Sklik Bidding: Zefektivněte své kampaně na Seznamu

Automatické strategie v Google Ads zná a využívá určitě většina z nás. V Skliku ale kampaně optimalizujeme stále „ručně“. Abychom zefektivnili naši práci a maximalizovali výkon kampaní, vymysleli jsme v Proficiu Sklik bidding.

Automatizace kampaní v Skliku.
Automatizace kampaní v Skliku.

Sklik Bidding je skript, který pomůže automaticky kontrolovat cenu za proklik (CPC) vašich reklamních sestav na Skliku, zefektivnit bidování a tím ušetřit čas na další rozvoj klienta.

Jak funguje? Sleduje výkon reklamních sestav v určitém období, zařazuje je do různých kategorií podle výsledků a poté upravuje CPC podle dané kategorie. 

Skript podporuje tři typy kampaní: 

  • Kampaně ve vyhledávání - SEA (plnotextové reklamy, ne brandové BRD),
  • Dynamický Remarketing - DRM, 
  • Klasický remarketing REM.

Kategorizace reklamních skupin

Reklamní sestavy mohou spadat do jedné ze čtyř kategorií:

  1. COST: Reklamní sestavy, které utrácejí peníze, ale nemají žádné konverze. U těchto sestav se CPC snižuje na minimum.
  2. TOP: Hlavní tahouni účtu s PNO/CPA výrazně lepším než je cíl klienta. Snažíme se držet na předních pozicích a CPC maximalizujeme.
  3. GOOD: Reklamní sestavy, které splňují cíle klienta v oblasti PNO nebo CPA. U těchto sestav se CPC postupně zvyšuje.
  4. EXPENSIVE: Reklamní sestavy, které nesplňují cíle v oblasti PNO nebo CPA. U těchto sestav se CPC pomalu snižuje.


Dříve jsme vše nastavovali pomocí sheetu, kam jsme zadávali různé podmínky a vybírali si, na které typy kampaní skript využijeme:

 Původní nastavení Sklik biddingu pomocí sheetu.

Původní nastavení Sklik biddingu pomocí sheetu.

Výstup skriptu jsme viděli na dalším listu, kde jsou přehledně uvedeny metriky jednotlivých reklamních sestav za zvolené období, jejich výkon, zařazení do příslušné skupiny podle výkonu a tomu odpovídající změna CPC: 

Výstup skriptu v sheetu.

Výstup skriptu v sheetu.


Aktuálně už skript využíváme pomocí našeho systému pro správu skriptů Logos. V Logosu máme všechny skripty na jednom místě v přehledném UI, specialisté zároveň dostávají reporty skriptů ke svým klientům denně do emailu. Nemusí tak skripty nasazovat ručně v jednotlivých účtech a pomocí Google Sheets, ale vše zvládnou nastavit i kontrolovat v Logosu. Snadnější správa a organizace skriptů vede k velké úspoře práce i času každého specialisty.

 Výstup z Logosu do emailu

Výstup z Logosu do emailu.

Nastavení skriptu Sklik bidding v Logosu.

Nastavení skriptu Sklik bidding v Logosu.

 Výstup Sklik biddingu v Logosu.

Výstup Sklik biddingu v Logosu.

Jak nastavit Sklik Bidding

Při využívání Sklik Biddingu můžeme specifikovat, na které typy kampaní se chceme zaměřit. Pro každý typ kampaně si zvolíme metriku pro kategorizaci (PNO nebo CPA), délku časového období (kolik dní zpětně od dneška) a které kategorie chceme sledovat (například můžeme chtít řídit pouze reklamní sestavy s náklady a bez konverzí, takže zvolíme pouze kategorii COST).

Nastavení prahových hodnot a limitů

Pro každou kategorii musíme také specifikovat prahové hodnoty a limity, které pomohou rozlišit jednotlivé kategorie.

Podmínky zahrnují:

  • Minimální počet kliknutí a Minimální počet konverzí: Objemové metriky, aby skript neřešil sestavy s minimálním nebo statisticky nevýznamným objemem
  • Minimální pozice: Jde o limit pozic mezi konkurenty; nad tuto pozici už skript nebude CPC zvedat. Využívá se pouze pro TOP a GOOD sestavy (pouze pro SEA kampaně).
  • Maximální hodnota metriky: Maximální hodnota pro PNO nebo CPA pro TOP a GOOD sestavy. Minimální pro EXPENSIVE sestavy.

Limity zahrnují:

  • Procentuální změna: O kolik procent se má změnit CPC oproti aktuální maximální CPC reklamní sestavy. Tím zabráníme extrémním skokovým změnám.
  • Hodnotový limit: Maximální (GOOD, TOP) nebo minimální (EXPENSIVE) hodnota pro nově vypočítanou CPC.

Specifické podmínky pro kategorie

Některé kategorie mají specifické podmínky, které reklamní sestavy musí splňovat, aby do těchto kategorií spadaly.

  • Kategorie COST: Reklamní sestava musí mít nula konverzí a náklady vyšší nebo rovné maximální hodnotě metriky (spendu).
  • Kategorie TOP a GOOD: Reklamní sestava musí mít stejný nebo vyšší počet kliknutí a konverzí než prahové hodnoty dané kategorie, hodnota reálné metriky PNO/CPA musí být nižší nebo rovná zadané hodnoty a v případě SEA kampaní musí být pozice reklamní sestavy rovná nebo nižší než zadaná maximální hodnota pozice.
  • Kategorie EXPENSIVE: Podmínky jsou stejné jako u kategorií TOP a GOOD, ale reálná hodnota metriky PNO/CPA musí být vyšší než zadaná minimální hodnota metriky.

Flow skriptu

Skript postupně prochází reklamní sestavy ve směru COST > TOP > GOOD > EXPENSIVE a zkouší, do jaké kategorie reklamní sestava podle podmínek spadne. 

Po zařazení sestavy do kategorií se vypočítá nová hodnota CPC pomocí aktuální maximální CPC reklamní skupiny a uživatelem definovaného limitu pro procentuální změnu. 

U kategorií GOOD, TOP a EXPENSIVE je konečná hodnota CPC také omezena absolutním hodnotovým limitem, který nastavuje uživatel. Navíc může být v nastavení reklamní sestavy ve Skliku stanoven limit pro CPC, který skript nemůže překročit, takže konečná hodnota CPC může být dále omezena tímto limitem. Díky tomu si pojistíme, aby skript nenastavil šílené hodnoty, ale aby se držel v daných mezích.

Pokud chceme nejdříve jen sledovat, jak skript funguje,  jak by pracoval a měnil CPC, můžeme jej nastavit pouze na “pozorování”. Takto můžeme testovat různé nastavení podmínek a sledovat, zda jsou změny navrhované skriptem smysluplné. 

Vyšperkujeme i vaše Sklik kampaně

Efektivní správou kampaní a automatizací procesů můžete ušetřit cenný čas i peníze. Náš tým profíků vám rád poradí i s vašimi PPC reklamami. Stačí se ozvat!

Mrkněte, s čím vám pomůžeme

PPC 17. 09. 2024