Víme, jak vám Glami přivede nové zákazníky

Vyhledávač Glami se specializuje na módu, obuv a módní doplňky. Zařazením nabídky svého e-shopu můžete zvednout návštěvnost i zvýšit prodeje. Poradíme, jak na to.

Glami
Glami

Vyhledávač Glami se specializuje na módu, obuv a módní doplňky. Zařazením nabídky svého e-shopu můžete zvednout návštěvnost i zvýšit prodeje. Poradíme, jak na to.

Glami aktuálně působí v 17 různých zemích především v Evropě. Kromě standardního vyhledávače nabízí i specializovaný vyhledávač pro udržitelnou módu.

Jak inzerovat na Glami

Začátky inzerce na Glami jsou velmi jednoduché. Pro vytvoření účtu stačí e-mailová adresa, XML feed a fakturační údaje. Když jsou veškeré údaje v pořádku, konzultanti Glami registraci schválí a aktivují takzvaný free mode.



Ve free módu neplatíte za prokliky do vašeho e-shopu, ale je možné inzerovat maximálně 500 položek. Pro jeho dlouhodobé využívání je třeba implementovat Glami piXel

Glami PiXel je základním nástrojem pro měření výsledků na Glami. Zároveň pomáhá řadit produkty v katalogu podle preferencí zákazníka.

Je důležité zmínit, že ve free režimu se produkty zobrazují až za produkty v přednostním režimu. V případě přednostního režimu posouváte své produkty na vyšší pozice v dané kategorii prostřednictvím nastavení/​nabídnutí vyšší ceny za proklik.

Produkty se do Glami importují z XML feedu. Pro správné fungování kampaně a zobrazování položek jsou definované povinné tagy, které je třeba ve feedu uvádět.

Jedná se například o kategorii, výrobce nebo velikost. Názvy produktů je potřeba uvádět přesně dle specifikace Glami –⁠ tedy bez velikosti nebo barvy. Dále názvy nesmí obsahovat informace o dárku či dopravě zdarma.

Aby dostal zákazník co nejvíce informací už na Glami a nedocházelo ke zbytečným proklikům, je doporučené zasílat v XML feedu i dodatečné informace o produktu. 

Může jít o cenu dopravy, materiál, barvy nebo doplňující obrázky produktu z více úhlů. 

Jak ovlivnit zobrazení nabídek

Ve vyhledávání na Glami se zobrazují konkrétní nabídky jednotlivých e-shopů. Nabídky jsou dále rozdělené do kategorií, kde se řadí podle oblíbenosti a nabídnuté ceny za proklik (CPC).

Základní cena za proklik je stanovená dynamicky podle situace na trhu a pro každou kategorii a cenovou hladinu se liší.

Zároveň Glami rozlišuje CPC pro počítače a mobilní zařízení. Tyto ceny za proklik jsou oproti desktopovým navyšované multiplikátorem Glami.

Bidding je možné zasílat v XML feedu prostřednictvím tagu GLAMI_CPC nebo jej nastavit v administraci Glami na jednotlivé kategorie, kde se uvádí procentuální navýšení ceny za proklik oproti minimální.

Jak kampaně rozšířit

  1. Sbírejte recenze

Pro zvýšení důvěryhodnosti vašeho e-shopu a nabízených produktů doporučujeme zapojení do recenzního programu Glami TOP. Kromě recenzí, které můžete dále prezentovat i na svém webu, umí hodnocení ovlivnit i získání lepších pozic, zvýšení konverznosti i se snížení počtu vratek. Pokud již využíváte recenzní programy dalších srovnávačů, zvažte nasazení tohoto rozšíření.

  1. Využijte jedinečnost svého zboží

Místním designérům a výrobcům věnuje Glami vlastní sekci Lokální design. Stejně tak má i vlastní sekci s udržitelnou módou. Pro zařazení a získání odznaku je potřeba splnit alespoň 4 z těchto 5 bodů:

  • Materiály → organické, rozložitelné nebo recyklované
  • Výroba → šetrný proces výroby
  • Pracovní podmínky → fér pracovní podmínky a bezpečnost zaměstnanců
  • Transparentnost → transparentní seznam dodavatelů a proces výroby
  • Certifikace → e-shop disponuje certifikátem Fairtrade či GOTS

Doklady o splnění podmínek kontrolují konzultanti Glami. Podobně je to u lokálního designu, kde je potřeba doložit nutná potvrzení.

  1. Odlište se od ostatních

V případě, že je e-shop oficiálním prodejcem inzerované značky, je možné zažádat o označení oficiální obchod.

Systém Glami také dokáže detekovat změny u produktů. Při zlevnění ceny přidá ke zboží štítek s výší slevy. Obdobně také na prvních 14 dní označí nově přidané produkty v XML feedu. Služby můžete rozšířit také o CSS program.

Pojďme do toho společně

S inzercí na Glami máme dobré zkušenosti. Rádi s vámi zkonzultujeme postup a pomůžeme s registrací nebo správou kampaní. Stačí se ozvat.