Piloti, kutilové, mozek aneb Střípky ze Social Restartu 2019

Visačku na krk, zabořit se do sedačky a zírat, jak sekundy neúprosně utíkají. 5 – 4 – 3 – 2 – 1! Animovaná ruka dramaticky zmáčkla rudé tlačítko a přišla exploze. Exploze informací. Na celé kolo střílely pojmy – kampaň, cílovka, analytika, data, socky, influenceři, výzkum… Každého zasáhlo něco. A co právě nás?

Social Restart 2019

Poznámky na výšce? Jedině s Pilotem

Zadání bylo jasné – oslovte novou cílovou skupinu a navyšte prodeje pera Pilot G-2. A tak se lidi z Fragile vrhli na průzkum mezi vysokoškoláky. Zjistili, že mileniálové kladou důraz na individualitu, záleží jim na vzdělání a rádi se baví. Chtějí mít hluboký vztah nejen k tomu, co dělají, ale také k tomu, co kupují.

Zjisti, jaká jsi pilotí osobnost
Kampaň značky Pilot zaměřená na studenty vysokých škol

Nápad kreativního týmu byl geniální. Navrhli koncept, jehož základem byla microsite s testem osobnosti. Po vyplnění student zjistil, jaký typ osobnosti je, dali mu personalizované tipy na učení a doporučili, jaká barva pera Pilot se k němu hodí nejvíc.

Forma se vlastně podobala horoskopu – když máte šikovné copy, vždycky se s tím někdo ztotožní. Informace z testu totiž nebyly nijak podložené, ale na studenty to fungovalo bezvadně. O tom vypovídají i čísla: 62 000 dokončený dotazníků, 19 000 e-mailů a nárůst prodejů Pilot G-2 o 297 %. Bomba! Mimojiné se tady potvrdilo, že Instagram u mladé cílovky prostě frčí: přes 80 % lidí přišlo na test právě z něj.

Výsledek testu v rámci kampaně Pilot
62 000 dokončených dotazníků, 19 000 e-mailů a nárůst prodejů o 297 %. Úspěšná kampaň

Tip: K celé kampani nás napadá ještě jeden insight, který na přednášce nepadl – vysokoškoláci jsou jedni z největších prokrastinátorů. Budou dělat cokoliv, jen aby oddálili povinnosti. Zabavte je něčím jednoduchým, vyvolejte v nich pocit, že tím vlastně dělají něco pro sebe, a máte vyhráno.

Jsme národ kutilů

Prosím vás, udělejte nám kampaň, ale hlavně toho moc neprodejte.” I taková zadání existují. Setkali se s ním v agentuře Brain One. Značka izolací ISOVER s prodejem trable nemá. Jakto? Češi chtějí pořád něco stavět, řemeslníků je málo a čekací doby se prodlužují. A tak se většina pouští do stavebních prací svépomocí. Problém je, že při tom nadělají spoustu chyb. Proto se jim Braiňáci rozhodli v kampani pomoci.

Natočili desetidílný krimi seriál Izolační inspektoři, kde hlavní hrdinové zkoumají stavby a rekonstrukce. Přitom poukazují na nejčastější chyby, kterých se lidi při zateplování dopouští. Tomu říkáme přístup. Ulehčili tak práci nejen kutilům, ale i lidem ze socialu, kteří museli odpovídat na opakující se dotazy ohledně chyb v zateplení. Kampaň podpořila také reklama na Facebooku a online bannery.

Kampaň Isover
Kampaň pomáhá Čechům stavět bez chyb. Zdroj: ISOVER

Dostaňte se do po(d)vědomí

Představte si, že stojíte před regálem a vybíráte energeťák. Co vás vede k tomu, že sáhnete právě po Red Bullu? Vojtěch Prokeš ze společnosti Behavio Labs nás přesvědčil o tom, že logika to není

Poukázal na teorii, která rozděluje myšlení na pomalé a rychlé. Impulz k výběru dané značky vychází právě z toho rychlého. Mozek se nám totiž snaží práci ulehčit a vybírá si na základě podvědomých asociací, které se značkou má. 

Pokud si myslíte, že děláte rozhodnutí uvážená, tohle číslo vás asi překvapí. 95 % všech rozhodnutí má totiž na svědomí naše podvědomí. Markeťáci, volejte hurá. I podvědomí má totiž svá pravidla, se kterými můžeme pracovat. Vojta nám dal několik tipů:

  • Krátce a jednoduše
  • Opakovat, opakovat, opakovat
  • Jednoduchost v DNA značky
  • Rozpoznatelné vzory
Pochopit, jak funguje lidské podvědomí, pomáhají karty z dílny Behavio Labs
Pochopit, jak funguje lidské podvědomí, pomáhají i karty z dílny Behavio Labs

Pokud se chcete do lidské mysli ponořit hlouběji a zajímá vás, jak funguje a podle čeho se rozhodujeme, sáhněte po knížce Myšlení rychlé a pomalé od Daniela Kahnemana. Rozhodně stojí za to.

Poznámky pod čarou

  • 60 % maminek nesleduje influencery.
  • Půlka středoškoláků nepozná rozdíl mezi reklamou a článkem.
  • Složitost zvyšuje nerozhodnost.

Alexandra Bendová

Poznat klienta, vžít se do kůže zákazníka a najít ta správná slova, která ho zaujmou. To je, oč tu běží.