4. Uveďte kontaktní údaje
Webové stránky, které neposkytnou návštěvníkům dostatečné kontaktní informace a zákaznickou podporu, mohou být vnímány jako nedůvěryhodné. Poskytování jasných a snadno dostupných kontaktních informací pomáhá vytvořit odpovědnost a budovat důvěru u vašeho publika. To je důležité zejména pro stránky YMYL.
5. Zveřejněte recenze
Dle pokynů pro hodnocení kvality společnosti Google jsou online recenze důležitým zdrojem informací pro hodnotitele kvality při hodnocení pověsti firmy. Ta je úzce spjata s důvěryhodností a autoritou.
Zkuste se zaměřit na získávání pozitivních online recenzí, plošně na důležitých webech – tedy na stránkách, které uživatelé v souvislosti s vaším oborem používají a kterým důvěřují. V případě restaurace to může být například TripAdvisor.
6. Zapojte experty
Dalším ze způsobů, jak podpořit kvalitu obsahu na vašem webu, je najmout si odborníky ve vašem oboru, aby pro vás psali. To je zvláště důležité pro témata YMYL, jako je například lékařské, finanční nebo právní poradenství, kde je vysoká odbornost vysoce ceněna. U ostatních témat si pak vystačíte s tvůrci obsahu, kteří mají prokazatelné zkušenostmi v oboru.
Pokud takové možnosti nemáte, můžete udělat rozhovor s odborníkem. Začleněním odborných poznatků do svého obsahu podpoříte důvěryhodnost a autoritu ve svém odvětví, což je zásadní pro zlepšení E-E-A-T a získání loajálního publika.
7. Vytvářejte kvalitní obsah
Zaměřte se na vysoce kvalitní obsah, který upřednostňuje potřeby uživatelů. To znamená obsah, který odpovídá na otázky, nabízí rady a zanechává ve čtenářích pocit spokojenosti.
Důležitost kvalitního obsahu Google zdůraznil v konceptu Helpful Content Update, který vydal v srpnu 2022. Cílem je zajistit, aby byl obsah originální, užitečný a psán lidmi pro lidi. I článek, který byl kdysi užitečný, může časem zastarat. Proto je důležité texty pravidelně kontrolovat, abyste se ujistili, že jsou stále relevantní, informativní a aktuální.
Chci lepší obsah
8. Respektujte specifika oboru
V odvětví lékařského poradenství je zásadní zajistit, aby obsah vytvářeli jednotlivci nebo organizace s nezbytnou lékařskou odborností nebo certifikací. Informace prezentujte profesionálním způsobem a obsah je třeba pravidelně kontrolovat a aktualizovat.
V případě poradenství ve finančních, právních a daňových záležitostech by obsah měl pocházet ze spolehlivých zdrojů a pravidelně procházet ověřováním a aktualizací.
V rámci zpravodajství musí být články napsány profesionálně a prezentovat věcný obsah, který uživatelům umožní lépe porozumět událostem. Vysoce kvalitní zpravodajské zdroje mají obvykle zavedené redakční zásady a přísné kontrolní procesy.
Stránky s vědeckými informacemi by měly být vytvářeny jednotlivci nebo organizacemi s příslušnou vědeckou odborností.
A konečně, i pro hobby stránky je nezbytné prokázat způsobilost prostřednictvím zveřejněného obsahu. To nutně nevyžaduje vysokou odbornost, postačí kompetence a dovednosti tvůrce obsahu, který je uživatelům zřejmý.
9. Doložte zdroje a citace
Kvalitu obsahu můžete podpořit citováním důvěryhodných zdrojů. Tím totiž dáte Googlu signál, že jste provedli hloubkový výzkum a že vaše tvrzení a argumenty jsou založené na spolehlivých informacích. Takový přístup může podpořit vaši odbornost, důvěryhodnost a celkovou spolehlivost obsahu, což se následně promítá do celkového hodnocení E-E-A-T.
Ovšem není zdroj jako zdroj. Vyhledávače berou v úvahu faktory, jako je pověst a odbornost zdroje, stejně jako relevance a přesnost prezentovaných informací. Proto je důležité zdroje pečlivě vybírat a zajistit, aby byly důvěryhodné a relevantní k probíranému tématu.