5 obsahových tipů, jak zvýšit návštěvnost webu

Máte webovou stránku nebo e‑shop a trápí vás jeho nízká návštěvnost? Existuje několik základních postupů, jak ji navýšit. A není to nic složitého, ani drahého. Zkuste na svém webu aplikovat těchto 5 obsahových triků a zvyšte počet uživatelů bezplatnou cestou. Jste připraveni na nové návštěvníky?

Přestože s placenou inzercí uděláte na internetu mnohem víc parády, není to podmínka úspěchu. Pokud se budete držet následujících tipů, nemusíte do zvýšení návštěvnosti webu investovat ani korunu.

1. Obsah, který zaujme

Vy ještě nemáte vlastní blog? Zajímavým obsahem dostanete nové uživatele na web tou nejpřirozenější cestou. Samozřejmě ale musíte mít o čem psát

Stala se ve vaší firmě nějaká novinka? Zaznamenali jste v poslední době nějaký úspěch? Pro jakého klienta jste tvořili poslední zakázku a jak jste postupovali? To vše může zajímat nejen vaše současné, ale také budoucí zákazníky.

Neváhejte se s nimi podělit o: 

  • novinky z oboru
  • tipy a rady (například, jak zvýšit návštěvnost webu), 
  • nebo v rámci případových studií ukažte, proč by si příště měli vybrat právě vás.

Pokud na vašem webu vyjde nový článek, sdílejte jej také mezi své fanoušky na sociálních sítích. O tom ale až za chvíli. 

Nezapomínejte na správnou strukturu, přehlednost a stravitelnost textu. K tomu vždy napomůže fotka, zajímavá infografika nebo video.

2. Optimalizace je klíčová

Všeho moc škodí. A stejně tomu je i s klíčovými slovy. Pokud však tento faktor na svém webu naopak přehlížíte, děláte obrovskou chybu.

Pomocí analýzy klíčových slov poznáte, co vaši potenciální zákazníci vyhledávají. Tomu pak můžete svůj obsah přizpůsobit. Tyto výrazy však do textu zakomponujte ve stravitelné míře. 

Nesnažte se vyhledávače přechytračit a pište svoje články tak, aby byly stále gramaticky a stylisticky správné. Vyhledávače vás do popředí dostanou pomocí kvalitních a unikátních informací. Přebytek klíčových slov je nežádoucí. 

Zakomponování klíčových slov se vyplatí v:

  • titulcích,
  • meta popisku,
  • nadpisech a podnadpisech,
  • popiscích obrázků,
  • a samozřejmě v textu.

Meta popisky a titulky jsou skutečně zásadní. Častokrát se jedná o jediný text, který může uživatele k návštěvě webu přesvědčit. Na vymýšlení poutavých titulků si tak dejte dostatek času. Na meta popisky máte přibližně 155 až 160 znaků, u titulků se pak musíte vejít do 60 znaků

Správný popisek by měl obsahovat také výzvu k akci, v marketingštině ji určitě znáte pod pojmem Call to action (CTA). Pro větší přehlednost v samotném textu nezapomínejte na odrážky

V neposlední řadě vám pro lepší čtenost obsahu pomůže UX – uživatelská přívětivost. Díky tomu využijete potenciál webu skutečně naplno.

Na úkor klíčových výrazů nikdy neupozaďujte srozumitelnost a čtivost textu.

3. Obujte se do linkbuildingu

Analýza klíčových slov je pouze jednou z možností. Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO představuje komplexní disciplínu. Její součástí je právě linkbuilding, pomocí kterého si u vyhledávačů zajistíte lepší skóre. A v čem to spočívá?

Pomocí zpětných odkazů, které vedou na váš web, zvyšujete jeho důvěryhodnost, a tím se dostáváte ve vyhledávání na přednější pozice. 

Zpětné odkazy mohou vést například:

  • z PR článků, 
  • sociálních sítí, 
  • diskuzí, 
  • dalších stránek na vašem webu,
  • nebo z cizích webů. 

Způsobů existuje opravdu mnoho, musíte být však náležitě aktivní. Ani zde se ale nenechávejte unést. Pokud na vás odkazuje obrovské množství irelevantních a nedůvěryhodných stránek, vašemu webu to naopak ublíží

Vyhledávejte oborové magazíny, kvalitní diskuze nebo jiné důvěryhodné weby, které souvisí s vaším obsahem. 

4. Buďte vidět na sociálních sítích

Máte sociální sítě? A mohla bych je vidět? Firemní stránka na Facebooku už je v dnešní době takřka nutnost. Jedná se o jednoduchou cestu, jak svůj web podpořit. Vydali jste právě nový článek? Sdílejte jej mezi své fanoušky. Ukažte jim, co se děje ve vaší firmě. 

Facebook vám skvěle napomůže ke sdílení obsahu, který vás sblíží s publikem. I v tomto případě ale platí zásada aktivity. Nepravidelné výkřiky v podobě nezajímavých fotek vám reputaci u vyhledávačů příliš nezlepší. 

Pro každý byznys se hodí jiná sociální síť, a proto slepě nezakládejte všechny, které znáte. U svatebního salonu vám poslouží kombinace Facebooku i Instagramu, u průmyslových B2B výrobků zase třeba LinkedIn. 

5. E‑mailing is the king

Práce s databází e‑mailových adres je často opomíjená. A přitom je natolik účinná. Jak ale všechny ty kontakty získat? Nabídněte například čtenářům slevu výměnou za e‑mail. Nebo třeba pravidelnou dávku novinek ze světa vašeho byznysu. 

V pravidelných rozesílkách pak můžete upozornit na speciální nabídku, nový článek nebo událost. Při tvorbě těchto e‑mailů však myslete na to, že chcete budovat důvěru. Bouře slevových kódů skončí ve spamu a vaše zprávy se pak nedostanou k potenciálním zákazníkům.

Budování databází kontaktů může být velmi účinným nástrojem, pracujte s ním však s citem.

Tvořte unikátní obsah, odkazujte na svůj blog a připojte tipy a triky, které čtenáři jen tak někde neuvidí. Díky tomu si zajistíte čtenost a důvěru v případné nabídky.

Inspirujte se

Optimalizujte, optimalizujte, optimalizujte. Pokud však nemáte prostor a nápady, zkuste mrknout na naše další články. Případové studie, novinky z oboru nebo komplexní marketingové strategie

A pokud si nevíte rady vůbec s ničím, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám ze zvýšením návštěvnosti webu pomůžeme. 


Lukáš Horáček

Svoje pasivně nabyté zkušenosti se snažím aktivně dostat do každého textu – na sociálních sítích, v článcích, kampaních i na webech.