Víme, jak vám Glami přivede nové zákazníky

Vyhledávač Glami se specializuje na módu, obuv a módní doplňky. Zařazením nabídky svého e‑shopu můžete zvednout návštěvnost i zvýšit prodeje. Poradíme, jak na to.

Glami aktuálně působí v 17 různých zemích především v Evropě. Kromě standardního vyhledávače nabízí i specializovaný vyhledávač pro udržitelnou módu.

Jak inzerovat na Glami

Začátky inzerce na Glami jsou velmi jednoduché. Pro vytvoření účtu stačí e‑mailová adresa, XML feed a fakturační údaje. Když jsou veškeré údaje v pořádku, konzultanti Glami registraci schválí a aktivují takzvaný free mode.

Ve free módu neplatíte za prokliky do vašeho e‑shopu, ale je možné inzerovat maximálně 500 položek. Pro jeho dlouhodobé využívání je třeba implementovat Glami piXel

Glami PiXel je základním nástrojem pro měření výsledků na Glami. Zároveň pomáhá řadit produkty v katalogu podle preferencí zákazníka.

Je důležité zmínit, že ve free režimu se produkty zobrazují až za produkty v přednostním režimu. V případě přednostního režimu posouváte své produkty na vyšší pozice v dané kategorii prostřednictvím nastavení/​nabídnutí vyšší ceny za proklik.

Produkty se do Glami importují z XML feedu. Pro správné fungování kampaně a zobrazování položek jsou definované povinné tagy, které je třeba ve feedu uvádět.

Jedná se například o kategorii, výrobce nebo velikost. Názvy produktů je potřeba uvádět přesně dle specifikace Glami –⁠ tedy bez velikosti nebo barvy. Dále názvy nesmí obsahovat informace o dárku či dopravě zdarma.

Aby dostal zákazník co nejvíce informací už na Glami a nedocházelo ke zbytečným proklikům, je doporučené zasílat v XML feedu i dodatečné informace o produktu. 

Může jít o cenu dopravy, materiál, barvy nebo doplňující obrázky produktu z více úhlů. 

Jak ovlivnit zobrazení nabídek

Ve vyhledávání na Glami se zobrazují konkrétní nabídky jednotlivých e‑shopů. Nabídky jsou dále rozdělené do kategorií, kde se řadí podle oblíbenosti a nabídnuté ceny za proklik (CPC).

Základní cena za proklik je stanovená dynamicky podle situace na trhu a pro každou kategorii a cenovou hladinu se liší.

Zároveň Glami rozlišuje CPC pro počítače a mobilní zařízení. Tyto ceny za proklik jsou oproti desktopovým navyšované multiplikátorem Glami.

Bidding je možné zasílat v XML feedu prostřednictvím tagu GLAMI_CPC nebo jej nastavit v administraci Glami na jednotlivé kategorie, kde se uvádí procentuální navýšení ceny za proklik oproti minimální.

Jak kampaně rozšířit

  1. Sbírejte recenze

Pro zvýšení důvěryhodnosti vašeho e‑shopu a nabízených produktů doporučujeme zapojení do recenzního programu Glami TOP. Kromě recenzí, které můžete dále prezentovat i na svém webu, umí hodnocení ovlivnit i získání lepších pozic, zvýšení konverznosti i se snížení počtu vratek. Pokud již využíváte recenzní programy dalších srovnávačů, zvažte nasazení tohoto rozšíření.

  1. Využijte jedinečnost svého zboží

Místním designérům a výrobcům věnuje Glami vlastní sekci Lokální design. Stejně tak má i vlastní sekci s udržitelnou módou. Pro zařazení a získání odznaku je potřeba splnit alespoň 4 z těchto 5 bodů:

  • Materiály → organické, rozložitelné nebo recyklované
  • Výroba → šetrný proces výroby
  • Pracovní podmínky → fér pracovní podmínky a bezpečnost zaměstnanců
  • Transparentnost → transparentní seznam dodavatelů a proces výroby
  • Certifikace → e‑shop disponuje certifikátem Fairtrade či GOTS

Doklady o splnění podmínek kontrolují konzultanti Glami. Podobně je to u lokálního designu, kde je potřeba doložit nutná potvrzení.

  1. Odlište se od ostatních

V případě, že je e‑shop oficiálním prodejcem inzerované značky, je možné zažádat o označení oficiální obchod.

Systém Glami také dokáže detekovat změny u produktů. Při zlevnění ceny přidá ke zboží štítek s výší slevy. Obdobně také na prvních 14 dní označí nově přidané produkty v XML feedu. Služby můžete rozšířit také o CSS program.

Pojďme do toho společně

S inzercí na Glami máme dobré zkušenosti. Rádi s vámi zkonzultujeme postup a pomůžeme s registrací nebo správou kampaní. Stačí se ozvat.

 


Simona Kadurová

Pracovně mě najdete mezi affiliate a zbožovými srovnávači. Ve volném čase se odreaguji u jumpingu, knihy nebo filmu.