Sklik Bidding je skript, který pomůže automaticky kontrolovat cenu za proklik (CPC) vašich reklamních sestav na Skliku, zefektivnit bidování a tím ušetřit čas na další rozvoj klienta.
Jak funguje? Sleduje výkon reklamních sestav v určitém období, zařazuje je do různých kategorií podle výsledků a poté upravuje CPC podle dané kategorie.
Skript podporuje tři typy kampaní:
- Kampaně ve vyhledávání - SEA (plnotextové reklamy, ne brandové BRD),
- Dynamický Remarketing - DRM,
- Klasický remarketing REM.
Kategorizace reklamních skupin
Reklamní sestavy mohou spadat do jedné ze čtyř kategorií:
- COST: Reklamní sestavy, které utrácejí peníze, ale nemají žádné konverze. U těchto sestav se CPC snižuje na minimum.
- TOP: Hlavní tahouni účtu s PNO/CPA výrazně lepším než je cíl klienta. Snažíme se držet na předních pozicích a CPC maximalizujeme.
- GOOD: Reklamní sestavy, které splňují cíle klienta v oblasti PNO nebo CPA. U těchto sestav se CPC postupně zvyšuje.
- EXPENSIVE: Reklamní sestavy, které nesplňují cíle v oblasti PNO nebo CPA. U těchto sestav se CPC pomalu snižuje.
Dříve jsme vše nastavovali pomocí sheetu, kam jsme zadávali různé podmínky a vybírali si, na které typy kampaní skript využijeme:
Původní nastavení Sklik biddingu pomocí sheetu.
Výstup skriptu jsme viděli na dalším listu, kde jsou přehledně uvedeny metriky jednotlivých reklamních sestav za zvolené období, jejich výkon, zařazení do příslušné skupiny podle výkonu a tomu odpovídající změna CPC:
Výstup skriptu v sheetu.
Aktuálně už skript využíváme pomocí našeho systému pro správu skriptů Logos. V Logosu máme všechny skripty na jednom místě v přehledném UI, specialisté zároveň dostávají reporty skriptů ke svým klientům denně do emailu. Nemusí tak skripty nasazovat ručně v jednotlivých účtech a pomocí Google Sheets, ale vše zvládnou nastavit i kontrolovat v Logosu. Snadnější správa a organizace skriptů vede k velké úspoře práce i času každého specialisty.
Výstup z Logosu do emailu.
Nastavení skriptu Sklik bidding v Logosu.
Výstup Sklik biddingu v Logosu.