Vyhledávač Glami se specializuje na módu, obuv a módní doplňky. Zařazením nabídky svého e-shopu můžete zvednout návštěvnost i zvýšit prodeje. Poradíme, jak na to.
Glami aktuálně působí v 17 různých zemích především v Evropě. Kromě standardního vyhledávače nabízí i specializovaný vyhledávač pro udržitelnou módu.
Jak inzerovat na Glami
Začátky inzerce na Glami jsou velmi jednoduché. Pro vytvoření účtu stačí e-mailová adresa, XML feed a fakturační údaje. Když jsou veškeré údaje v pořádku, konzultanti Glami registraci schválí a aktivují takzvaný free mode.
Ve free módu neplatíte za prokliky do vašeho e-shopu, ale je možné inzerovat maximálně 500 položek. Pro jeho dlouhodobé využívání je třeba implementovat Glami piXel.
Glami PiXel je základním nástrojem pro měření výsledků na Glami. Zároveň pomáhá řadit produkty v katalogu podle preferencí zákazníka.
Je důležité zmínit, že ve free režimu se produkty zobrazují až za produkty v přednostním režimu. V případě přednostního režimu posouváte své produkty na vyšší pozice v dané kategorii prostřednictvím nastavení/nabídnutí vyšší ceny za proklik.
Produkty se do Glami importují z XML feedu. Pro správné fungování kampaně a zobrazování položek jsou definované povinné tagy, které je třeba ve feedu uvádět.
Jedná se například o kategorii, výrobce nebo velikost. Názvy produktů je potřeba uvádět přesně dle specifikace Glami – tedy bez velikosti nebo barvy. Dále názvy nesmí obsahovat informace o dárku či dopravě zdarma.
Aby dostal zákazník co nejvíce informací už na Glami a nedocházelo ke zbytečným proklikům, je doporučené zasílat v XML feedu i dodatečné informace o produktu.
Může jít o cenu dopravy, materiál, barvy nebo doplňující obrázky produktu z více úhlů.
Jak ovlivnit zobrazení nabídek
Ve vyhledávání na Glami se zobrazují konkrétní nabídky jednotlivých e-shopů. Nabídky jsou dále rozdělené do kategorií, kde se řadí podle oblíbenosti a nabídnuté ceny za proklik (CPC).
Základní cena za proklik je stanovená dynamicky podle situace na trhu a pro každou kategorii a cenovou hladinu se liší.
Zároveň Glami rozlišuje CPC pro počítače a mobilní zařízení. Tyto ceny za proklik jsou oproti desktopovým navyšované multiplikátorem Glami.
Bidding je možné zasílat v XML feedu prostřednictvím tagu GLAMI_CPC nebo jej nastavit v administraci Glami na jednotlivé kategorie, kde se uvádí procentuální navýšení ceny za proklik oproti minimální.
Jak kampaně rozšířit
- Sbírejte recenze
Pro zvýšení důvěryhodnosti vašeho e-shopu a nabízených produktů doporučujeme zapojení do recenzního programu Glami TOP. Kromě recenzí, které můžete dále prezentovat i na svém webu, umí hodnocení ovlivnit i získání lepších pozic, zvýšení konverznosti i se snížení počtu vratek. Pokud již využíváte recenzní programy dalších srovnávačů, zvažte nasazení tohoto rozšíření.
- Využijte jedinečnost svého zboží
Místním designérům a výrobcům věnuje Glami vlastní sekci Lokální design. Stejně tak má i vlastní sekci s udržitelnou módou. Pro zařazení a získání odznaku je potřeba splnit alespoň 4 z těchto 5 bodů:
- Materiály → organické, rozložitelné nebo recyklované
- Výroba → šetrný proces výroby
- Pracovní podmínky → fér pracovní podmínky a bezpečnost zaměstnanců
- Transparentnost → transparentní seznam dodavatelů a proces výroby
- Certifikace → e-shop disponuje certifikátem Fairtrade či GOTS
Doklady o splnění podmínek kontrolují konzultanti Glami. Podobně je to u lokálního designu, kde je potřeba doložit nutná potvrzení.
- Odlište se od ostatních
V případě, že je e-shop oficiálním prodejcem inzerované značky, je možné zažádat o označení oficiální obchod.
Systém Glami také dokáže detekovat změny u produktů. Při zlevnění ceny přidá ke zboží štítek s výší slevy. Obdobně také na prvních 14 dní označí nově přidané produkty v XML feedu. Služby můžete rozšířit také o CSS program.
Pojďme do toho společně
S inzercí na Glami máme dobré zkušenosti. Rádi s vámi zkonzultujeme postup a pomůžeme s registrací nebo správou kampaní. Stačí se ozvat.