Jak mnozí jistě víte, Google začal začátkem října zobrazovat bezplatně reklamy v záložce Shopping. A nás okamžitě napadlo – jak co nejlépe měřit výkon těchto platforem, abychom zároveň neměli zkreslená data z jiných zdrojů?
Kouzelné UTM parametry
Vyřešili jsme to následujícím, velice jednoduchým způsobem. Do feedu pro Google Nákupy, který se nám načítá do Google Merchant Center, jsme přidali UTM parametry. Ty označují tuto návštěvnost dle zadaného klíče níže.
Prozatím máme nastaveno jen obecné znění. V případě potřeby nebo zájmu je možné tam posílat cokoliv, co chcete. Třeba kategorie.
Díky UTM parametrům můžeme sledovat výkon dané platformy přehledně v Google Analytics. Nemusíte se však bát, že by se vám najednou přestal správně měřit výkon Google Nákupů. Po prokliku z Google kampaní se vždy za URL automaticky přidává Google Click Identifier (gclid), a tak se budou v tomto případě Google Nákupy v Google Analytics stále zobrazovat jako doposud.
Mezi daty, která vidíme v Google Analytics, a mezi tím, co ukazuje Google Merchant Center, je bohužel odchylka. Protože se ale jedná o dvě různé metriky, je tato odchylka pochopitelná. A ve výsledném srovnání není ani tak závratná.
Otázka na závěr
Má tato implementace smysl právě pro vás a váš e-shop nebo klienta? Na rovinu říkáme, že pokud máte velkou návštěvnost z Google Nákupů, doporučujeme to vyzkoušet. Efekt na výkon nebude nijak závratný, ale budete moci lépe kontrolovat, odkud zákazníci chodí a jak tato služba funguje.