4 miliony za 3 roky aneb Jak na růst tržeb z kampaní

Přečtěte si, jak se dá u zavedené značky nastartovat výkonnostní PPC reklama. A to jen tím, že se spojí poctivá práce, testování novinek a důvěra klienta v agenturu.

Omlouváme se, tento článek bohužel nebude o nových strategiích ani ultimátních návodech, které nezná nikdo jiný. Bude to o tom, jak se dá u zavedené značky nastartovat výkonnostní PPC reklama. A to jen tím, že se spojí poctivá práce, testování novinek a důvěra klienta v agenturu.

Za poslední 2 roky se toho v PPC reklamě událo opravdu hodně. Přelomový je především nástup automatizace v Google Ads. Ta sice může do budoucna PPC specialisty ohrozit, ale aktuálně především pomáhá – zlepšovat výsledky.

Když méně je více

  • V roce 2017 jsme všechno dělali ještě ručně. Měli jsme větší množství kampaní, aby bylo vše přehledné. Procházeli jsme sestavu po sestavě, vymýšleli různé filtry a automatická pravidla, kterými jsme si aspoň částečně usnadňovali bidding. 
  • V roce 2019 máme kampaní výrazně méně. Hlavním důvodem je to, že tam, kde to dává smysl, využíváme automatický bidding či přímo automatizované kampaně. Ty samozřejmě potřebují dostatek dat pro rozhodování, a tím pádem je spíše trend kampaně slučovat. 
Procentuální srovnání růstu tržeb v závislosti na nákladech
 
Není těžké z tabulky vyčíst, že tržby jsou stále více závislé na kampaních. Určitě vám neuniklo ani to, že mezi lety 2018 a 2019 výrazně vzrostly investice do výkonnostních kampaní. To bylo způsobeno především nárůstem výkonu smart shopping kampaně.

Je samozřejmě snem každého klienta investovat do kampaní co nejméně a zajistit si tržby přes organic nebo z návštěv na přímo. Někde to tak fungovat může. Konkrétně v případě prodeje oblečení je ale konkurence tak obrovská, že je to téměř nemožné.

Jak jsme dosáhli zmíněného růstu? 

Určitě to není tím, že bychom kampaně přepnuli na automatické strategie a dali nohy na stůl. Pravidelně musíme kontrolovat vyhledávací dotazy, sledovat výkon jednotlivých publik a v případě potřeby zasáhnout. Nebo při nefunkčnosti automatických strategií přepnout na manuální bidding. 

PPC je stále o mravenčí práci, testování, zkoušení a získávání informací. Díky tomu, že patříme mezi premium partnery Google a jsme certifikovaná agentura Skliku, dostáváme se k novinkám v předstihu. Můžeme je zavčasu otestovat a nastavit vše tak, aby skvěle fungovalo.

„Do PPC kampaní jsme poprvé vstoupili právě s PROFICIEM před 6 lety. Spolupráce nám přinesla důležitý zdroj tržeb, každoročně nabývající na významu. Díky vysoké profesionalitě a výsledkům má od nás PROFICIO svobodu ve vedení kampaní a zavádění nových postupů,“ shrnuje spolupráci Jan Habrman, marketingový manažer Klimatex.cz.

Klíčové je ale stále to, že nám klient věří a uvolnil nám ruce právě v testování těchto novinek, které zpočátku nejsou vždy stoprocentně efektivní. Díky tomuto přístupu je možné neustále zlepšovat výsledky performance kampaní i ve vysoce konkurenčním prostředí. Sledujte novinky, testujte a budujte si s klienty vztahy založené na důvěře.

Marketingová strategie PPC 28. 04. 2020