Nejžhavější novinky v Adformu 2021

Polovina roku už je dávno za námi a čas neúprosně plyne vpřed. Stejně tak rychle ale ze své dílny chrlí novinky Adform. Ti, kteří o něm dosud neslyšeli, by měli určitě zbystřit a začít se o tento šikovný nástroj zajímat. A ti zkušenější se mohou začíst do shrnutí novinek, jež si pro nás Adform během první poloviny roku připravil. Řeč bude například o Brand Safety nebo duplikaci line items. Po přečtení těchto novinek tak budete opět ve (Ad)formě.

Inzerce v Adformu nabízí spoustu možností pro vaše kampaně, které nenajdete v systémech jako Ads nebo Sklik. Adform patří mezi reklamní platformy, které umožňují plánování a nákup médií, správu a optimalizaci RTB kampaní a také nabízí využití prémiových a Rich Media formátů bannerů. 

Díky možnosti přesného zacílení pomocí segmentů, dat připravených na míru a optimalizaci na základě dat o chování uživatelů v reálném čase můžete zvýšit výkon vašich kampaní. Integrace nových partnerů navíc přispěly k tomu, že reklamní sdělení zasáhnou nejrelevantnější publika při maximálním využití vašeho rozpočtu.

Rychlé úpravy pro všechny!

Rychlé úpravy neboli Quick Edits nyní nastavíte bez jakýchkoliv potíží na všech úrovních. Tato nová funkcionalita vám umožňuje měnit rozpočty, timing nebo cross-device nastavení takřka z jakékoliv úrovně programatické kampaně. Konečně tak nebudete muset opouštět okno, na kterém zrovna pracujete, čímž si zajistíte vyšší pracovní efektivitu. 

Jednu Double Brand Safety, prosím

Ochrana proti podvodným či robotickým reklamám nebyla doposud příliš účinná. Větší spolehlivost cílení si nyní zajistíte díky funkcionalitě zvané DoubleVerify. To poskytuje nejen standardní zpětné filtrování podvodných impresí, ale také cílení čistě na prověřená zařízení. Nákupu impresí z podezřelých adres tak dejte sbohem.

Vaše kampaně nově můžete obohatit také o kombinaci hned několika různých providerů současně. Při nastavování můžete zvolit až 3 partnery napříč různými segmenty. A rozšíření se netýká pouze providerů, nýbrž i samotných služeb. Úroveň vizibility s vylučovanými segmenty nebo cílení dle kontextu tak nyní může kombinovat dle libosti.

1st party never killed nobody

Adform DMP neboli Data Management Platform vám nyní umožní nahrávat 1st party uživatelské identifikátory. Jedná se o první krok k tomu, aby bylo možné zcela nahradit cookies třetích stran. U 3rd party se využívá manuální nahrávání a stejně tomu bude právě i u 1st party. Vy si tak můžete zvolit, zda použít API nebo server to server. 

Větší počet identifikovaných uživatelů je výhodný hned pro 2 party – vydavatele i samotné inzerenty. Identifikátory první strany je navíc možné využít i pro opakované cílení stejných uživatelů. Obrovskou výhodou těchto dat je také jejich bezpečnost – přístup obdrží vždy jen vlastník daného webu.

Ctrl C + Ctrl V 

Platforma Adform Flow všem svým klientům nabízí možnost kopírovat a duplikovat line items přímého nákupu. V RTB stačí zvolit, jaké sekce máte v úmyslu zkopírovat, a u programatických kampaní, kolik požadujete kopií. I vaše pracovní flow tak dostane pořádný upgrade.

Tag Management v novém

Uživatelé Adformu dlouho poptávali funkcionalitu, která by umožňovala export tagů na základě preference. Ta je nyní na platformě konečně dostupná a umožňuje export rovnou do txt. A přímo v přehledu vašeho Tag Managementu můžete navíc nově výdej tagů pozastavit

S Adformem cíl neminete

Pokud inzerujete v Ads a Skliku, Adform může být zajímavým rozšířením vašich kampaní. Díky této platformě dokážete zasáhnout i specifické segmenty uživatelů, ke kterým byste se v jiných reklamních systémech nedostali, a přinést jim relevantní sdělení.

Pokud si nejste jistí, jak z display kampaní vytěžit maximum, určitě se nám ozvěte. Rádi vám poradíme nebo třeba přichystáme i nějaký workshop. :)


Lukáš Horáček

Svoje pasivně nabyté zkušenosti se nyní snažím aktivně dostat do každého textu – na sociálních sítích, v článcích, kampaních i na webech.