Znáte klíčové metriky úspěšné Meta reklamy?

Naučte se, jak efektivně měřit výkon kampaní na sociálních sítích a optimalizovat strategii pro maximální návratnost investic. Přinášíme vám přehled čtyř důležitých metrik, které vám pomohou dosáhnout lepších výsledků ve světě Meta reklamy.

Víte, jaká je cesta od zobrazení vaší reklamy na sociálních sítích až k tomu, že si u vás zákazníci zboží koupí? Na úspěch reklamy nemá vliv jen konkrétní nabídka, ale také rozpočet nebo kreativní zpracování kampaně. Podívejte se na přehled hlavních metrik, které rozhodují o tom, jestli na konci měsíce budou čísla černá, nebo červená.

Metrika 1: CPM (cost per mille)

CPM je základní metrika v naší pomyslné pyramidě ziskové reklamy. CPM vyjadřuje cenu za tisíc zobrazení

Důležitost této metriky v kontextu ziskové reklamy je bezesporu velká. Z části z ní totiž vychází výše ceny za proklik (CPC). 

Výše CPM se v aukčních systémech odvíjí především podle konkurence: tedy kolik dalších inzerentů vstupuje do aukcí o naše cílové publikum a o takzvanou vnímanou hodnotu pro uživatele z pohledu reklamní platformy. 

Hodnota pro uživatele je komplexní označení pro hodnocení reklam všech inzerentů na platformě Meta. Toto hodnocení reklamního obsahu je zde za účelem snahy platformy Meta, aby reklamy co nejlépe zapadly do organického obsahu a nepůsobily jako pěst na oko. 

Pro ilustraci toho, co si pod pojmem total value představit, uveďme příklad: 

  • Jeden inzerent optimalizuje reklamy na engagement. To znamená, že hledá uživatele, kteří mají největší pravděpodobnost interakcí s daným obsahem.
  • Připravený obsah v reklamě ale vůbec nerezonuje s cílovou skupinou, nevybízí ani neláká k interakci.
  • Kvůli tomu nemůže být reklama dobře hodnocená z pohledu počtu odhadovaných akcí. 
  • Naproti tomu můžeme mít za stejných podmínek obsah, který je zajímavý a interakce sbírá dobře i organicky. V tom případě bude takový obsah z pohledu aukčního systému hodnocený lépe a pravděpodobně se dočká i nižšího CPM. 
  • Stejný princip lze uplatnit i v případě konverzních kampaní.

    Zdroj: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0070/7032/files/facebook-ads-cost-image9.png?format=webp&v=1643230523

 

Metrika 2: CTR (Click through rate)

CTR neboli míra prokliku vyjadřuje v procentech, kolik lidí se prokliklo danou reklamu na konkrétní landing page. Může sloužit jako jeden z prvních ukazatelů toho, jak si vede naše reklama.

Musíme si však dát pozor, abychom na tuto metriku nahlíželi v kontextu. Bylo by chybou upřednostnit reklamu s vysokým CTR oproti jiné, která může mít hodnotu CTR násobně menší, ale kvalita webové návštěvnosti může být řádově kvalitnější. Důležité je sledovat také míru okamžitého opuštění, čas strávený na webu nebo konverzní poměr. 

Jak dosáhnout vysoké míry prokliku? V zásadě nejdůležitějším faktorem je samotná nabídka a kreativní zpracování reklamy

Skutečně hodnotná nabídka pravděpodobně dosáhne nadprůměrné míry prokliku i se slabší kreativou. 

Pokud se ale hodnotná nabídka spojí s dobře zpracovanou reklamou, může se jednat o skutečně rozdílovou reklamu nebo celou kampaň. 

Jak mít vysoké CTR? 

  • Vytvořte hodnotnou nabídku.
  • Zaměřte se na lákavé kreativní zpracování.
  • Přidejte CTA (výzvu k akci).

Tip: V dnešní době, kdy většina reklamních účtů využívá dynamické produktové reklamy, můžeme výši slevy propsat do produktové karty pomocí info tagu. Takové doplnění produktové karty má zpravidla příznivý vliv na CTR.

 

Metrika 3: AOV (Average order value)

Průměrná hodnota objednávky je jednou z klíčových metrik, když řešíme krátkodobou návratnost reklamy

Pro náš ilustrační příklad nepočítejme s komplikovanějšími případy typu subscription modely (subscription model je založený na zpravidla menších opakujících se platbách – typicky Netflix nebo Spotify a jejich měsíční členský poplatek). 

Primárně je hodnota objednávky tvořená cenou konkrétního produktu, který přivedl zákazníka do našeho eshopu. 

Prodejte víc

V rámci průchodu objednacím procesem můžeme vhodně nabídnout související produkty, například zboží často objednávané dohromady nebo takové, které se vhodně doplňuje. Tato metoda navýšení hodnoty objednávky se označuje jako cross-sell

Druhá metoda, často zmiňovaná v kontextu stejného cíle, se nazývá up-sell a má také za cíl zvýšení hodnoty nákupu. Může se jednat nabídnutí vyšší a dražší verze produktu nebo větší balení či větší rozsah objednávky.

V poslední době je možné pozorovat zvýšený zájem ze strany provozovatelů eshopů o zvýšení AOV za pomocí prodeje doplňkových služeb v rámci check-out procesu. Jako příklad mohou sloužit různá pojištění, prodloužené záruky, přednostní expedice nebo drobná peněžní odměna skladníkovi. 

Několik ilustrativních příkladů z webu Recentia.cz/pokladna

Metrika 4: CR (Conversion rate)

Konverzní poměr vyjadřuje v procentech, kolik uživatelů splní na webu konkrétní akci – například dokončení nákupu

Metrika CR se společně s průměrnou hodnotou objednávky nachází na samém konci naší pyramidy ziskové reklamy a má klíčový význam v kontextu generování tržeb eshopu. 

  • Dobře zpracovanou reklamou dostaneme uživatele na náš eshop.
  • Kvalitně zpracovaná landing page podpoří uživatele v jeho nákupním záměru.
  • Vyladěný checkout proces usnadní potenciálnímu zákazníkovi zboží objednat, zaplatit a v nejlepším případě hodnotu objednávky ještě navýšit pomocí technik cross-sellu a up-sellu.

Konverzní poměr můžete zvýšit i zapojením AI Chatbota? Přečtěte si v našem článku, jak na to.

Nechte to na nás

Kampaně a jejich optimalizace i vyhodnocování je naše doména. Rádi vám s tím pomůžeme. Dejte nám vědět a pustíme se do úspěšné propagace vašich produktů či služeb.

Chci prodávat víc