Poznatky o značkách, které jsme si přivezli z BRANDstormingu

O značky našich klientů pečujeme se stejnou starostlivostí jako o tu naši. Proto jsem se vydala načerpat inspiraci a nejnovější trendy na konferenci zaměřenou právě na strategické řízení značek BRANDstorming. A stálo to za to. To nejzajímavější jsem sepsala.

Změnit zažité vnímání značky se dá. Káva místo slibů

Přednáška s názvem Jak změnit zažité vnímání značky – Tatranská káva od Michala Pastiera z agentury Zaraguza byla jako vždy vynikající. Michal nám vyprávěl o tom, jak se jim podařilo změnit vnímání Popradské kávy. Z kávy pro důchodce na žádanou kávu.

Spojení emocí (hipsteři), racionality (barista) a kontinuity (praví kávičkáři) posunulo kampaň na vyšší level a zaručilo její úspěch. A co o ní řekl Michal na závěr? „Pokud dokázala změnit vnímání spotřebitele káva se šlehačkou na obalu, dokáže to každá značka.“

popradská káva zaraguza brandstorming

Jedním z požadavků klienta bylo zachovat původní obal, aby se značka neodcizila stávajícím zákazníkům

Dvakrát měř, jednou brand

Na své přednášce Měřit značku? Proč? Jak? A co s tím potom? nám Renata Rosendorfská z MEC Czech s.r.o. prozradila, že každá značka by měla mít maximálně 3 hodnoty a na ty se plně soustředit. Pokud jich má více, bude jen těžko naplňovat všechny a dělat dobrou práci. Zdůraznila, že je potřeba neustále své hodnoty porovnávat s konkurencí. Hlídat si, že se odlišujeme a že své hodnoty naplňujeme lépe než konkurenti.

U samotného měření značky (BRAND Trackingu) nám vysvětlila jednotlivé kroky a otázky, pomocí kterých můžeme brand měřit. Hlavní jsou podle ní otevřené otázky, které dají zákazníkům prostor pro nejcennější podněty a nápady.

Firma si za svými hodnotami musí stát. To nám na závěr i názorně ilustrovala.

brandstorming proficio

„Neslibujte zákazníkovi koně, když budou nakonec krávy.“

I silné značky se potřebují o něco opřít

Ondřej Rudolf z JANDL Praha nám ve své přednášce Strategická pozice značky – o co se opírá silná značka vysvětlil, proč je komunikace značky tak důležitá. A co ji dělá silnou. Doporučil brandové strategie plánovat v ideálním případě na 2 roky. Na delší dobu to nemá příliš smysl. Představil i tento model, který pomůže při tvorbě strategie ujasnit myšlenky a definovat jasné cíle.

strategická triangulace značky

Jak dosáhnout, aby zákazník chtěl spolupracovat ještě více než dosud? Základem silného brandu je jednoduchá a konzistentní komunikace. Ukažte, že vám jde o něco víc. Nakazte zákazníka posláním své značky. Ať ví, co chcete, a může se s tím ztotožnit. 

branding vládních úřadů z brandstormingu

Takhle to svojí značkou lidem (ne)usnadňují vládní úřady

Budujete značku svému e-shopu? Měli byste

Pokud vás zajímá, jak budovat brand e-shopu, pak byla přednáška 10 tipů, jak může e-shop budovat svou značku od Mateze Jindry přesně pro vás. Byla plná užitečných myšlenek, kterých by se měl držet snad každý e-shop. Například:

  1. Dobrý název vás odliší. Není zrovna vhodné, když se e-shop s porcelánovými slony jmenuje porcelánoví-sloni.cz. Pravděpodobně nebudete jediní, kdo takto uvažoval, a zapadnete.
  2. Předejte zákazníkům poslání značky, ať se s ním můžou ztotožnit.
  3. Naslouchejte zákazníkům a ukažte lidskou tvář. Naslouchejte zpětné vazbě. Využívejte ji při dalším rozvoji. Pokud je nějaký problém, nestrkejte hlavu do písku. Reagujte, komunikujte, konejte. Nebojte se ukázat své zaměstnance na webu a získat bonusové body důvěry.
  4. Komunikujte konzistentně. Používejte všude stejné logo, pište název své značky všude stejně. Prostě dodržujte jednotný vizuální a komunikační styl.
  5. Udělejte z běžných záležitostí zážitky pro zákazníky. Někdy stačí i zábavné texty nebo malé překvapení.
  6. Využívejte hashtagy, buďte autentičtí a buďte i offline.

A hlavně nezapomínejte na zákazníka, je to přece o něm.

Jak na brandové kampaně a vychytávky k tomu

O něco techničtější část konference zastupovala Zuzana Bergrová z Go.Direct. V přednášce s názvem Jak budovat značku pomocí online reklamy nám shrnula nejefektivnější kanály pro brandovou kampaň. Nechyběla stále populárnější videa, rich media ani nestandardní formáty (branding plochy, mobilní reklamu a další). Doporučila nám více využívat rich media formy, protože mají až 5x vyšší míru prokliku a o 70 % vyšší engagement time.

Nezapomněla ani na zajímavé ukázky:

????????????????

Kdo je v zemi zdejší nejbrandovatější?

Jako třešničku na dortu bych zmínila výzkum od Lovebrand o Tvorbě a řízení značek v ČR v roce 2016. Zjistili, že téma značek ještě není zcela mainstream, což je dobře. Je to totiž příležitost pro všechny firmy, které začínají své značky systematicky řídit už dnes. Zajímavým zjištěním bylo také to, že podle respondentů jsou nejlepší české značky Kofola, Škoda Auto a Zoot.

hm

Dovolím si tvrdit, že konference BRANDstorming byla vynikající událostí v oblasti brandové komunikace a odcházela jsem z ní inspirovaná. Díky získaným poznatkům budeme moci našim klientům přinést lepší služby, jejich značky ještě více hýčkat a hlavně je posunout vpřed.

Na závěr si dovolím půjčit povedený nápad od chlapců z Remembershipu:

emoji

Žaneta Kučarová

Žaneta Kučarová

Pomáhám značkám být lepšími a kreativnějšími. Mými pomocníky jsou nápady a Photoshop.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *