Zvyšte návštěvnost díky Microsoft Audience Ads

Není to dávno, kdy Microsoft Ads skoro nikdo neznal. Možnosti se však stále rozšiřují a po reklamách v nákupech jsou u nás k dispozici i nativní obsahové reklamy. I díky akvizici služby ChatGPT je jasné, že Microsoft Ads budou hrát stále větší roli. Jak si vedou v našem testování?

Pryč je doba, kdy na výběr byly pouze reklamy ve vyhledávací síti, která v Česku nikdy nebyla moc lokalizovaná. V současnosti máme v rámci PPC široké hrací pole. Pojďte se přesvědčit.

Kde najdete Audience Ads?

Audience Ads představují formu obsahové reklamy zobrazující se na nativních umístěních Microsoftu. Jde například o MSN, Microsoft Outlook, Microsoft Edge a partnerské weby Microsoftu. Jedná se o responzivní reklamy a mohli bychom je přirovnat k Discovery Ads na Googlu.

Máme na výběr

S Audience Ads se můžete setkat ve dvou formách –⁠  rozšíření vyhledávacích kampaní a samostatné kampaně.

  1. Pro jednoduchost přidal Microsoft možnost rozšířit stávající kampaně ve vyhledávání pomocí obrázků. Jakmile je toto rozšíření nastavené, stačí u vyhledávací kampaně zaškrtnout možnost Audience Ads a sledovat statistiky. Nad kampaněmi pak máme částečnou kontrolu díky modifikátorům nabídek pro Audience Ads.
  2. Za Proficio doporučujeme druhou možnost, a to nastavení separátní kampaně přímo pro Audience Ads. Výhodou je kontrola nad rozpočtem, strukturou a biddingem. Můžeme i jednodušeji porovnávat výsledky a přínos reklam, protože jejich výsledky vidíme přímo na úrovni kampaně.

    Chci to otestovat

Využijte produktový feed

Stejně jako u Google Ads můžeme v rámci Discovery kampaní využívat produktový feed, máme tuto možnost i v Audience Ads. 

Nezobrazí se pouze responzivní formáty, tedy obrázek s textem, ale získáme i předem vybrané produkty s jejich cenou, nadpisem a s odkazem na vstupní stránkou přímo na zobrazené zboží. 

Jak na to? Stačí mít nahraný produktový feed v Microsoft Merchant Center a při nastavování kampaně zaškrtnout jeho využití.

Nepřestávejte testovat a měřit

Pro nejefektivnější optimalizaci je lepší kampaně více segmentovat. Doporučujeme kampaň s produktovým feedem zcela oddělit od kampaně bez produktového feedu. Díky tomu lze adekvátně vyhodnotit přínos. 

Můžeme pak například zjistit, že kampaň s produktovým feedem má zásadně horší výsledky. Pak nezbývá než na feedu zapracovat či nechat spuštěnou pouze kampaň bez něj.

Při zapojení feedu také doporučujeme zvážit, zda chcete v reklamách zobrazovat celý sortiment, nebo jen určitý segment produktů.

Pokud vyhodnotíte, že jsou pro vás relevantní pouze určité kategorie, je lepší vytvořit více kampaní, ve kterých těmto kategoriím přizpůsobíme textace i fotky. Reklamy pak budou kvalitnější a relevantnější a pravděpodobně zaznamenáte i vyšší CTR.

Výsledky u našich klientů

Zapojení Audience Ads jsme testovali u mnoha našich klientů. Nabízí skvělou možnost zásahu jiných než obvyklých cílových skupin. Obecně mají kampaně velmi nízké průměrné CPC a obdobné CTR, jako mají akviziční kampaně například v Skliku. 

Průměrná délka návštěvy je zároveň poměrně vysoká a často překoná i minutu a půl na stránce dle dat z GA4. To je pro obsahové reklamy velmi dobrý výkon. 

Do budoucna Microsoft připravuje také uvedení reklam v Bing Chatu, takže určitě je na co se těšit. Reklamy od Microsoftu určitě doporučujeme otestovat, a pokud s tím chcete pomoct, dejte nám vědět.

Chci větší návštěvnost

PPC
24. 04. 2023