Otestovali jsme Bumper 2.0 a poradíme vám, jak na něj

Slyšeli jste už o Bumper Ads? Google tento typ reklamy nedávno aktualizoval a novou verzi reklamy jsme se rozhodli otestovat. Zajímalo nás, zda budou výsledky odlišné a skutečně dostaneme za méně peněz více zhlédnutí. Pokud vás zajímá, jak naše testování dopadlo a kterou verzi Bumper Ads doporučujeme, čtěte dál.

Stručně o Bumper Ads

Bumper Ads patří mezi YouTube reklamy typu TrueView In-stream, které se dají nastavit a spustit přes AdWords. Od klasické In-Stream reklamy se liší svou nepřeskočitelností a maximální délkou 6 sekund. Za tento čas moc parády nenaděláte. Proto je tento formát využívaný hlavně na remarketing nebo ve větších kampaních jako doplněk ke klasickým formátům (přeskočitelným trueview In-Stream a Video discovery – dříve In-Display).

Možnosti cílení a nastavení jsou stejné jako u In-stream videa. Cena za zhlédnutí je zde ale výrazně nižší. Je vcelku jasné proč.

Bumper 1.0

U první verze (říkejme jí Bumper 1.0) jde nabízet klasicky na CPV, tedy cenu za zhlédnutí. Že se jedná o Bumper, v rozhraní poznáte jedině v náhledu reklamy, kde chybí tlačítko přeskočit. Nastavení je jednoduché, stačí nahrát šestisekundové video na YT a pak klasickým způsobem vytvořit videoreklamu v AdWords editoru nebo rozhraní.

Občas může být matoucí, že video o pár setin delší ukáže AdWords jako 7 sekund dlouhé. Rozhodující je však délka uvedená na YouTube. Pokud tam vidíte správnou, je to v pořádku a reklama se spouští jako Bumper. Tato verze Bumper Ads  je dostupná pro všechny inzerenty.

Co přinesl Bumper 2.0?

Jak zaznělo na Performance & Branding Summit 2016, nově bude možné nabízet i prostřednictvím CPM, tedy ceny za tisíc zobrazení (což pro odlišení označujeme jako Bumper 2.0).

Nová verze s možností nabídek CPM je zatím v beta verzi. Nespolupracuje s editorem a v rozhraní vypadá odlišně už při vytváření kampaně. Teoreticky však máte díky nabídkám na CPM možnost snížit cenu za zhlédnutí. Hlavně pokud využíváte nějakou silnější měnu (GBP, USD, EUR). Snad bude funkce brzy standardně dostupná ve všech účtech.

Praktické rozdíly?

Při našem menším testu se ukázalo pár zajímavých věcí:

Bumper 1.0

  • Měl lepší CTR a nižší CPC (v rámci YouTube).
  • Přinesl více přímých konverzí i konverzí po zobrazení (prodeje na e-shopu).
  • Měl vyšší CPM v průměru o 188 %.
  • Díky vyšší CPM tu je i vyšší CPV.

Bumper 2.0

  • Rád se zobrazuje mimo YT (v partnerských přehrávačích).
  • V partnerských přehrávačích má vysokou CTR (2x vyšší než Bumper 1.0) a nízkou CPC (5x nižší než Bumper 1.0).
  • V partnerských přehrávačích má ještě o 50 % nižší CPM než na YT.
  • Je o 188 % levnější než Bumper 1.0.
  • Na YT měl horší výsledky z pohledu CTR (10x nižší míra prokliku než Bumper 1.0) i CPC (5x vyšší než Bumper 1.0).
  • Výrazně horší výsledy z pohledu konverzí a konverzí po zobrazení.

Nastavení kampaně

Bumper Ads jsme testovali u 4 různých videí, které jsme spouštěli postupně jako seriál. Cílení bylo akviziční na lidi, kteří nenavštívili e-shop za poslední rok. Obě verze Bumperu měly stejné doprovodné prvky (bez doprovodného banneru, ale s CTA overlay). Cílení bylo shodné.

Ani jedna verze nám nepřinesla žádné followery ani získaná zhlédnutí. Kvalita návštěvnosti na webu se nevymyká očekávání, které byste měli u videoreklamy – za moc nestojí.

Závěrečné hodnocení

Tento formát se mi osobně moc nezamlouvá. O přínosu pro značku mám pochybnosti, spot je strašně krátký. Nicméně nízká cena v kombinaci se silným hlavním spotem kampaně dává tomuto typu reklamy smysl a vytváří pro něj i prostor v reklamním rozpočtu.

Je potřeba si však pohlídat, kde se spot zobrazuje. Hlavně u Bumperu 2.0, který na rozdíl od první verze nebo klasického In-stream videa zřejmě vyhledává nejnižší CPM, která je na méně kvalitních partnerských přehrávačích. Sem patří zejména herní weby. Je proto na vašem zhodnocení, jestli je toto umístění pro vás přínosné či nikoli.

Nastavení sítí, kde se bude reklama zobrazovat

Nastavení sítí, kde se bude reklama zobrazovat

Je škoda, že z krátkého videa nejdou vytvářet remarketingové seznamy diváků, využití by se určitě našlo.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Starám se převážně o výkonnostní PPC kampaně. Ale zabývám se i Videoreklamou a Display kampaněmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *