Novinky z Google Performance & Branding Summitu

Google každý rok pořádá konferenci Performance & Branding Summit, kam zve všechny zástupce z řad předních agentur i samotných klientů. A my jsme na něm nechyběli. Sepsali jsem pro vás vše, co nás na letošním PBS zaujalo a mohlo by se hodit i vám.

Zvýší se výkon display kampaní?

Snad již brzy bude dostupná nová metoda cílení reklam Display Select Keywords. Ta by měla ukazovat vaši reklamu hlavně na základě vyhodnocování zájmu uživatele o nákup. A především na webech, které nejlépe konvertují. Což je velmi dobrá zpráva hlavně pro malé inzerenty, kteří nemají k dispozici velké rozpočty na bannerovou reklamu.

Automatické cílení v Google AdWords

Na úrovni reklamní sestavy se dá v AdWords Editoru přepínat mezi neaktivním, agresivním a konzervativním cílením. Toto rozšíření má za následek, že vybrané cílení (remarketing) nebude oslovovat pouze uživatele z vašeho seznamu, ale rozšíří se i o ty, kteří vykazují podobné znaky (navštěvují podobné weby, mají zájem o podobné produkty, systém si o nich myslí, že jsou stejného pohlaví a podobně).

To by mělo vést ke zvýšení výkonu. Pokud chcete svůj remarketing rozšířit razantněji, tak se dají zvolit přímo cílení na podobná publika. Ta jsou také vytvářena na základě podobnosti, ale už neobsahují vaše původní uživatele.

Automatizace přes AdWords skripty

I základní skripty pro úpravu nabídek mohou vylepšit výkon vašeho e-shopu. Třeba na základě počasí. Na této stránce naleznete 131 skriptů do Google Adwords zcela zdarma. Při správě velkého množství účtů si vezměte na pomoc funkce upozorňování. Ušetří vám spoustu času. Navíc před nedávnem vyšel perfektní článek od Markéty Kabátové s možnostmi adwords skriptů.

Jak testovat XML feed pro Google Nákupy?

Feed nejprve rozdělte na dvě poloviny. Je potřeba alespoň měsíc nedělat úpravy a porovnat oba vzorky, jestli mají podobné trendy v hledanosti a výkonu, aby byly výsledky testu poté aplikovatelné a relevantní.

Poté se můžete pustit do testování. Od jednodušších věcí, které zvládnete sami (příp. pomocí Mergado), jako změna nadpisů produktů a popisků či doplnění kategorií (pokud je ještě nemáte), až po změnu fotografií produktů za nějaké zajímavější, které budou více přitahovat oči uživatelů.

V současnosti netrpělivě čekáme na zpřístupnění remarketingu ve vyhledávání pro Google Nákupy.

Remarketingové seznamy z Google Analytics (GA)

Pomocí GA se dají vytvářet velmi sofistikované seznamy. Ty je možné importovat do AdWords a cílit na ně. V GA si po zapnutí remarketingu můžete seznamy přizpůsobit na míru – třeba vybrat pouze ženy, které byly na našem webu. To je velmi užitečné pro e-shopy s rozmanitým sortimentem.

Co s anonymous.google.com?

Report umístění anonymous.google.com často obsahuje prémiové weby, které nechtějí být zveřejněny. Už žádné „nevím co to je tak tam být nechci“. Stačí vyloučit jen ty hůře fungující části tohoto souhrnného reportu.

Video pro branding i výkon

Řada případových studií ukazuje velký vliv videa na vnímání značky i povědomí o produktech. Dobrou zprávou je, že rozpočet nemusí být v řádech statisíců korun. Použitelné video se dá natočit i třeba za pět tisíc a měsíční propagace se dá udělat za tisícovku. Tím se reklama na Youtube stává dostupnější než kdy jindy.

Záleží vždy na konkrétní potřebě a možnostech. Video má velmi široký záběr využití. Pomocí AdWords můžete třeba všem, kteří navštívili váš web, ukázat při návštěvě Youtube video, které dokáže vzbudit silné emoce a podpořit zájem o produkt nebo službu.

Při akvizici nemusí být na škodu, když lidé po zhlédnutí videa hned nejsou celí žhaví jít na web. Můžeme si z nich vytvořit remarketingové seznamy a oslovit je bannery či textem.

Pro kampaně s rozpočtem více než 25 000 Kč denně jsou nově k dispozici i Brand lift surveys. Tedy průzkumy povědomí o značce. Částečně si ho navolíte sami – s kým se chcete srovnávat, jaká je vaše konkurence apod. Potom se uživatelům, kteří vaši reklamu viděli, ukáže krátký dotazník. Díky tomu získáváte cennou zpětnou vazbu.

Reklama na YouTube měla vždy měřitelný efekt v navýšení povědomí o značce a ad-recall – tedy vybavení si reklamy. Největší podíl na tom má kreativa. Ale s tím se dá také dobře pracovat. Video má také prokazatelný vliv na zvýšení organického provozu ve vyhledávání.

Brzy budou k dispozici remarketingové seznamy z videa pro vyhledávání (RSLA). Pomocí nich si pohlídáte, že vám zákazníka nabuzeného reklamou nepřebere konkurent. Videoreklama se dá velmi přesně cílit a vyplatí se tedy i menším inzerentům.

A na závěr malý hack z Googlu

Přes AdWords se dá nastavit nepřeskočitelná reklama. Pro spoty dlouhé 15–20 sekund při použití platebního modelu CPM.

Další poznatky z konference shrnuli:

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Starám se převážně o výkonnostní PPC kampaně. Ale zabývám se i Videoreklamou a Display kampaněmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *