Mnoho firem pracuje s databázemi potenciálních či stálých zákazníků. Využívají je pro sbírání dat o uživatelích, personalizaci e-mailů pro obchodní účely, posílání newsletterů či sbírání kontaktů pro výběrová řízení. Existují nástroje, které umí tyto procesy výrazně zjednodušit. Na jeden takový se nyní podíváme. Budou to (možná trošku netradičně) Lead Ads kampaně na Facebooku.
Co jsou Facebook Lead Ads?
Jedná se o typ kampaní, které inzerentům pomáhají sbírat relevantní údaje o uživatelích. Asi nejběžnější jsou:
- Jméno,
- e-mail,
- telefon,
- město.
Facebook Lead Ads ale poskytují mnohem širší možnosti. Jedná se o speciální typ kampaně, ke které navíc nepotřebujete propojení s webem či aplikací. Vše probíhá v prostředí Facebooku.
To ale ještě neznamená, že byste neměli využít další zdroje dat. V zásadě platí, že čím kvalitnější data máte, tím lépe dovedete zacílit danou reklamu a díky tomu získáváte kvalitnější leady.
Jak spustím Lead Ads kampaň?
V Business Manageru na to existuje samostatný účel, a to Generování potenciálních zákazníků.
Jak na tvorbu formuláře
Klíčové je myslet na obsah formuláře. V jakém jazyce a s jakým úvodním obrázkem se bude formulář zobrazovat. Samozřejmě nesmíte zapomenout ani na obsah sdělení, které má uživatele přesvědčit k vyplnění údajů. To je totiž to hlavní, co potřebujete z kampaně získat.
Kromě zadání základních údajů jako je jméno, e-mail, telefon či město můžete do formuláře přidat i vlastní pole. Tím může být třeba naplánování schůzky.
Jak může takový formulář vypadat vidíte na obrázku níže. Při nastavování nezapomeňte, že není dobré vyžadovat velké množství informací. Ptejte se pouze na to, co opravdu nezbytně potřebujete. Uživatelé většinou nechtějí vyplnit citlivé údaje, pokud si k vám ještě nevybudovali určitý vztah. Zvýšit své šance ale můžete reklamním sdělením a vhodnou kreativou, která vzbudí zájem.
Cíle a výsledky
Už před spuštěním kampaně musíte přemýšlet, jestli je pro vaše cíle tento formát vhodný. Pokud ano, doporučujeme testovat formuláře s různým zaměřením. Může to být sběr dat formou:
- Soutěže o poukázky, slevové kupóny na první nákup – možnost napojení na další platformy jako Leadhub.
- Získávání e-mailů do databáze pro newsletter – formou kampaně o zasílání novinek, možnost napojení na platformy Ecomail, Mailchimp apod.
- Pro náborové kampaně – to může výrazným způsobem zvýšit počet a kvalitu účastníků ve vašem výběrovém řízení.
- Poskytování služeb – relevantní kontakt pro následné oslovení s nabídkou.
U našeho klienta jsme testovali 2 různé účely. Konverze na vyplnění formuláře na webu a Lead Ads. V testu jsme použili identické verze kreativy a reklamního sdělení. CPA za vyplněný formulář je u Lead Ads kampaně 3,6x nižší.
Lead Ads jako budoucnost kampaní?
Lead Ads kampaně jsou rozhodně zajímavým nástrojem propagace na Facebooku. Pro někoho je to opravdu perspektivní formát, který může výrazně rozšířit databázi potenciálních zákazníků nebo zaplnit výběrové řízení uchazeči.
Navíc se zde meze kreativitě nekladou. Formulář můžete libovolně kombinovat s dalšími kampaněmi podle vytyčených cílů a díky tomu získat ty nejrelevantnější výsledky. Vyzkoušeli jste Lead Ads? Podělte se s námi o svoje zkušenosti.