli jsme vynechat například zhruba 5 lekcí ve fitku, cestu z Brna do Vodňan nebo oželet dva díly Pána prstenů.
Špetka zajímavostí o Twitteru
- USA, Brazílie, Japonsko a Mexiko. V těchto zemích se Twitter používá nejvíce.
- Každou vteřinu přibude průměrně 6 000 tweetů.
- Na Twitteru je 23 % internetové populace.
- Ve třetím kvartálu roku 2018 přesáhla tato sociální síť 326 milionů aktivních měsíčních uživatelů.
- Za rok 2018 použili uživatelé 125 milionů hashtagů a 500 milionů GIFů.
- Nejvíce retweetovaný příspěvek roku 2018? Napsal ho YouTuber @Rubiu5 a je tak jednoduchý a krátký, jak jen to jde.
- Tři nejpopulárnější účty patří Katy Perry, Justinovi Bieberovi a Barackovi Obamovi.
Těžký život markeťáků
https://twitter.com/dardzi/status/1038070842696065025
***
Freelancer: Kolik hodin týdnÄ dÄláš?
ZamÄstnanec: ÄtyÅicet.
Freelancer: A od stÅedy do nedÄle dÄláš co?— Michelle Losekoot (@Michelle_LSKT) 3. dubna 2018
***
PrávÄ mi dorazila asi 28. pozvánka na GDPR webináÅ. Už by staÄilo …
— David Lörincz ð (@davidlorincz) 9. února 2018
***
Klienti mÄ poÅád uÄà nové vÄci. NapÅ. jak zlikvidovat nepohodlného konkurenta: v nákupnà špiÄce, kdy nikdo nestÃhá, ho doporuÄovat svým zákaznÃkům :-)
— Marek Prokop (@MarekP) 21. února 2018
***
Lidi, pÅestaÅte fÅukat, že stojà sociálnà sÃtÄ za hovno a prostÄ si je vylaÄte. Obsah dÄlajà lidi - ti co sledujà a ti co pÃÅ¡Ã. Takže se pojÄme jednoduÅ¡e nehádat a idioty pÅestat sledovat. A máte klid. Humor zas bude humorem a bude #laskyplno â¤ï¸
— EliÅ¡ka Vyhnánková (@annaud) 26. ÅÃjna 2018
***
Následujte svou vášeÅ!
Pokud chcete založit firmu, tak musÃte mÃt vášeÅ pro budovánà firmy nikoliv pro svůj obor.
Je to dost důležitý rozdÃl.— Jan ÅezÃ¡Ä (@janrezac) 30. Äervence 2018
***
Note to myself: když už si stÄžujeÅ¡ na podpoÅe, že máš rozjebaný celý shop, ujisti se, že nemáš nastavený zoom v prohlÞeÄi, aÅ¥ nejsi zbyteÄnÄ za debila. Gratuluji @Shoptet k profesionálnà zákaznické podpoÅe :)
— Martin MatÄjka (@martinmatejka) 8. února 2018
***
NÄjak se ochladilo. ÅÃkám si ve 25 stupnÃch v kavárnÄ u klimatizace.
Pak sem zahlédl fotky z ÄR a zase držÃm hubu.— David Lörincz ð (@davidlorincz) 28. února 2018
***
Pokud vám klient nechce ÅÃct rozpoÄet, tak to znamená jediné. Má málo.
— Jan ÅezÃ¡Ä (@janrezac) 17. Äervence 2018
Nejen marketing hýbe světem
Té vÄty se nelze nabažit:
“Ve vietnamské tržnici v Praze naÅ¡li celnÃci padÄlky vÃna Sklepmistr”— Vilém RubeÅ¡ (@bigvilik) 23. Äervence 2018
***
NesnášÃm Äeské Å¡kolstvÃ! MatÄj se v sedmé tÅÃdÄ v pÅÃrodopisu musà tupÄ uÄit, jaký je rozdÃl mezi stvolem, stéblem a lodyhou (mmch. to si že Å¡koly pamatujete?), ale pÅitom nenà schopen poznat na louce ani deset kytek. #svetsezblaznil
— David Å pinar (@dspinar) 15. dubna 2018
***
Důležité hlášenà pro majitele webů: nikdo nechceme, aby nám váš web posÃlal oznámenÃ. Nikdy.
