Zbožové srovnávače už vyhlížejí Vánoce. E-shopy se musí přizpůsobit

S podzimem přichází několik změn na poli zbožových srovnávačů. Na co všechno by se měly e-shopy před Vánoci připravit?

Zbožové srovnávače před Vánoci
Zbožové srovnávače před Vánoci

S podzimem přichází několik změn na poli zbožových srovnávačů. Na co všechno by se měly e-shopy před Vánoci připravit?

Nezapomeňte na doručení do Vánoc

Už několik let je možné ve srovnávači Zboží.cz koncem října nastavit doručení do Vánoc. Za pomocí vánočního dárku u nabídky e-shopu se zákazník dozví, do kdy musí nejpozději vytvořit objednávku, aby mu přišla ještě před Štědrým dnem. A to se hodí!



Řekněte zákazníkům víc

Na e-shopu můžete kromě data nastavit i konkrétní čas, do kterého je nutné objednávku vytvořit, případně zadat podmínku (online platba, konkrétní dopravce).

Zároveň máte možnost nastavit jednotlivé podmínky dle skladové dostupnosti položek. Mějte ale na paměti, že podmínky jsou jednotné pro celou Českou republiku, nelze tedy rozlišit termíny pro výdejní místa a kurýry. Proto doporučujeme zvolit termíny s větší časovou rezervou. 

K čemu je to dobré?

Doručení do Vánoc je hlavně v prosinci rozhodujícím faktorem, v jakém e-shopu zákazník nakoupí. Vložení těchto informací si rádi vezmeme na starost. Pokud máte zájem, stačí našim specialistům zaslat jednotlivé termíny, do kdy je potřeba zboží objednat. Nezapomeňte na podmínky jako dopravce nebo způsob platby. Přidejte také informaci, zda jsou termíny a podmínky platné pro všechny položky, nebo se liší na základě dostupnosti (skladem, do 3 dnů nebo do týdne).

Sezóna dražších prokliků je tady

Další novinkou je sezónní navyšování cen prokliků. Jako každý rok nám srovnávače do sezóny mírně zvýší ceny –⁠ od 1. listopadu do 31. ledna podraží například Heureka o klasických 25 %. Toto navýšení se však týká pouze základních CPC, která jsou nastavená automaticky.

Využíváte-li jakýkoli budovací automat či bidovací strategie, je pravděpodobné, že se vás dotkne nárůst CPC v závislosti na konkurenčním tlaku spíše než toto navýšení. Zajímají-li vás konkrétní hodnoty, podívejte se na tabulku sezónních CPC.

Heureka není jediným srovnávačem, který tuto sezónní změnu zavádí. Zboží.cz mění ceny dokonce ještě dříve, a to už od 15. října. Na rozdíl od Heureky však funguje pouze s cenovými hladinami, což je přinejmenším přehlednější.

Srovnávač také upozorňuje na kontrolu nastavení kampaní. Pokud máte provozovnu nastavenou na ukončení kampaně při vyčerpání určitého množství peněz, je možné, že se kampaň ukončí dříve, než bylo v plánu. Více si můžete přečíst v článku.

GLAMIDAYS: Konec října bude patřit módě

Sezóna nakupování vánočních dárků se blíží nekompromisní rychlostí. Na konci října si přijdou na své ti, kteří čekají na zvýhodněné ceny. Zbožový srovnávač Glami, který se zaměřuje na módu a módní doplňky, totiž i letos přichází se svými GLAMIDAYS. E-shop tak startuje vánoční sezónu a připravuje se na nejnáročnější období v roce.

Tato online nakupovací akce dává svým návštěvníkům přístup k exkluzivním slevovým kuponům. Letos se GLAMIDAYS zúčastní 12 zemí včetně České republiky a Slovenska. Vše se odehraje od 22. do 25. října 2021.

Jak se zapojit do GLAMIDAYS? 

Je to velmi jednoduché. Základ je vytvořit si slevový kupón. Ten lze pojmenovat jakkoliv, ale pro lepší zapamatovatelnost je dobré využít název „GLAMIDAYS“. Kupón může fungovat pouze pro vybraný nebo i veškerý sortiment, a to v libovolné hodnotě. 

Glami pro tento rok doporučuje v případě vybraného sortimentu (značka, kategorie, specifické položky) kupón na slevu 40 až 50 %, tuto vyšší slevu je dobré kombinovat s nižší slevou 10 až 15 % na zbytek nabídky. Pokud chcete akci uplatnit na celý sortiment, je doporučená minimálně sleva 20 %. Slevy jsou platné po celou dobu konání akce. Pokud ale nabídnete speciální vyšší slevový kód, je možné jeho platnost zkrátit. 

V propagaci na Glami budou mít přednost e-shopy a nabídky s vyššími slevami, které budou pro zákazníky zajímavější. Takové nabídky by měly být pro e-shopy i více konverznější.

V případě PROFICIO klientů se o splnění dalších bodů a nasazení kupónů postarají naši specialisté. Pokud se do této akce budete chtít zapojit, kontaktujte Lucii Teslíkovou nebo Adama Funioka, případně se obraťte na svého PROFICIO zástupce.

 

Více informací o GLAMIDAYS najdete na adrese https://information.glami.info/glami-days-cz.