Queen jako lamač srdcí a reklamních rekordů

Nejen z rádií, ale i televizních spotů zní songy legendární kapely Queen už desítky let. Objevily se v propagacích na hotely, auta nebo žvýkačky a suverénně patří mezi nejpoužívanější interprety v historii reklamy. Vybrali jsme pro vás několik z těch, které díky Queen dostaly pořádný říz.

Queen jako lamač srdcí a reklamních rekordů
Queen jako lamač srdcí a reklamních rekordů

Nejen z rádií, ale i televizních spotů zní songy legendární kapely Queen už desítky let. Objevily se v propagacích na hotely, auta nebo žvýkačky a suverénně patří mezi nejpoužívanější interprety v historii reklamy. Vybrali jsme pro vás několik z těch, které díky Queen dostaly pořádný říz. Podle webových stránek Queenpedia vzniklo mezi lety 1985 a 2012 více než 6 desítek reklam s písněmi od Queen. A protože se stále využívají, bylo by současné číslo zase o něco vyšší. V reklamě máte zhruba 30 vteřin na to, abyste odvyprávěli komplexní příběh. Chce to něco trefného, co zaujme na první dobrou. Queen mají všechno – jasné, výstižné a dostatečně výrazné sdělení, které je zabalené v explozi originálních melodií. A tak jejich písničky zní v reklamách dodnes a zarývají se do paměti i mladším generacím. 

Nejpoužívanější songy v historii reklamy patří Queen

https://vimeo.com/88855883 Prostý příběh, a přece díky originálnímu nápadu tak skvělý. Vypadá to jako vcelku obyčejná konverzace, která se každou chvílí zvrhne ve rvačku. Asi v polovině reklamy nám to ale začíná být povědomé. A když začne hrát hudba, wow efekt je na světě.

Málokterý rebranding zahýbe pozorností lidí tak, jako se to nedávno podařilo značce John Lewis & Partners. Stačilo jim 5 natáčecích dní a 82 dětí na to, aby ukázali, že i z obyčejné události může vzniknout něco neobyčejného.

***

Bohemian Rhapsody prostě táhne. Film získal Zlatý glóbus, stejnojmenný song v roce 2005 v prodejích překonal Beatles. Jeho nahrání trvalo tři týdny, za což se dá stihnout natočit i celé album, ale rozhodně se to vyplatilo. Tohle video není ničím jiným než skvělou reklamou na film – žádný „obyčejný“ trailer.

I Google miluje Freddieho

Všimli jste si, že čas od času použije Google místo svého standardního loga animované video nebo originální grafiku? Jde o tak zvané Google Doodle (česky „sváteční logo“), které Google zveřejňuje k oslavení významných dnů, výročí a podobně. Jeden takový doodle vznikl i u příležitosti nedožitých 65. narozeniny Freddieho. Kam přišel Freddie Mercury, tam s ním vtrhla neuvěřitelná energie. A že ji jen tak něco nezastavilo, perfektně reprezentuje i song s příznačným názvem Don’t stop me now. Google tedy pro oslavu jeho života nemohl vybrat lepší píseň – rock, který si smočil prsty v disco stylu.

***   

Výhodou Queen je jejich pozitivní přístup k licencím na jejich tvorbu. Výjimkou není ani bankovní sektor. Znáte slovní spojení „z toho zešedivím“? Tak s Visou to nebude. Alespoň to se společnost snažila ukázat v reklamě z roku 2013, kdy hlavní hrdina naopak z každým krokem mládne.

Když jsou na scéně Queen, nuda nebude

Originální melodie a texty jsou to, co Queen odlišuje. Skoro bychom se vsadili, že alespoň jedna reklama vznikla tak, že si její autor vzpomněl na určitou písničku, melodii nebo rif a řekl si, že to je přesně ono.

***

A jedním z těch chytlavých songů je rozhodně We will rock you. Pepsi má ve světě zvučné jméno, a proto musí být jejich kampaně pořádně výrazné. Společnost vzala tehdejší pěvecké ikony a nechala je promlouvat k lidem. Nutno říct, že jejich výběr určitě nebyl náhodný. Enrique, Beyonce, Britney a Pink – každý z nich v té době oslovoval trochu jinou cílovou skupinu a dohromady tak měla reklama skvělý zásah. Při natáčení byl dokonce přítomný sám Brian May, autor skladby a kytarista Queen.  

***

Skvělou práci s laděním obrazu a hudby odvedli autoři reklamy pro Světový fond na ochranu přírody. Dnes už je to poměrně časté, ale v roce vydání to zase tak běžné nebylo. Plameňáci otáčející hlavu do rytmu nebo vykukující mládě na slova „it’s miracle“, to pobaví každého milovníka přírody. A to byl účel.

Závěrem

V dnešní době už nestačí a často ani nefunguje obyčejná reklama, která člověku sděluje základní údaje o produktu, zážitku, čemkoli. Uživatel je přehlcený a je těžké ho opravdu zaujmout. Proto současné reklamy musí mířit někam dál, aby v člověku vzbudily zájem, emoce a v ideálním případě – aby se nad sdělením člověk zamyslel a uvízlo mu v paměti. To obnáší vytvořit příběh, který napoví, v čem je nabídka jiná a lepší. A Freddie Mercury, ten uměl příběhy odvyprávět. Není pochyb, že nový film Bohemian Rhapsody trhá rekordy a ještě víc zvyšuje povědomí o této legendě mezi kapelami. Je jen otázkou času, kdy se objeví další originální reklamní kampaň, která tuhle příležitost využije.

***