S úctou, uživatelé internetu. VÅ¡ichni.— ðºð¦ ðªðº Lukáš PÃtra (@Lukaspitra) 5. záÅà 2018
***
Když Netflix zavedl automatické pÅehrávánà nového dÃlu 5 vteÅin poté, co skonÄil pÅedchozÃ, výraznÄ stoupl poÄet dÃlů sledovaných v ÅadÄ, protože lidi se musà aktivnÄ rozhodnout NEpokraÄovat (A. Alter: Neodolatelné).
Je tohle důvod, proÄ lidi zůstávajà v mizerných vztazÃch? 𤗠Marie Háková (@ahojmarie) 11. Äervna 2018
***
Každý zamÄstnanec by si mÄl danÄ a âpojiÅ¡tÄnÃâ platit osobnÄ. Z výzkumů totiž vÃme, že musÃte-li platit osobnÄ, zaÄnete o tom extrémnÄ uvažovat.
Kdyby zamÄstnanec majÃcà průmÄrnou mzdu musel každý mÄsÃc posÃlat 17 685 KÄ státu, tak by se asi zaÄal ptát, co se s tÄmi penÄzi dÄje.— Robert Le Veneur - pomáháme budovat skvÄlé firmy (@RobertLeVeneur) 1. srpna 2018
***
Mám nový krém a poprvé na nÄm nepÃÅ¡ou, že omládnu. #copywriting by apoteka HavlÃk pic.twitter.com/r2J60I3YuE
— Michaela Weikertová (MužÃková) (@MichaelMuzikova) 29. ledna 2018
Markeťáci s kůží na trhu
SpouÅ¡tÃme nový pÄkný projekt. Ve zkratce: VÅ¡echna videa, rozhovory a podcasty relevantnà pro provozovatelé e-shopu na jednom mÃstÄ https://t.co/yXvIutnjkb
— Jindrich Faborsky (@Faborsky) 16. ÅÃjna 2018
***
Google is starting to release new #Search #Console to all users.
â 16 months of data
â Detailed index coverage report
â AMP status
â Job posting reports
Check all new features on:https://t.co/w4Rzq5lnAa— Filip Podstavec â (@filippodstavec) 8. ledna 2018
***
Jak vydÄsit poÅadatele? OdejÃt v úvodu pÅednášky že stage. A pak se vrátit se slovy: “Tohle byl váš potenciálnà zákaznÃk, který navÅ¡tÃvil Å¡patné vstupnà stránky.” #perf2020 #heartattack @Acomware
— ilincev (@ilincev) 22. kvÄtna 2018
***
SEO vánoce zaÄÃnajÃ. SpouÅ¡tÃm prvnà a jediný podcast o SEO v ÄeÅ¡tinÄ. Jinak byl to boj, bylo to mnohem tÄžšà než jsme myslel a zdaleka nejsem u konce s uÄenÃm se jak dÄlat podcasty. ZpÄtná vazba pro mne bude velmi cenná. https://t.co/yHXk8P7Dvq
— ð Pavel Ungr, SEO konzultant (@PavelUngr) 9. prosince 2018
***
Neprobojovali jste se do našeho úzkého výběru? Možná se najdete v celkovém žebříčku TOP 118, který pracuje s již zmíněným indexem popularity. Napište nám, který tweet vás nejvíc pobavil a koho dalšího bychom případně měli zařadit do následujících ročníků našeho malého twitterového klání. A připomeňte si také TOP tweety roku 2017.